Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Så,.nu kan jag ge er lite mer info om nya blodisen :D

Pamperina f: 00 e: Diaghlyphard u: Pampered Girl
Vet inte så mkt om henne..har jag tur finns det nån här som har mer info ? ;-)

Iaf flyttar hon "hem" till mig inom en vääldigt snar framtid :up::love:

Hon är iaf tillverkad hemma hos mig! Pappsen ligger begraven bara en bit från mitt hus. Han var en riktig myspelle på äldre dar, älskade att bli kliad på manken!

showimage.php

Hittade en bild på min nya stjärna, hoppas det funkar !

*kl*

tränade lite kombination med min igår.... å det var tydligen skoj för när vi var klara och skulle trava av på lite halvlånga tyglar så svängde hon mot kombinationen och fattade galopp å hoppa.... :o
Hade inte hjärta att stoppa henne:D

Kl:

Jag kan nog egentligen säga att vi har avklarat inkörningen av min blodis. Den här filmen är ifrån igår, och visst finns det mycket kvar att träna in, men selning, förspänning och själva dragandet av rockarden gör han utan vidare.

Hästen är min Catch the Cat, 2 år gammal i år.
http://www.youtube.com/watch?v=uzW8TbKcwDg

Nu blir det sommarlov från midsommar och en månad framåt. Och sedan lite sporadisk körning tills det är dags för inridning i höst. :) Spännande. :D

Men GUD så duktig bebis du har!!!! Bra jobbat!!!

Får jag lägga ut filmen på min fb md texten "fullblod kan" :d

*kl*

Efter 9år blev drömmen sann :D

Fegade lite med distans å tempo, men det gick bra å vi hade såååååå roligt!
Vet att jag ligger långt ut, men var helt själv å vågade inte styra in om hon skulle öka å dra åt helvete... Hon var ju vidrig på galopptiden å jag har fått känna av beteendet förr så....

Hon var lite spänd å undrade om vi verkligen skulle... Gnäggade en gång, på banan frågade hon om jag var sääääker på att vi inte skulle vända å gå hem... Travade till upploppet å galopp efter sväng. Sen var öronen spikrakt fram! Lycklig häst!

Tjohoooo
http://m.youtube.com/watch?v=G_agsYkloxY

2013-06-22203606_zps94544f7b.png.html
Lite uppdatering från oss vi har vart på vår första tävling 90 cm 2 vägringar på ett natur hinder resten felfritt himla nöjd över min fina kille och är så glad över att han är så duktig nu väntar några fler små tävlingar och hoppas på de bästa fått många lovord från tränare att de här är en häst med kapacitet för dom högre höjderna ! Hoppas ni andra har de gott med era hästar hela sommaren utan skador osv kram från den röda och mig

Senast ändrad:

a>

Lite uppdatering från oss vi har vart på vår första tävling 90 cm 2 vägringar på ett natur hinder resten felfritt himla nöjd över min fina kille och är så glad över att han är så duktig nu väntar några fler små tävlingar och hoppas på de bästa fått många lovord från tränare att de här är en häst med kapacitet för dom högre höjderna ! Hoppas ni andra har de gott med era hästar hela sommaren utan skador osv kram från den röda och mig

lånar knapp*

"Min" 09 i stallet, Marius tog sin första seger idag :bump: :banana: :bump: :banana:

Han har varit sen och stor och vuxit långsamt och haft vissa skadebekymmer. Dock har vi alltid vetat att det är en bra häst, och idag ställde han skåpet på ett fint sätt.

Han låg sist länge (han ska ridas så, han måste få ti att "hitta benen") men tog fram sin speed i precis rätt ögonblick. På den här bilden ser man att jockeyn vet att han ska vinna en bit innan mål och ger en segerklapp:
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-hRTv2GP/0/M/Marius Federigo 5694-M.jpg

SnyggMarius med nedfällda blinkers
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-qzXJP2h/0/M/Marius Federigo 5699-M.jpg

På väg till vinnarcirkeln med väldigt glad skötare (jag).
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-hQhqsGz/0/M/Marius Federigo 5704-M.jpg

I vinnarcirkeln med mig i någon bisarr pose (ser ju gigantisk ut, och det gör jag faktiskt inte jämte honom på riktigt)
http://svenskgalopp.smugmug.com/Tvlingsdagar/Taby-130707/i-3GXRGZw/0/M/Marius Federigo 1757-M.jpg

Samtliga bilder har Stefan Olsson tagit för Svensk Galopp (edit)

Åh vad roligt! Grattis! :)

Hos mig händer inte mycket just nu. PK är på bete och har haft 4 veckors sida. Jag satt upp och red en sväng igår. Han började med att vara jätteseg och kunde knappt skritta ordentligt. Travade ett par varv på gräset på galoppcampen och han var vingligare och snubbligare än aldrig förr. Kändes inget vidare.
Men det är som jag misstänkt, den hästen ska inte vila för mycket, blir inte bra med patellaupphakningen. Svårt det där, han behöver ju sin vila också.
Kanske blir bättre nästa sommar när han har ännu mer grundstyrka och muskler.

Vilken snygging :)

Här har det varit lite kaos. Stella var väl lite sådär på träningslägret. For som en jävla pingpongboll, värre än någonsin.

Två dagar efter hittades hon i hagen på tre ben, men världens mest svullna bakben. Kylde. Uteslöt lymfangit. Letade hovböld. Hittade inget. Kylde mer. All svullnad försvann förutom vid området av böjsenan. Fick lite panik. Reagerade dock inte på tryck. Gaffelbandet? Fick ännu mer panik. Vet trodde inte på varken sena eller gaffelband. Ordinerade boxvila. Trodde inte på vet. Ringde ut annan vet. Vet kommer. Hästen hoppar inte på tre ben längre. Hovbölden spruckit. Suck. Hovslagare och vet bråkar om hurvida bölden ska skäras upp. Hovis avgår med segern. Åker hem och avplanerar hästens begravning och pustar ut.
Men jag är fortf lite suspekt på svullnaden där (som dock försvunnit). Blir nog ett UL innan igångsättning.

Dessutom har jag en till liten blodis som vill flytta till mig. Har dock ingenstans o göra av honom. Fullt i stallet där jag har mina andra, så jag letar efter eget stall att hyra igen. Är rätt chockad över priserna på södra sidan. Mellan 1500-2000.-/box om man ska sköta allt själv.

Just nu saknar jag Norrort med dess stallpriser och min gamla veterinär.

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård