S
Sweet
Jag har en liten "dröm" om att köpa travhästar som inte funkar för trav, grundutbilda dem i western, göra dem till trevliga och ridbara fritidshästar och sedan sälja dem till passande ryttare (dvs inte till första bästa som vill ha hästen). Många travare går direkt från travet till någon som inte har kunnighet att göra hästen till en trevlig ridhäst och ofta blir det då problematiskt för både häst och ryttare och så säljs hästen vidare och samma sak kanske händer igen eller så går hästen kanske till slakt.
Skulle min idé fungera i verkligheten, finns det ett behov? Skulle folk betala lite mer för en travare som var ridutbildad istället för att köpa en "grön" travare bara för att den är billig?
Min idé är inte för att tjäna pengar utan för att ge en del travare bättre förutsättningar att bli trevliga och omtyckta ridhästar som folk behåller, så att de slipper att bli illa behandlade eller skickade ner i europa i en vidrig slaktransport...
Så vad tror ni kära bukefalister, är det en bra idé?
Skulle min idé fungera i verkligheten, finns det ett behov? Skulle folk betala lite mer för en travare som var ridutbildad istället för att köpa en "grön" travare bara för att den är billig?
Min idé är inte för att tjäna pengar utan för att ge en del travare bättre förutsättningar att bli trevliga och omtyckta ridhästar som folk behåller, så att de slipper att bli illa behandlade eller skickade ner i europa i en vidrig slaktransport...
Så vad tror ni kära bukefalister, är det en bra idé?