Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Uppsala är på söndag. Hade jag haft bil och släp som fick ta två hade du kunnat åka med oss. :)

Jag vet inget om dig eller din häst egentligen men jag kommer ihåg hennes namn från startlistorna när hon gick löp. Tycker namnet är så coolt. :p

Åh snällt :-)

Ja namnet är bäst!!

Sugen på pnj på upplandsbro... Ska bara smöra för pappa ;-)

Måste hoppa in och "skryta" lite om min systers fullblod som utvecklats väldigt fint tycker jag :)

Han kom förra våren, nykastrerad fyra åring som gått på lösdrift och inte hanterats.
Han hade typ 1dm lång päls och varenda benknota syntes på stackaren. En klippning och några veckor med mat senare såg han ut såhär:
540497_10150827564955479_827425723_n.jpg

Nu, drygt ett år senare har han blivit en riktigt vacker fem åring :love: Inte varit fullt igång pga diverse skador men inriden helt smärtfritt och en underbar häst att hålla på med :)
971862_10151637706026413_666579115_n.jpg

fy fasiken!!! :eek:

bra jobbat! Så himla B att de ska vara i sådant skick innan bara... före å efter-bilder borde inte vara så extrema :(

Jösses vilken skillnad!! Superfin kille!!

Här kommer lite bilder på mina älskade hästar!

"Itzy" sto f. 2013 e: Cosemo (Contender - Caletto I - Lord) u: Zamona xx
img_6093_51ab1fbcddf2b33a58702470.jpg

img_6025_51ab1f38e087c31f26e82f6b.jpg

img_5943_51ab1ea09606ee625e482ee8.jpg

"CC" hingst f. 2011 e: Algot (Cardento - Corland - Marcellus) u: Zamona xx
img_6263_51ab0dd3ddf2b33a74cc26b4.jpg

img_6183_51ab0dda9606ee510e1979ae.jpg

img_4224_519a2d2a9606ee250f90d625.jpg

img_4332_519a2d62e087c357421224ce.jpg

img_43132_519a2d0de087c35749bf3342.jpg

..och världens finaste mamma-häst Zamona f. 2001 e: Zaffaran - Strong Gale - Deep Run
img_5929_51ab1e8fddf2b33a27b33bb2.jpg

Mycket fin mamma-häst och söt fölis!

Gillar 2åringen MASSOR!! Snygg! :D

Tack för fina kommentarer! :)
Han är till och med bara fyra år, född 2009.

En härlig häst :love: En mattegris, ingen annan duger..

943154_10151641187206413_1210168941_n.jpg

969386_10151641189201413_1900090434_n.jpg

Tack! Han är så himla lik sin mor så det är läskigt! Men jag kan inte vara gladare, hade jag kunnat klona Z hade jag gärna gjort det, hon har ALLT man kan önska hos en häst :)

Grattis till fölis, jättefin!!

Själv har jag slutspurt inför pålles sommarlov. Vi ska starta fälttävlan i helgen, det var ändå ett ganska enkelt beslut nu när han varit så bra o okomplicerad.
Sen blir det bete och vila för att smälta allt han lärt sig under våren.
Fast jag är lite nervös för betet, vill inte att han ska tunna ur som förra året, eller komma in och vara halt på alla benen. Men jag tror det blir bättre i år.
Bara han inte börjar växa massor! 173 räcker alldeles tillräckligt nu. :D

Tack! :D Oj är han så stooor!! Trodde jag inte, visste han var stor men trodde han var typ 168 :P

168? Det är ju minimini! :D

173 och blir bara grövre och grövre. Jag gillar verkligen modellen på honom.

Idag var vi i dina trakter PopcornPlayer, på Runsten och tränade terräng.

PK visade vad skåpet skulle stå och agerade draghjälp åt gamlingarna samt en till fyraåring.
Man kan inte låta bli att bli glad när man har en så här fantastisk häst. Han är en sån terränghäst! O Helt tokig i vatten. Det enda han kan vara något tveksam till är gravar men han hoppar alltid på andra försöket om vi får problem.
Det är så kul när alla man träffar säger "Men gud, är han bara fyra? Helt otroligt, vad fin han är!!"

O jag erkänner, jag glömmer lätt bort också. Måste ibland ta mig en tankeställare och fundera hur det är att ha en "vanlig" fyraåring.
Folk har ju tyckt jag ska satsa på championatet i år men vi ska skynda långsamt. Men WOW vilken häst jag har. Nu tycker jag äntligen det är kul med ridningen igen. Efter haft en vresig och istadig halvblodsfux. Men jag har honom mycket att tacka vad gäller min ridning, så är det ju.

O även idag, terrängträning och full fart hela förmiddagen. Jag släpper i hagen och pålle galopperar i full fräs ner till polarna o berättar hur kul han haft det. Finns inget stopp i honom, blir han aldrig trött? Fast han ligger iofs ner o sover varje morgon så det är inte som att han inte vet hur man relaxar.

Nej han är fantastisk. Jag är lyrisk. Väntar på att vakna upp ur drömmen liksom.

Åh, vad roligt. Du får säga till nästa gång, så kan jag knata över o knäppa lite kort.

Stella har lyckats sparka sig själv, så hon skrotar i hagen och jag surar.
Låg igår i solen o funderade över varför jag har tre hoppsadlar och tre dressyrsadlar men bara två storhästar. Idag fick jag ett mess på facebook ifall jag ville ta en blodis. Hum...?

Så,.nu kan jag ge er lite mer info om nya blodisen :D

Pamperina f: 00 e: Diaghlyphard u: Pampered Girl
Vet inte så mkt om henne..har jag tur finns det nån här som har mer info ? ;-)

Iaf flyttar hon "hem" till mig inom en vääldigt snar framtid :up::love:

åh grattis!! :D

Har tyvärr aldrig hört talas om hästen, men så kvalade hon ju bara å sen en start... lycka till !!

Gud så bra jobbat! man önskar ju ingen häst att se ut som han gjorde, men som fbl-tönt önskar man att alla skulle kunna komma till såna som dig och din syster :bow:

KL

Ny blodis är på väg :love:
969867_10200870425338208_427557711_n.jpg

Första bilden på *tänka* 2016-2017 stjärnan? Det ska bli så spännande att se vad Helsinki lämnar med ett så fint sto som Dillis :love:
(här är jag naturligtvis partisk men psyket, aktionen och stammen på Chiloé ska faktiskt ha lite repekt).

och så lite kl... Min gamla passhäst Casal Velino (hon på min avatar) fölade ju ett Helsinki-föl i år (som måtte få ett stadsnamn, nu när både Helsinki och Casal Velino är städer), suck för tre av tre på hingstar av hennes föl. Jag vill ju att hon gör ett sto!

Grattis till din nya vän! :)

Vet tyvärr inte mkt om din tjej än det lilla man "vet" om hennes pappa. Det finns många rön om Diaghlyphard, och de är vitt skilda.

Jag har haft hand om en del avkommor till den hingsten sedan jag började på galoppen 1999, men jag är inte den som ska kasta skit på dem. (sök i trådar om hingsten så skall du finna...gammalt bukeordspråk). Vad ska du ha hästen till? Avel, ridning? både och?

MVH// Cassie

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka