Ensamträning?

R8n

Trådstartare
Min tjej är nu 6 månader och Kan vara själv i köket när vi tittar på tv och liknande. Men vi har inte lämnat henne ensam hemma längre stunder. Som längst när vi slänger sopor.

Nu kommande tisdag ska jag till läkare och Kan inte hitta någon hundvakt.

Tror ni hon Kan lämnas ensam i 4 timmar utan alltför mycket ståhej?

Kanske Kan man ge henne något smarrigt ben att sysselsätta sig med?
Eller är det bara dumt ätt lämna henne ensam så länge?

Sv: Ensamträning?

Om du inte varit tidig med ensamträning tycker jag att det är dumt att bara lämna henne i 4 timmar. Hade hon kunnat vara ensam helt i 2 timmar hade jag tyckt det var ok eftersom hundar inte har nån tidsuppfattning. Hade jag varit du hade jag försökt hitta hundvakt.

Mycket dumt skulle jag säga. Ett sånt jättekliv i ensamhetsträningen kan förstöra mycket framöver.

Okej. Får försöka hitta nån men alla är bortresta eller jobbar.v

Jag håller med om att det är dumt att lämna valpen ensam så länge när den inte är van. Hunden kan drabbas av ett rejält bakslag när det gäller ensamhetsträningen.

Jag är den som har varit hemma med vår valp, numera unghund. När jag har behövt gå till läkaren el. dyl. så har min sambo fått ta ledigt från jobbet i de fall jag inte har kunnat hitta annan hundvakt.

Var bor du? Är det i närheten kan jag kolla med sambon om han kan tänka sig passa henne, jag jobbar dock men sambon har semester, annars har jag mamma o syskon på besök som säkert kan passa henne.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 761
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 459
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka