Jep! En snygg blastocyst. Testdag 16.10Så nu är du på smällen igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jep! En snygg blastocyst. Testdag 16.10Så nu är du på smällen igen
Förstår precis.Igår var man hos gyn och fick äntligen en träffa en läkare som tror på en
Äntligen utredd och fick svaret PCOS, Provera utskriver för få igång regelbunden mens så bara ett litet woho!
Jep! En snygg blastocyst. Testdag 16.10
heartMin födelsedag ju! Jag har fått frågan om vad jag vill ha i födelsedagspresent men har inte kunnat komma på något, men nu vet jag: jag önskar att du har en mini-pirre i magen!
På nästa cykel testar vi inseminering! Någon som vet något om det. Typ hur det går till, inseminering man flera gånger på cykeln eller kollar ÄL med VUL och gör då?
Hur mycket troligare är det att det biter, så att säga? När det inte blir något av vanligt sex.
Förstod det på Gunnar som att det kan vara effektivt OM det skulle vara något som strular typ med livmoderhalssekretet eller liksom själva vägen upp till livmodern som man inte kan se.
Vi hade inseminering som alternativ, men min gun tyckte det var onödigt eftersom det är mycket större chans med IVF och då jag har bra sekret. Inseminering är billigare, men om det inte tar sig har man ju inte fått någon ny info (eftersom man inte ser själva delningen och befruktningen).
Dock tvättas ju sperman, och de bästa plockas ut, så redan där är ju chansen större.
Jag har för mig att man ibland stimulerar, då med VUL kring dag 10, sedan ägglossningsspruta vid positivt LH-test. Allt beror på om man alls stimulerar, och då med vilka preparat (injektioner eller tabletter).
Jag tror att procenten för att lyckas ligger på 10-15 per försök,.
Låter som ett sjysst möte på vägen så att säga.Tack så mycket! Får se vad de säger då, om det blir stimulerat eller på naturlig cykel.
Gunnar här sa också att de sällan gör det, oftast om mannen har få spermier så kan man testa att koncentrera sperman och göra insemination som kan bli effektivare. Men att IVF är betydligt effektivare. Nu har jag tre kilo kvar tills jag får testa Ivf, så vi testar detta under tiden
Här måste mannen ha ett visst antal spermier för att insemination ska göras. Tror det var 100 miljoner. Om det är sekretet som är problemet hos dig kan ni ju ha riktigt goda chanser!Tack så mycket! Får se vad de säger då, om det blir stimulerat eller på naturlig cykel.
Gunnar här sa också att de sällan gör det, oftast om mannen har få spermier så kan man testa att koncentrera sperman och göra insemination som kan bli effektivare. Men att IVF är betydligt effektivare. Nu har jag tre kilo kvar tills jag får testa Ivf, så vi testar detta under tiden
Men då får du ju börja med medicinen riktigt snart! Yaaay!Kanske mens på G. Lite bruna flytningar och livmodern känns som om den är redo. Det är ju ändå tbå veckor sedan sist...
Men då får du ju börja med medicinen riktigt snart! Yaaay!
Jag ska ta gonapeptylspruta ikväll, och sen fortsätta med vagitorierna och östrogentabletterna...
Sa jag ren att du får vara finurlig med orgalutranen? Det sägs att du ska sticka i vinkel för att den ska gå in lätt, men jag lyckades nästan bara med att sticka rakt ner. Eller med våld. Gonapeptylen är exakt samma spruta/nål... :/Om det blir mens finns det en färdig plan. Med bokat ultraljud. Såhär på helgen är visst en dum tid att börja menstruera
Elonva imorgon eller måndag och sen orgalutran från tisdag eller torsdag.
Sa jag ren att du får vara finurlig med orgalutranen? Det sägs att du ska sticka i vinkel för att den ska gå in lätt, men jag lyckades nästan bara med att sticka rakt ner. Eller med våld. Gonapeptylen är exakt samma spruta/nål... :/
Just den sprutan är urdålig. Ge mig vilken nål som helst och det är inga problem. Men dessa jävlar... Tur att jag inte är nålrädd.De sade ingenting om vinkel, jag brukar bara köra på