Sv: Equilex

okej glömde att svara på om jag har någon bild på den det har jag men vet inte hur jag ska lägga in dom

underbar2.jpg

Hjälper Underbar att lägga in en bild.

Ingen närbild men ni ser ju ändå hur skakelöglorna ser ut.

Så det är en Hobby sele? Är det sådarna där tilburytug fästen på den selen på bilden?

Eh jaha ja då fattar jag varför det är svårt att skillja selarna åt, ena gången samma skakelöggla andra inte :confused:
Ska konfrontera Equilex en vacker dag :devil:

Nu är jag överlycklig! Fick hem min hobbysele nu och det va vanliga skakelremmar på den!! Nu ska jag försöka sätta ihop den på rätt sätt och slänga in lite bilder, behöver lite hjälp från er..

ha ha, jag hade samma problem när jag fick hem min. Där satt jag på golvet med en hel hög av remmar. Men jag lyckades till slut :bump:

Beställde oxå min standard sele från equilex för ett tag ( ca3 veckor sen) men har inte fått den än. Suck...:(

Jahopp, fick la ihop den som den skulle. Men bakselen va för lång. Ska åka till sadelmakaren å höra om han kan korta av den lite i morgon.. Fast det kommer väl säkert ta ett bra tag innan han hinner det, och jag som ska köra i luciatåget..

jag har bilder från att selen kom till att den hänger ihopsatt :9 sen att få in dem i datorn o pussla..det är en annan femma.

Tyckte även att bakselen var väldigt stor i förhållande till den pyttelilla bröstan. Får se hur det ser ut på hästen

Får vi se mer bilder på denna omdiskuterade, hatade, älskvärda och underbara sele!? :D
Mått mååttt mååååååååttttt
Kan du inte mäta brösta o baksele! :)

Ååhnej kom igen! Jag kommer inte att sluta tjata! :devil: :D

Jo...
Tyckte även att bakselen var väldigt stor i förhållande till den pyttelilla bröstan
Det finns väl päronformade hästar! :)
Du vet, lite breda över höften :rofl:

Tänk om det bara kunde vara lite uppehåll med regnadet imorgon så ska jag knäppa lite bilder, behöver lite kommentarer om bakselens läge..Och ni experter hittar säkert annat å "klaga" på :D

Ja det ska bli intressant!
Att få skälla å bråka! :devil:
Nej jag försöker ge tips även om sanningen är hård ibland ;)

Dags att bli sågad då!
Det blev inge vidare jättebra bilder. Solen sken å de va uppehåll, men precis när jag spännt för så öppnade himlen sig å de vräkte ner,så jag fick stå inne i stallet å fota så gott ja kunde.

5788198.jpg

5788212.jpg

5788226.jpg

5788230.jpg

Så här tycker jag, Bakselen enligt mitt otränade tycke sitter rätt bra, förrutom att den i mitten där bak kanar ner för mycket.
Och den delen som bröstan hänger i från halsen/manken sitter för hårt,men lossar jag den mer så kommer bröstan för lågt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 568
Senast: Ceta
·
Körning Jag är sugen på att testa att köra min kallblodstravare. Han är en fd detta travhäst och gjorde sista loppet 2020. Jag har noll...
Svar
12
· Visningar
2 848
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 723
Senast: Calmiche
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18