Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HÄVDAR att de är det minst sagt!Påstår du att mina flickor är matglada?
Grattis! Vad kul!! Alltid härligt med en bra runda första tävlingen för säsongen.
Själv har jag just anmält mig och PK till vår första tävling. Vi ska in på en dressyrbana och försöka svänga runt i alla gångarter.
vad du än gör, släpp INTE ut ett magert fullblod på bete! Självklart ska hästen ut å äta gräs, men den kommer vandra mer när det är insekter osv, så ute de tider den är lugn!
Min är 13 nu å det tog ÅÅÅÅRRRR innan hon blev normal häst. Har proppat i djuret mat men hon magrar av fortare än man hinner blinka om något är fel.
Nu går hon med fullblod som inte gör annat än äter så hon har insett att hon också måste äta Fri tillgång på bra hösilage å 2-2.5kg havre. That's it. Börjar bli tjock i hennes mått mätta
Åh fölis snart! Vad spännande! Jag har glömt vem du betäckt med?
Jag ska ju som sagt debutera på tävlingsbanan på torsdag i LB2. Blir spännande. Vår bästa gångart är skritt och halt.
Vi har besökt terrängbanan för första gången också, PK gick som tåget, hoppade allt om än lite vingligt. Diket var lite läskigt men det tog vi med draghjälp.
Tycker han är hinderklok även om han hoppar rätt klassiskt fullblodigt med hängande framben. Han hoppar bättre i terrängen, då är han inte i något hinder men när vi rider banhoppning flyger bommarna (iaf om det är plank). Blir bättre varje gång dock. O när jag rider dåligt avslöjas det verkligen.
Har planerat in 85 och 90 hoppningar också, UppsalaPk och Mälarhöjden.
På måndag blir det terrängträning igen. Sen är jag ju grymt sugen på att starta debutant i Nynäshamn alltså. Men jag ska nog vänta, har inget att stressa till egentligen.
Han har hunnit få lite veckovila också och besökt tandläkaren och ställt honom på vågen, 554 kg men jag trodde han skulle väga mer. Fast det går framåt, hästen uppåt i vikt och jag nedåt.
PopcornP: När ska du hänga med på terrängträning då?
Tack
Kan med glädje berätta att om allt går som planerat så kommer det snart 2 nya "bukeblodisar"
JÄTTENYFIKEN
är de ex-galoppörer?