Det var ett ganska dåligt skämt lite inspirerat av den här halvdåliga men väldigt nostalgiska Catherine Tate-sketchenPtja, det rimmar ju i alla fall!
Tillägg: Fattade precis jam-on skämtet![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ett ganska dåligt skämt lite inspirerat av den här halvdåliga men väldigt nostalgiska Catherine Tate-sketchenPtja, det rimmar ju i alla fall!
Tillägg: Fattade precis jam-on skämtet![]()
Det här med kötrbullsmacka låter ju intressant! Aldrig hört att det är en svensk grej? Eller har svenskar liksom en egen typ an köttbullsmacka? Eller är köttbullarna annorlunda?
Det lät som något jag missat! Har mest hört om såna där köttbullsbaguetter.Det är väl om man har köttbullar över efter t.ex jul. Men nä, jag ser det inte som en svensk grej.
Vanliga köttbullar. Hellre mammas/egna än mamma Scans. Rödbetssallad, smörgåsgurka, brödet är i 99 fall av 100 rågkaka. Sedvanliga smörgåsgrönsaker (tyvärr), dvs tomat, sallat, gurka. De flesta fik med aktning säljer stor köttbullsmacka på halv rågsiktskaka eller liten på en kvarts. Jag har någon enstaka gång sett bostongurka på, men det måste vara någon sorts hädelse.Det här med kötrbullsmacka låter ju intressant! Aldrig hört att det är en svensk grej? Eller har svenskar liksom en egen typ an köttbullsmacka? Eller är köttbullarna annorlunda?
Det lät som något jag missat! Har mest hört om såna där köttbullsbaguetter.
Är inte Sverige ganska ensamma med sina köttbullar?Det här med kötrbullsmacka låter ju intressant! Aldrig hört att det är en svensk grej? Eller har svenskar liksom en egen typ an köttbullsmacka? Eller är köttbullarna annorlunda?
Ok ja nä alltså nej tack! Tar alla gånger en på vitt bröd och med tomatsås och smält ostVanliga köttbullar. Hellre mammas/egna än mamma Scans. Rödbetssallad, smörgåsgurka, brödet är i 99 fall av 100 rågkaka. Sedvanliga smörgåsgrönsaker (tyvärr), dvs tomat, sallat, gurka. De flesta fik med aktning säljer stor köttbullsmacka på halv rågsiktskaka eller liten på en kvarts. Jag har någon enstaka gång sett bostongurka på, men det måste vara någon sorts hädelse.
Det finns hur som helst _aldrig_ någon sorts tomatsås på och göra dem på vitt bröd skulle jag bli extremt förvånad.
För mig är det en grej väldigt typisk för lite gammaldagsa fik.
Har ni alltså nån annan sorts köttbullar? Hur sköljer de sig från andra?Är inte Sverige ganska ensamma med sina köttbullar?
Är inte Sverige ganska ensamma med sina köttbullar?
Det låter ”italienskt”.Ok ja nä alltså nej tack! Tar alla gånger en på vitt bröd och med tomatsås och smält ost![]()
Finns ju på varje cafe på landsbygden. Halv rågkaka. Smöras. En klick rödbetssallad. Halva köttbullar. I ena änden skivad leverpastej med lite ättiksgurka. Och eventuellt en klyfta tomat. Köttbullemacka.Det här med kötrbullsmacka låter ju intressant! Aldrig hört att det är en svensk grej? Eller har svenskar liksom en egen typ an köttbullsmacka? Eller är köttbullarna annorlunda?
Ja det är ju inte någon svensk grej ursprungligenDet finns köttbullar i många olika matkulturer. Sen varierar ju kryddningen och vilket kött som används. Jag tror att Sverige är ganska unikt då vi ofta använder blandfärs till att göra köttbullarna.
Nä alltså fy! Nästa gång jag är i Sverige kanske jag provar.Finns ju på varje cafe på landsbygden. Halv rågkaka. Smöras. En klick rödbetssallad. Halva köttbullar. I ena änden skivad leverpastej med lite ättiksgurka. Och eventuellt en klyfta tomat. Köttbullemacka.
Som vegan är jag inte expert på köttbullar men just att de är små, runda, ofta älgkött med väldigt mild kryddning, typ? I alla fall de jag kommit i kontakt med.Har ni alltså nån annan sorts köttbullar? Hur sköljer de sig från andra?
Aha, älg alltså!Som vegan är jag inte expert på köttbullar men just att de är små, runda, ofta älgkött med väldigt mild kryddning, typ? I alla fall de jag kommit i kontakt med.