Ensamstående?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ensamstående?

Ja, jag har en rejält buffert och det känns mycket tryggt. Ökar på den lite smått hela tiden ytterligare men har aldrig tagit av den. Så pass stor att det är onödigt dumt att hålla det uppbundet i pengar.
 
Sv: Ensamstående?

Vad duktiga ni är som har en buffert!!! Det är man i och för sig kanske tvingad att ha om man bor i hus ensam, man jag vet inte hur jag skulle få ihop en buffert dock...

Hur stor buffert borde man ha som minst tycker ni?
 
Sv: Ensamstående?

Buffert är ett måste för att jag ska känna mig trygg. Minst 1 månads lön, helst 2 eller mer. Sparar i fonder så pengarna får jobba lite också.
 
Sv: Ensamstående?

Hur stor buffert man behöver tror jag är väldigt individuellt utifrån situationen. T.ex. kör man en ny bil med garanti behövs knappt buffert med tanke på oförutsedda utgifter med bilen medans om man kör en lastgammal bil får räkna med en del underhållsutgifter oplanerat på bilen. Har man eget stall och hagar händer "alltid" något som kräver reparationer och därmed större behov av buffert.

Jag bor i hyfsat nytt och än så länge underhållsfritt hus. Bilen har funkat fin-fint och troget än så länge och hästen har hållit sig kärnfrisk. Så på dessa år har jag aldrig behövt ta av bufferten. Hade redan när mannen gick en rejäl buffert, allt är inte ihopdraget på senare tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 643
Senast: Lingon
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 333
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 850
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp