Ensam en hel månad...

Jag kan inte låta bli att undra vd för typ av relation folk lever i som tycker att en ska bli särbo om man saknar sin partner när den är bortrest?!

Det har väl ingen skrivit? Du får gärna visa var?

Däremot tycker jag många reagerar starkt på att TS har svårt att komma på saker att göra. Det är fullt möjligt att det är ovanligt men jag tycker inte det är konstigt, vissa människor är väl påhittigare än andra, folk är ju olika som individer.

Och jag tycker att det är konstigt resonerat. Jag har valt att leva tillsammans med min partner för att jag vill och trivs med det. Hade jag velat bo själv så hade vi ju inte flyttat ihop från början
Fast jag ser inte att någon argumenterar emot det? Jag tror de flesta bor tillsammans med sin partner för att de trivs med det. Jag tolkar bara det specifika inlägget som att det handlar om mer än bara lite saknad.

Som sagt, jag vet inte, jag bara gissar utifrån vad jag kan läsa mig till.

Det har väl ingen skrivit? Du får gärna visa var?

Däremot tycker jag många reagerar starkt på att TS har svårt att komma på saker att göra. Det är fullt möjligt att det är ovanligt men jag tycker inte det är konstigt, vissa människor är väl påhittigare än andra, folk är ju olika som individer.

Inlägg 32. Om man "inte klarar sig en månad" (vad nu det betyder egentligen) så bör man tydligen fundera över sin självständighet och kanske fundera på att bli särbo istället.

Fast jag ser inte att någon argumenterar emot det? Jag tror de flesta bor tillsammans med sin partner för att de trivs med det. Jag tolkar bara det specifika inlägget som att det handlar om mer än bara lite saknad.

Som sagt, jag vet inte, jag bara gissar utifrån vad jag kan läsa mig till.
Nä dom som tyckte det är inte kvar i tråden som det verkar.

Och jag tolkade inlägget som att TS kommer sakna sin partner och vill inte sitta och stirra in i väggen i väntan på att han kommer hem.
Men såklart tolkar man olika utifrån sina egna perspektiv det går inte att komma ifrån! :)

Nu är det ett tag sedan jag var sambo, men det är klart att jag saknade honom när vi var ifrån varandra. Däremot har jag faktiskt svårt att förstå att jag inte skulle kunna hitta på något att göra tiden isär. Att sakna och att inte kunna sysselsätta mig är två olika saker. Jag fungerar ungefär likadant sambo som enbo.

Hm... blev provocerad av TS frågeställning, märker jag. Det behöver jag fundera mer över.

Inlägg 32. Om man "inte klarar sig en månad" (vad nu det betyder egentligen) så bör man tydligen fundera över sin självständighet och kanske fundera på att bli särbo istället.

Jaha det inlägget, där stod ju inget om saknad så jag tolkade det inte så.

Jag tycker också att det är bra om en klarar sig själv en månad men det verkar ju TS göra, jag tolkar i varje fall TS mer som att det blir trist, långtråkigt och ensamt, inte som att hen har problem att klara sig. Sen kan det väl sådär rent allmänt kanske ofta vara nyttigt att reflektera över sig själv och sin situation men det är ju en annan sak.

Nu är det ett tag sedan jag var sambo, men det är klart att jag saknade honom när vi var ifrån varandra. Däremot har jag faktiskt svårt att förstå att jag inte skulle kunna hitta på något att göra tiden isär. Att sakna och att inte kunna sysselsätta mig är två olika saker. Jag fungerar ungefär likadant sambo som enbo.

