En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Justerade testdagen

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 14/9 BIM 30/9, Försök nr 14, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL ca 15/9 BIM 30/9. 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 26/9 BIM 9/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn (under utredning)
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn

lil-sis - väntar på IVF-start, oktober. Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Uppdaterar mitt datum med det som var misstänkt ÄL, hade ju starkt på en sticka om inte fullt utslag.. Sätter den som ÄL, chansning.

Mikatela - ÄL ca 15/9 BIM 30/9. 27 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 22/9 BIM 6/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Min födelsedag ju! Jag har fått frågan om vad jag vill ha i födelsedagspresent men har inte kunnat komma på något, men nu vet jag: jag önskar att du har en mini-pirre i magen!
:heart:heart:heart

Tekniskt sett har jag ju redan en i magen, hoppas bara att den fäster nu också. Och sen ska den ju gärna hålla sig kvar också...

Om det tar sig nu så kommer bf att vara väldigt nära min egen födelsedag, så kanske det blir present för både mig och dig:up:

På nästa cykel testar vi inseminering! Någon som vet något om det. Typ hur det går till, inseminering man flera gånger på cykeln eller kollar ÄL med VUL och gör då?

Hur mycket troligare är det att det biter, så att säga? När det inte blir något av vanligt sex.

Förstod det på Gunnar som att det kan vara effektivt OM det skulle vara något som strular typ med livmoderhalssekretet eller liksom själva vägen upp till livmodern som man inte kan se.

På nästa cykel testar vi inseminering! Någon som vet något om det. Typ hur det går till, inseminering man flera gånger på cykeln eller kollar ÄL med VUL och gör då?

Hur mycket troligare är det att det biter, så att säga? När det inte blir något av vanligt sex.

Förstod det på Gunnar som att det kan vara effektivt OM det skulle vara något som strular typ med livmoderhalssekretet eller liksom själva vägen upp till livmodern som man inte kan se.

Vi hade inseminering som alternativ, men min gun tyckte det var onödigt eftersom det är mycket större chans med IVF och då jag har bra sekret. Inseminering är billigare, men om det inte tar sig har man ju inte fått någon ny info (eftersom man inte ser själva delningen och befruktningen).

Dock tvättas ju sperman, och de bästa plockas ut, så redan där är ju chansen större.

Jag har för mig att man ibland stimulerar, då med VUL kring dag 10, sedan ägglossningsspruta vid positivt LH-test. Allt beror på om man alls stimulerar, och då med vilka preparat (injektioner eller tabletter).

Jag tror att procenten för att lyckas ligger på 10-15 per försök,.

Vi hade inseminering som alternativ, men min gun tyckte det var onödigt eftersom det är mycket större chans med IVF och då jag har bra sekret. Inseminering är billigare, men om det inte tar sig har man ju inte fått någon ny info (eftersom man inte ser själva delningen och befruktningen).

Dock tvättas ju sperman, och de bästa plockas ut, så redan där är ju chansen större.

Jag har för mig att man ibland stimulerar, då med VUL kring dag 10, sedan ägglossningsspruta vid positivt LH-test. Allt beror på om man alls stimulerar, och då med vilka preparat (injektioner eller tabletter).

Jag tror att procenten för att lyckas ligger på 10-15 per försök,.

Tack så mycket! Får se vad de säger då, om det blir stimulerat eller på naturlig cykel.
Gunnar här sa också att de sällan gör det, oftast om mannen har få spermier så kan man testa att koncentrera sperman och göra insemination som kan bli effektivare. Men att IVF är betydligt effektivare. Nu har jag tre kilo kvar tills jag får testa Ivf, så vi testar detta under tiden :)

Tack så mycket! Får se vad de säger då, om det blir stimulerat eller på naturlig cykel.
Gunnar här sa också att de sällan gör det, oftast om mannen har få spermier så kan man testa att koncentrera sperman och göra insemination som kan bli effektivare. Men att IVF är betydligt effektivare. Nu har jag tre kilo kvar tills jag får testa Ivf, så vi testar detta under tiden :)
Låter som ett sjysst möte på vägen så att säga.

Här måste mannen ha ett visst antal spermier för att insemination ska göras. Tror det var 100 miljoner. Om det är sekretet som är problemet hos dig kan ni ju ha riktigt goda chanser!

Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

Kanske mens på G. Lite bruna flytningar och livmodern känns som om den är redo. Det är ju ändå tbå veckor sedan sist...

Kanske mens på G. Lite bruna flytningar och livmodern känns som om den är redo. Det är ju ändå tbå veckor sedan sist...
Men då får du ju börja med medicinen riktigt snart! Yaaay!

Jag ska ta gonapeptylspruta ikväll, och sen fortsätta med vagitorierna och östrogentabletterna...

Men då får du ju börja med medicinen riktigt snart! Yaaay!

Jag ska ta gonapeptylspruta ikväll, och sen fortsätta med vagitorierna och östrogentabletterna...

Om det blir mens finns det en färdig plan. Med bokat ultraljud. Såhär på helgen är visst en dum tid att börja menstruera :p

Elonva imorgon eller måndag och sen orgalutran från tisdag eller torsdag.

Om det blir mens finns det en färdig plan. Med bokat ultraljud. Såhär på helgen är visst en dum tid att börja menstruera :p

Elonva imorgon eller måndag och sen orgalutran från tisdag eller torsdag.
Sa jag ren att du får vara finurlig med orgalutranen? Det sägs att du ska sticka i vinkel för att den ska gå in lätt, men jag lyckades nästan bara med att sticka rakt ner. Eller med våld. Gonapeptylen är exakt samma spruta/nål... :/

Sa jag ren att du får vara finurlig med orgalutranen? Det sägs att du ska sticka i vinkel för att den ska gå in lätt, men jag lyckades nästan bara med att sticka rakt ner. Eller med våld. Gonapeptylen är exakt samma spruta/nål... :/

De sade ingenting om vinkel, jag brukar bara köra på :p

Uppdaterar listan lite. Besök hos Gunnar i veckan. Det kan faktiskt vara så att jag har haft två rätt normala cykler senaste månaderna, efter helt crazy 90 dagar mellan blödningar. Hade en liten blödning i juli och ca 3 veckor efter det ÄL-flytning och lite halvstarkt streck på stickorna samma dag som jag började testa med stickor. Mens 12 dagar efter ÄL-flytningen, cykel på 36 dagar. Sedan ny ÄL-flytning på dag 23, starka streck en dag innan på ÄL-stickor och mens 12 dagar efter ÄL-flytning. En cykel på 34 dagar. Har vi tur kanske kroppen har fått fnatt och skärpt sig lite så det kommer en ÄL med samma intervall igen, borde i så fall bli runt 17-20/10. Kommer det ingen blödning sen är det gravtest slutet av oktober och sen kör vi.

Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 920
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 469
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben