Enklast möjliga katt?

Kan varmt rekommendera Perser om du söker en harmonisk liten katt som är lugn i temperamentet. Dock så behövs viss grooming av dem såsom borstning varje dag. :p
Annars finns det Helig Birma och ja andra raser också. :love:
Vi har två hankatter ihop, båda kastrerade, dock så var vår Birma otroligt skrikig emot slutet innan vi kastrerade.

Enklast är korthårig katt såsom Eruopé och Brittisk Korthår, behövs inte så mycket borstning.:)

Lila Tabby maskad Helig Birma hanne 2 år:
Pitou-pose.jpg

Silver Shaded Perser hanne 6 år i år:
Fredde.jpg

(OBS han har fel på ögonen, vanlig perser har inte vindögdhet/skelögdhet ;)).

Efter mycket velande har jag hittat den ras jag vill ha, Devon rex. Helt perfekta katter, såld så det visslar om det. Nu ska jag bara få med sambon på tåget och hitta en trevlig äldre omplacering...tror det får bli ett tvåårs projekt.
Bra val! Min erfarenhet är att de inte, som man ofta hör, är så himla mycket mer aktiva än andra katter. Jag har två. De är fem år nu men har alltid varit ganska lugna. Visst är de sociala och leker och rusar genom huset på kvällarna men de hänger inte i gardinerna om man säger så. Andra devons som jag träffat har varit ungefär som mina. Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
3 355
Senast: kma
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 638
Senast: Farao
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 123
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 608
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.