Låååång bilresa med katt

Jag kanske skulle testa något sånt till Maggan. Hon tog sista veterinärbesöket väldigt hårt, såg knappt röken av hemma på en vecka efteråt. Kanske lite neddrogning är vad som behövs.

Jag kanske skulle testa något sånt till Maggan. Hon tog sista veterinärbesöket väldigt hårt, såg knappt röken av hemma på en vecka efteråt. Kanske lite neddrogning är vad som behövs.

Brunetten får gabapentin inför veterinärbesök numer, hon får tabletten av mig hemma vilket varit jättebra då hon aldrig hinner hetsa upp sig.

Veterinären/djurskötarna tackar och slipper blodflöde och vilda kattvrål, och Fröken B slipper stresspåslag och ångest. Så win-win!

Brunetten får gabapentin inför veterinärbesök numer, hon får tabletten av mig hemma vilket varit jättebra då hon aldrig hinner hetsa upp sig.

Veterinären/djurskötarna tackar och slipper blodflöde och vilda kattvrål, och Fröken B slipper stresspåslag och ångest. Så win-win!
Låter ju super! Helt klart värt att testa

Låter ju super! Helt klart värt att testa
Definitivt värt att testa gabapentin.
Lucifer som varit med om mycket svårigheter hade det extremt jobbigt hos veterinären. Ofta fick han lugnande innan blodprov mm, men det var ju en riskbedömning inför varje grej som skulle göras.
Men sen var det en på albano som föreslog gabapentin och efter det gick det bra att göra i princip alla undersökningar.

Även Sune har de rekommenderat gabapentin till. Han blir väldigt lugn och de senaste gångerna har de sagt att han är en sån mysig och tolerant katt. Enda nackdelen är att han blir grymt hungrig i 2-3 dagar.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
3 233
Senast: AraSlei
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 782
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 348
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Brukshunds- och kelpiefunderingar