Sv: Ensam mamma, barn och hund
Nu bor jag i hus förstås, men min släkt bor kvar i Sthlm i lägenhet, så vi har varit där i rätt många veckor sammanlagt och hälsat på.
Min son är också knappa 1,5 år, och här hemma på landet är det lätt. Hundarna kan ju bara släppas ut på tomten, medan jag sätter honom i vagnen, eller tar på honom något och bär med honom ut.
När vi är uppe i Sthlm och hälsar på, får jag antingen sätta honom i vagnen relativt fort och på med någon filt eller så, och ut med hundarna på morgonen. På kvällen när han sover, får jag göra likadant som här hemma = gå ut med hundarna snabbt medan han lämnas själv i spjälsängen. Nu har jag dock en son som sover 12-14 timmar i sträck utan att vakna, och har så gjort sen han var 2 mån gammal. Annars vet jag inte hur jag hade gjort..
Jag har skaffat en valp nu, och det går förhållandevis bra trots allt. Det mesta går om man vill!
Har du ett bärsele/sjal som du kan stoppa dottern i så är det ännu lättare. Det gjorde jag när sonen var liten och jag behövde springa ut ofta med min äldsta hane, som då var 7 mån bara.