Sv: En tråd om avmaskning och träckprov
hej
jag måste fråga detta!!!
jag skall göra kolla masken på min häst snart...om han nu har något och jag skall avmaska vi säger med tex Banminth...
den har väl 4 veckors intervall? hur många gånger skall jag köra den intervallen då?
och med andra avmaskningsmedel?
så man kan alltså välja att köra med intervall eller avmaska före och efter betet bara med samma medel och då kvittar de hur många veckor de va mellan lr?
Veterinären borde förklara om intervallen för dig när han skriver ut avmaskningsmedel.
Beroende på hur mycket hästen har avmaskar man antingen bara före betet och ev. efter, eller med intervall. Avmaskningen gör man bara under betessäsongen. Undantaget föl/åringar som kollas även i januari och då avmaskas om de har spolmask.
hej
jag måste fråga detta!!!
jag skall göra kolla masken på min häst snart...om han nu har något och jag skall avmaska vi säger med tex Banminth...
den har väl 4 veckors intervall? hur många gånger skall jag köra den intervallen då?
och med andra avmaskningsmedel?
så man kan alltså välja att köra med intervall eller avmaska före och efter betet bara med samma medel och då kvittar de hur många veckor de va mellan lr?