Hm... blev provocerad av TS frågeställning, märker jag. Det behöver jag fundera mer över.
Jag tycker att jag är hyfsat självständig, så självständig det gå i en relation
Självklart ören mer självständig som singel)

Om min partner skulle planera en resa som varade en månad. Då skulle min första tanke vara "Vad ska jag gör i en hel månad" det är många kvällar och middagar som kommer att spenderas själv. När man är van att vara två
Visst måste det bli tomt, dagarna, kvällarna och nätterna blir annorlunda

Åh njut! Läs böcker, lyssna på ljudböcker, se filmer och serier, lös korsord, testa ngn ny hobby (pyssla? Måla?), lyssna på favoritmusiken och sjung även om det låter illa, ät ost och kex och drick vin, ha spakvällar, gå omkring i pyjamas, strunta i att städa... Njut av att umgås med dig själv helt enkelt :love:

Om min partner skulle planera en resa som varade en månad. Då skulle min första tanke vara "Vad ska jag gör i en hel månad" det är många kvällar och middagar som kommer att spenderas själv. När man är van att vara två
Men umgås du med din partner varenda kväll? Träffar du aldrig andra människor?

Åh njut! Läs böcker, lyssna på ljudböcker, se filmer och serier, lös korsord, testa ngn ny hobby (pyssla? Måla?), lyssna på favoritmusiken och sjung även om det låter illa, ät ost och kex och drick vin, ha spakvällar, gå omkring i pyjamas, strunta i att städa... Njut av att umgås med dig själv helt enkelt :love:
Bra inlägg :up:

Precis. Klarar mig själv gör jag såklart. Men jag föredrar sällskap. Det känns väldigt tomt och tyst i huset. Och, ja, jag vill därför att månaden ska gå snabbt, för jag saknar min man!

Det kunde vara kul i en vecka kanske, men inte en hel månad. Mycket av detta gör jag ju ändå när han är hemma dessutom...

Precis. Klarar mig själv gör jag såklart. Men jag föredrar sällskap. Det känns väldigt tomt och tyst i huset. Och, ja, jag vill därför att månaden ska gå snabbt, för jag saknar min man!
Såhär tänker jag: Det är antagligen en omställning om en umgås med varandra hela tiden annars. Kan det inte också vara en möjlighet att dels utöka nätverket och dels att träna på att vara ensam? Det är viktigt, tror jag, att kunna klara av att må bra och trivas i sitt eget sällskap också.

Jag håller med. Det är trist att vara själv!

Nu är jag i mexico 6 veckor och största vinsten ser jag nästan som att jag helt klart lär vad jag saknar hemifrån!. Alltså vet jag oxå bättre vad jag ska prioritera högre när jag kommer hem.

Jag är helt inne på att få tiden att gå fortare. Även om jag försöker njuta av tiden här samtidigt.

Jag hade ätit sushi till frukost och popcorn till middag. Bjudit in mig hos vänner på middag och bjudit hem folk. Sovit på soffan och inte rakat benen (eftersom jag har en hangup på att raka benen när jag sover med någon trots att partnern struntar fullkomligt i om jag gör det eller ej), gått på matiné, ätit i soffan samtidigt som jag läste böcker och sett massa tecknad film.

Min partner jobbar utomlands då och då, jag tycker det är rätt trevligt att hinna längta lite. Och jag älskar att få vara ensam hemma. Det som blir jobbigt är att få ihop hämtning och lämning av BARNET fem dagar i veckan, och att BARNET längtar så mycket. Jag har tack och lov förtroendetid och kan jobba hemifrån.

Hon skrev (@Petruska för övrigt) att om en månad i från partner vore ett problem skulle hon överväga särboskap. Det tolkar jag som mer än bara sakna denne?

Ja. Jag tolkar också det TS skriver som mer än saknad. För mig är det betydligt viktigare att partner och jag är fullt fungerande personer på varsitt håll än hur vi bor. Just nu är vi sambo. Förut var vi särbo. Det skulle kunna ändras igen, vad vet jag.

Fast det står ju inte alls så i #32. Där står ju om partnerns månadslånga frånvaro "var ett problem". Ingenting om att klara sig eller att sakna.

Många inlägg invänder mot saker som inte alls skrivits i tråden.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 148
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 264
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 562
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka