Sv: Fd. travare utan värde!
Idag är det sjukt svårt att sälja hästar, även flotta dressyrhästar ligger idag på väldigt låga prisnivåer ser man ute på annonserna.
Om man vill bli av med en häst fort är det tyvärr priset man får dra ner på.
Och travare har alltid haft ett dåligt andrahandsvärde man kan köpa in den som föl för 100.000 och funkar den ej på trav kostar den istortsett ingenting slaktvärdet bara.
En travare som kostar 15 tusen ja då skall den aldrig gått trav ha en trav och galopp som är välutvecklad, den skall vara tävlad i både hopp och dressyr ha en fin dyr väl anpassad sadel.
Krasst sagt du köper sadeln får hästen på köpet
Och oseriösa köpare kan du få även om du slänger ut hästen för 40 tusen så att tro att priset avgör om du är seriös eller ej är ett stort misstag.
Man kan hitta en superseriös tjej på 15 år där föräldrarna är väldigt insatta och hjlper dottern och hyr in hästen i ett stall där dottern får all möjlig bra hjälp och själv har ridit och haft foderhästar i flera år innan.MEN har inte 50-100.000 för att köpa sig en fin hopp eller dressyrhäst.
Är man oseriös då?? bara för man inte har en stor summa och köpa häst för men kan utan problem lägga 2500 månade på stallplats.
Visst kan man tycka att ja men lägg undan 2500 kronor under 2 år så har du ju en bättre häst.
Ja så kan man tycka.. men alla vill inte vänta 2 år
Jag köpte mig en unghäst på 3½ är som inte var varken inriden eller hanterad för jag hade inte så mkt pengar och då får man köpa ungahästar som oftast är mkt billiga. Eftersom man får göra allt jobb själv=)
Om jag var du skulle jag slänga ut nya annonser och inte skriva pris alls utan skriv hemmet viktigare än priset och skriva ut 5000 men då är det bara hästen.
Ska de ha utrustningen så kan du sälja de separat och då kan du ju ta ut full pris för sadeln och täcken mm.
Man har ju sätt allt för ofta tyvärr billig skitutrustning på travare, sällan har jag sett välanpassade sadel som kostar 15 tusen och upp på en travare.
Men jag har sett de och blir då glad i hjärtat.
Så det finns även fördomar mot travägare och inte bara för travköpare=)