Sv: Ensamma hästar..
Fast det låter ju konstigt att en häst inte klarar att ta sig framåt på egen hand, men har kontroll, styrka o balans att bära upp en ryttare i skogen? :smirk:
Men det är ju en klar fördel att höra att detta var en kortare period och att du har tanken att hästen ska få gå i hagen..
Jag skulle nog vilja påstå att det gått "snabbare" om hästen i fått gå ute i hagen och även där lärt sig lyfta ben o stärka muskulaturen...Lancet skrev:Du har missat poängen med den hästen.. Den kom till mig från holland i septemper förra året, den rör sig ootroligt bra, men lite för bra för denns eget bästa, som min tränare brukar säga: han har inga ben i kroppen, när han då gick i hagen så fanns det inget som kunde hjälpa honom att kontrollera sina kära ben så han stod som oftast på huvudet , vrikade och sträckte
Nu är han riden i skogen i flera månader och har byggt många muskler och börjar få riktigt bra koll på sina ben då vi plockade ner hans gånarter innan.
nu när han kan ridas utan att snubbla på sig själv och är mycket starkare så ska han börja få gå ut igen..
detta har vi bara gjort för hästens bästa då den inte precis tycker det är kul att stå för att han är skadad hela tiden.
Fast det låter ju konstigt att en häst inte klarar att ta sig framåt på egen hand, men har kontroll, styrka o balans att bära upp en ryttare i skogen? :smirk:
Men det är ju en klar fördel att höra att detta var en kortare period och att du har tanken att hästen ska få gå i hagen..