Russin8
Trådstartare
Sv: Ensamma hästar..
Va bra att någon som har en sån värdefull häst låter den vara häst. Sen är det ju så att det alltid finns undantag. Jag tror att du är kanska ovanlig som låter din tävlings häst gå ute så mycket. Men jag tror att du har en gladare och hållbarare häst. Skulle vara kul och höra om det är fler som har dyra fina tävlingshästar låter dom gå ute själva eller med kompis.miamiamia skrev:Min ena häst är ganska värdefull, inte som briar! Men dok vär ca en halv miljon. Han går i stor gräshage varje dag ca 8h, till sällskap har han en 18 årig connemara val. Dom är bästisar! Har inte haft fler skador än vad jag skulle haft om han gick själv.
Dok har vi en annan val som inte kan gå med andra då han jagar dem hela tiden.( tro mig vi har verkligen försökt med flera olika hästar). Man måste själv avgöra hur man vill ha det, men jag tror att i det långa loppet så har man en gladare häst om den får ha lite hästliv. Det är ju så mycket annat vi ändrar på i hästens igentliga naturliga miljö. Finns inget härligare att se än när man kommer hem ifrån en lång tävlingsresa och släpper ut hästen i hagen!
/M