Ja... sedan ska jag naturligtvis hälsa på föräldrarna i minneslunden. Det är fortfarande lite jobbigt, imorgon är det tre år sedan mamma dog
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är självvalt ensam över julen och har varit det senaste åren av olika anledningar. Tycker egentligen det är mysigt med julstämning och så men tröttnade på stressen och hetsen, samt att det finns personer i min familj/släkt som jag inte vill umgås med (pga konspirationsteorier, antivaxx, rasism m.m.). Bor dessutom långt ifrån familjen och det blir alltid strul med resandet. Känner sådan lättnad nu varje gång jag ser något om SJ's inställda avgångar att det inte berör mig.Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd där vi kan hänga tillsammans.
Jag är själv, hallelujah, men istället för att äta julbord med katten så kommer jag vara hemma hela helgen utan att sticka näsan utanför dörren om möjligt. Vad kommer ni andra att göra?
Hell yeah girl!Sen har jag hämtat ett paket på posten, handlat så att jag har över helgen (bland annat även 21 paket löjrom haha).
En tjälknöl ska väl ligga inne ett halvt dygn typ?Har en tjälknöl i ugnen idag. Känns som temperaturen på den stiger en grad i timmen, och den kanske kan bli klar till midnatt. Hade en tanke om något med äpplen och nötter också. Men pga. inga nötter hemma får det nog snarare bli någon enkel äppelkaka...
Borde ha varit snabbare med att få in den direkt i morse och borde kört på en högre temperatur från början. Men jag räknar med att jag ska vakna av termometern när den piper. (hoppas jag ) Har kommit till 60 grader nu, var 47 när jag satte i termometern (någon gång efter lunch?). DÅ tänkte jag oj vad fort det gick, inte nu längre...En tjälknöl ska väl ligga inne ett halvt dygn typ?
Högre temperatur? Den ska väl köras i maximalt 70 grader? Annars blir den ju som en vanlig stek?Borde ha varit snabbare med att få in den direkt i morse och borde kört på en högre temperatur från början. Men jag räknar med att jag ska vakna av termometern när den piper. (hoppas jag ) Har kommit till 60 grader nu, var 47 när jag satte i termometern (någon gång efter lunch?). DÅ tänkte jag oj vad fort det gick, inte nu längre...
Att jag inte tänkt på det sättet att göra gröt, den måste ju vara idealisk.Jag har precis dragit igång crockpotten med risgrynsgröt. Det blir MYCKET, men jag får väl frysa in det som inte går åt inom ett par dagar... Det är SÅ gott med en skål varm och god gröt när det är kallt!