En undran...

Sv: En undran...

Sweet skrev:
Jag har en liten "dröm" om att köpa travhästar som inte funkar för trav, grundutbilda dem i western, göra dem till trevliga och ridbara fritidshästar och sedan sälja dem till passande ryttare (dvs inte till första bästa som vill ha hästen). Många travare går direkt från travet till någon som inte har kunnighet att göra hästen till en trevlig ridhäst och ofta blir det då problematiskt för både häst och ryttare och så säljs hästen vidare och samma sak kanske händer igen eller så går hästen kanske till slakt.
Så vad tror ni kära bukefalister, är det en bra idé?

Tja, skulle du få in några fina kallblodstravare :love: och skola om dem så har du en given köpare i mig... :bump:

Sv: En undran...

Du har en kund i mig med. Bra idé (lönsamt eller ej kan jag inte bedöma)...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Gnägg Själv var inte min första travare mitt val. Jag fick hästen av mina föräldrar direkt från slakteriet. Hon var riktigt farlig och bla så...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 875
Senast: bigganl
·
R
Hästmänniskan Jag blir så förbannad ibland. Jag har två fd. travare. Jag har haft dem ca ett halvår. Inte så lång tid... Pga att vi har för många...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 026
Hästmänniskan Jag har i mitt tycke haft en helt osannolik diskussion med min ganska nyblivna sambo. Han är starkt travintresserad, familjen har...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 890
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar