Sv: Engelska fullblodsttråden 9
Tack!
Oj är han så stooor!! Trodde jag inte, visste han var stor men trodde han var typ 168 :P
168? Det är ju minimini!
173 och blir bara grövre och grövre. Jag gillar verkligen modellen på honom.
Idag var vi i dina trakter PopcornPlayer, på Runsten och tränade terräng.
PK visade vad skåpet skulle stå och agerade draghjälp åt gamlingarna samt en till fyraåring.
Man kan inte låta bli att bli glad när man har en så här fantastisk häst. Han är en sån terränghäst! O Helt tokig i vatten. Det enda han kan vara något tveksam till är gravar men han hoppar alltid på andra försöket om vi får problem.
Det är så kul när alla man träffar säger "Men gud, är han bara fyra? Helt otroligt, vad fin han är!!"
O jag erkänner, jag glömmer lätt bort också. Måste ibland ta mig en tankeställare och fundera hur det är att ha en "vanlig" fyraåring.
Folk har ju tyckt jag ska satsa på championatet i år men vi ska skynda långsamt. Men WOW vilken häst jag har. Nu tycker jag äntligen det är kul med ridningen igen. Efter haft en vresig och istadig halvblodsfux. Men jag har honom mycket att tacka vad gäller min ridning, så är det ju.
O även idag, terrängträning och full fart hela förmiddagen. Jag släpper i hagen och pålle galopperar i full fräs ner till polarna o berättar hur kul han haft det. Finns inget stopp i honom, blir han aldrig trött? Fast han ligger iofs ner o sover varje morgon så det är inte som att han inte vet hur man relaxar.
Nej han är fantastisk. Jag är lyrisk. Väntar på att vakna upp ur drömmen liksom.