Men hjälp, only på Buke... Man får väl leva sina liv som man vill? Vad är det som är så fantastiskt provocerande med att man tycker att en månad utan ens älskade skulle vara trist?
Jag skulle tycka det var skittråkigt! Jag skulle kryssa dagarna i min almanacka och räkna ner! Jag skulle tröstäta chips till middag några gånger! Skicka fem sms om dagen! Ett sånt slags förhållande har vi. Vet inte hur ni andra jobbar, men alla får väl lägga upp sina förhållanden som de själva önskar? Det finns ju faktiskt inget rätt eller fel här.
Att hoppa på nån och säga att hen är osjälvständig för att hen tycker att det är långsamt att leva utan någon är ju bara tramsigt. Varför känner man ett sådant behov av att trycka ner någon som uppenbarligen redan känner sig lite sorgsen?
TS, häng med djuren, ring kompisarna, gå på bio själv (förvånansvärt mysigt!), gå en helgkurs i nåt som du funderat på länge, skriv dina memoarer, häng på Buke, skriv en kärlekslapp till honom varje dag, gör ett fotoalbum, sy en kudde eller snickra en hundkoja. Och viktigast: kryssa dagarna i kalendern och njut av att längta!