Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Nästan, Norra Nynäs.
Men fantastiskt vackert är det här

936806_10200948646099353_1583810325_n.jpg

486855_10200948585537839_1703542160_n.jpg

Nej har inte hört något om Pay and crossen! Ser tomt ut på hemsidan också.
Vad fin hon är i hullet Stella! Låter klokt att springa över bommar varje dag så det inte blir någon stor grej. Men är hon lugn o snäll att rida ut på eller blir det bockserier då med?

Idag ska jag lasta och åka iväg till stallet där jag har gammelhästen. Dressyrtävlingen är nämligen där på torsdag så jag ska PK de vita staketen och prova att rida igenom programmet en gång. Det är tur jag startar allra först så jag inte får så mycket publik på torsdag, haha!

O jag borde försöka leta efter någon form av dressyrsadel. PK har spikrak rygg och inte alls mycket manke för att vara fullblod.
Provade en devocoux dressyrsadel o herregud vad svängd bom den måste ha haft. Gick inte alls. Då låg min Stübben Maestoso med vid bom bra mycket bättre. Tyvärr får jag inte den såld så det vore ju finemang om den passat PK... :(

Gud vad kul o höra :) Jag tycker hon är himla kantig o ful, men jag kanske är hemmablind (o jämför för mkt med Gris, som är mer rund och go).
Hon är jättetrevlig att rida ut, har blivit ngn liten bock i galoppen nga gånger, men inget stort, mest livsglädje.

Jag har också letat dressyrsadel till Stells senaste veckorna. Grisans Höpfner är för vid, annars hade den legat rätt bra. Inte ens med gel eze padden är den tillräckligt smal. Har bytt till mig en gammal Romanus mot en skitsadel jag bara haft hängande, får se om arslet klarar av den ett tag tills ekonomin tillåter något bekvämare.

Men har du inte dina i samma stall?

Nej fuxen står i ett lyxigt inackorderingsstall. Min syster som betalar det kalaset, jag har inte råd med sådana faciliteter som in/utsläpp, fodringar och ridhus.

PK står ju vid Angarns träningscamp. I ett gammalt litet kollektivstall. Hur bra som helst, stora hagar och han går i flock med 9 kompisar.

Har fått berättat för mig av stallkompisar att sen vi var på vår första terrängträning har han tydligen tränat varje dag i hagen genom att galoppera fram och tillbaka, runt runt helt själv medan de andra hästarna förvånat tittat på. Dessutom börjar han kaxa till sig och försöker klättra i rang. Han har ju alltid varit lägst i rang men nu har det kommit en ny häst, skimmel, som han ger sig på och försöker bossa över.

gud, så trevligt stället ser ut, och positiv och söt pålle! :)

*kl*
"Min" kille startade för första gången på 10 månader i söndags...
även om han inte varken vann eller imponerade så är han min stjärna

http://i165.photobucket.com/albums/u...g?t=1368049323

Jag vet inte vad jag gör för min... mallig?

Och såhär, mina vänner ser knoppar ut om jag gör dem på mindre än 10 min...
fiiiina killen

http://i165.photobucket.com/albums/u...g?t=1368049591

båda fotona är tagna av Jaqueline Vidmark

Haha arbetsglad häst är det bästa man kan ha!

Jag var ute på en tur igår på Stella. Vi mötte en skrittande och en långsamt töltande islandshäst. Det läskigaste Stella någonsin sett, som kastade sig hemåt i galopp. Krävdes en hel del övertalning att få henne gå förbi dom, trots att dom varit snälla och stannat.

575594_10151386085285811_709308324_n.jpg

Jättefint är det. Och det bästa är att jag bor kanske tio meter från paddocken, precis på andra sidan staketet.

Kunde inte se ngn av dina bilder :(

Nu funkade det! Vad fin han är! Stor? Eller är det du som är liten kanske? ;)

Idag skrämde vi vettet ur dressyrtanterna. PK hade sönder nosgrimman i transporten och knopparna såg ut som jag vet inte vad (han har så tjock man och går inte att rycka).
Ut ur transporten kommer ett tanigt fullblod utan nosgrimma, haha. På med hoppsadeln och fårskinnspadden o sen var jag tvungen att hoppa upp och rida en sväng utan nosgrimma innan jag kunde får hjälp med att få dit en ny.
Jag fick en del blickar! :D

Men PK var skitcool som vanligt. Dressyrhästarna gnäggade och skrek stup i kvarten så man fick ont i öronen men min lilla pålle travade snällt runt.

56,5% och vi kom inte sist :D Domaren önskade mer framåtbjudning och den varan är det ju inte brist på direkt men jag vågade inte släppa fram honom så mycket idag för då blir han stark, kör ner huvudet och springer iväg. Hela uppvisningen kändes springig och hafsig men jag är jättenöjd! Vi rider ju aldrig på bana mer än när vi hopptränar egentligen och jag sitter inte ner på honom i onödan.
Nästa gång vågar jag nog rida på lite mer så vi får en lite stadigare form. :)

Vilken tur att de syntes.

Han är inte superstor, typ 163-164 skulle jag tro. om jag är liten? njaaaa, men kort iaf ;) 160.

Mäh hallååååå

Hallå igen
Jag har varit borta ett tag, bara inte hunnit med att kolla in tråden. Men mitt fullblodssto går nu på bete. Men jag tar in henne varje natt. Då får hon även hösilage och kraftfoder. Så nu vore det väl attans om hon inte skulle bli rund och fin. Jag har bytt kraftfoder till ST Hippolyt. Naturens eget super foder. Hon har även fått lite IR terapi. Om ni inte har testat det på era hästar så rekomenderar jag verkligen detta. Tänk att rött ljus kan göra sån effekt.
Hon rids och longeras nu, men väldigt långsamt tempo tar vi det i.

*kl*

tävlingsdax idag igen... pappa chaffis å fluffade upp hö åt hästen å promenerade å prata med henne ;)

Har ju haft problem med att hon går skitbra på framhoppningen å sen tvärnit på banan... inte så kul...
Idag var det ASDJUP framhoppning (fattar inte varför de inte har sin tävling i sitt megaridhus som alltid annars... 124 *25m typ).
Hur som helst, ett varv på framhoppningen... Oki nitade på krysset i trav :banghead: yeah pepp deluxe. Jag blev arg på henne å tillslut gick hon över. Hoppade ett sänkt räcke å sen tvärnit på oxern. Sen blev det lite tryck å fart med bra hopp.
In på banan. J*a fart hon fick till men det var jag bara glad över med tanke på hur hon har känts på sista tiden, hoppla hå på 1 & 2, sen årets nit på 3:an 2 ggr... så tog jag kortare anridning å röt till å ponnyskänkel, å hon HOPPA!!! SEGER :D Hon har ju som sagt nitat innan halva banan på ett hinder 3 gånger å sen sluppit något mer... hoppade resten av banan å även om det var tvek så skänkla jag på å morra lite lågt så hoppa hon.
MEN, piloten fick hjärnsläpp å missa hinder 6.. hehe, körde snävare sväng snett igenom å kom direkt på 7:an, så resultatet blev utesluten. Men jag är skitnöjd med att ha fått runt henne "hela banan" efter den här j*a svackan! :D

japp täby!

ja såååå klantigt, hur svårt ska långsida-snett igenom - långsida - snett igenom vara hahaha :banghead: ;)

men som sagt, himla skönt att problemet kom på framridningen å att jag verkade få igenom det delvis!

å så drack hon på tävling :D

känner mig som en vinnare ;) älskar min häst oavsett :love:

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka