En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar hur länge det tar innan graviditetstest visa negativt efter att man börjat blöda. Började blöda igår kväll. Tog ett gravtest i natt som visade starkt positivt. Har försökt googla, och hittar endast diskussioner om ämnet på forum. Där framgår det att det kan ta upp till en vecka, ibland längre, innan testet visar negativt. Vilka erfarenheter och kunskaper finns det här? Jag tror jag var i v 7+2 igår.

Hoppas det är ok att undanbe sig beklaganden, det orkar jag inte riktigt med just nu :-( . Jag vill bara ha svar på min fråga så jag vet hur länge jag behöver gå och hoppas förgäves (det kom rätt mkt blod i natt, och lite klumpar, så det vore jättekonstigt om det var ngt annat än ett mf).
det tar nog ett par veckor, så det är onödigt att testa nu. Låt det blöda klart, och testa sedan.

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 14/9 BIM 30/9, Försök nr 14, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL ca 15/9 BIM 30/9. 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 26/9 BIM 9/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn (under utredning)
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 15/10
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn

lil-sis - väntar på IVF-start, oktober. Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn

Humla - försök 5 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn.

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Kanske, kanske, kanske var det bara en tidig och ofarlig blödning! Det stillade sig redan i morse och har kommit ytterst lite blod, och det lilla som kommer är rostfärgat, mörkrött/brunt. Jag har fått en tid på den gynmottagning som konstaterade min graviditet för två veckor sedan, jag ska dit redan imorgon förmiddag. Tänkt att vården ibland verkar vara service-minded iallfall. Så nu får ni hålla tummarna igen! Ping @Matmissbrukaren och alla andra.

Kanske, kanske, kanske var det bara en tidig och ofarlig blödning! Det stillade sig redan i morse och har kommit ytterst lite blod, och det lilla som kommer är rostfärgat, mörkrött/brunt. Jag har fått en tid på den gynmottagning som konstaterade min graviditet för två veckor sedan, jag ska dit redan imorgon förmiddag. Tänkt att vården ibland verkar vara service-minded iallfall. Så nu får ni hålla tummarna igen! Ping @Matmissbrukaren och alla andra.

Jag har hållit alla tummar extra hårt sen jag såg ditt andra inlägg innan idag och dom kommer fortsätta hållas stenhårt :heart

Jag undrar hur länge det tar innan graviditetstest visa negativt efter att man börjat blöda. Började blöda igår kväll. Tog ett gravtest i natt som visade starkt positivt. Har försökt googla, och hittar endast diskussioner om ämnet på forum. Där framgår det att det kan ta upp till en vecka, ibland längre, innan testet visar negativt. Vilka erfarenheter och kunskaper finns det här? Jag tror jag var i v 7+2 igår.

Hoppas det är ok att undanbe sig beklaganden, det orkar jag inte riktigt med just nu :-( . Jag vill bara ha svar på min fråga så jag vet hur länge jag behöver gå och hoppas förgäves (det kom rätt mkt blod i natt, och lite klumpar, så det vore jättekonstigt om det var ngt annat än ett mf).

För mig tog det över en månad men min kropp gör ju sällan något normalt.

Uppdatering!
Allt såg bra ut!
Vi såg en liten krabat som hade svårt att ligga still. Den rockade runt så gott man kan när man inte har armar eller ben ännu. Hjärtat pickade fint!
Gun kunde inte säga varför jag blödit (blött?), men det var bara gammalt blod kvar och allt såg som sagt bra ut.

Hon berättade också att när man väl sett ett hjärta som slår så är missfallsrisken bara några få procent. 25% risk är när man inte vet om hjärtat kommit igång.

Vilken liten underbebis! Om allt går bra framgent kommer det nog bli en riktig tuffing (precis som sin mamma!).

Uppdatering!
Allt såg bra ut!
Vi såg en liten krabat som hade svårt att ligga still. Den rockade runt så gott man kan när man inte har armar eller ben ännu. Hjärtat pickade fint!
Gun kunde inte säga varför jag blödit (blött?), men det var bara gammalt blod kvar och allt såg som sagt bra ut.

Hon berättade också att när man väl sett ett hjärta som slår så är missfallsrisken bara några få procent. 25% risk är när man inte vet om hjärtat kommit igång.

Vilken liten underbebis! Om allt går bra framgent kommer det nog bli en riktig tuffing (precis som sin mamma!).
Tjoho! Grattis! Vad härligt!

Uppdatering!
Allt såg bra ut!

Åh va härligt! :)
Jag läste att vissa blöder under graviditeten och då oftast i samband när man skulle ha mens i vanliga fall, kanske är något sånt?

Uppdatering!
Allt såg bra ut!

Så himla skönt! :bump:
Kan jag släppa lite på tummarna nu, börjar göra ont att hålla så hårt :D

Så himla skönt! :bump:
Kan jag släppa lite på tummarna nu, börjar göra ont att hålla så hårt :D

Enligt Gun är ju chanserna att något skulle gå fel från och med nu väldigt små. Även om hon ju inte kan garantera något. Någon måste ju vara den där lilla procenten. Men nu har jag bestäm att den lilla tuffingen inte är en av dem! Nu ska vi fixa detta!

Enligt Gun är ju chanserna att något skulle gå fel från och med nu väldigt små. Även om hon ju inte kan garantera något. Någon måste ju vara den där lilla procenten. Men nu har jag bestäm att den lilla tuffingen inte är en av dem! Nu ska vi fixa detta!
Har inte vågat skriva något alls förrän du visste hur det har gått. Har sett ut så här :nailbiting:

Du vet nu väl min vän att för att hålla mina nerver i schack så måste du göra ett UL i veckan. MINST!

:D

Kul att jag kan bidra till lite spänning i folks liv!
Nog för att jag gillar när det händer saker, men nu hoppas jag på lite lugn och ro i det här!

Varken mens eller graviditet här inte! Ingen ägglossning är min gissning. Tid bokad hos Gun på måndag. Ett vul (vet inte hur många jag gjort nu) och hjälp på traven att sätta igång mens och sen ägglossning. Försöker att inte tänka på det, att göra annat, men ändå. Tankarna på ett barn är där konstant.

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
MEJ84 - ÄL 14/9 BIM 30/9, Försök nr 14, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL ca 15/9 BIM 30/9. 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 26/9 BIM 9/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn (under utredning)
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 15/10
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn

lil-sis - väntar på IVF-start, oktober. Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år

Kul att jag kan bidra till lite spänning i folks liv!
Nog för att jag gillar när det händer saker, men nu hoppas jag på lite lugn och ro i det här!
Skall jag vara ärlig så hade jag klarat mig alldeles utmärkt utan den spänningen.

Se till att inte hitta på några sånna grejer igen :mad:
Tänk på mitt stackar svaga hjärta :arghh:

:D

Idag har jag fått en uppriktig ursäkt från självaste klinikchefen på reproduktionscentrum. De skulle skickat vår remiss vidare för fyra veckor sedan. Men det varkar ha blivit något missförstånd och jag blev typ dumförklarad av en mycket otrevlig tjej när jag ringde och frågade om det förra veckan. Då mailade jag vårdgarantin som hjälpt mig innan och frågade om de kunde hjälpa mig eftersom ingenting av det de lovat hade blivit gjort. Det tog flera dagar innan jag hörde något, men igår fick jag ett kort mail från klinikchefen. Jag svarade på det och idag ringde hon upp och verkade mycket bekymrad över det bemötande jag fått. Hon lovade att våra papper skulle skickas vidare omgående och hon skulle ta ett snack med de jag blivit så otrevligt bemött av. Det känns bra att bli tagen på allvar till slut. Klinikchefen trodde vi skulle kunna få en tid på privatkliniken ganska snart. Jag tror att det är två månaders väntetid, det var det när jag talade med dem sist. Men jag hoppas på att få besked om när vi får komma dit åtminstonde gnaksa snart. Det vore skönt att få ett datum att mentalt förbereda sig för.

En liten miniblödning idag på dag 17 i cykeln. Det KAN väl inte komma mens nu, nog för att jag haft cykler på 20 dagar tidigare men 17 är fan orimligt. Fick aldrig starkare utslag på stickan än det "halvstarka" i tisdags, så jag vet inte om det varit någon ägglossning än, jag brukar ha ÄL dag 13-15 typ. Kanske den kom tidigt, eller så har jag missat den, eller så hade jag ingen.

Känner mig lack.

En liten miniblödning idag på dag 17 i cykeln. Det KAN väl inte komma mens nu, nog för att jag haft cykler på 20 dagar tidigare men 17 är fan orimligt. Fick aldrig starkare utslag på stickan än det "halvstarka" i tisdags, så jag vet inte om det varit någon ägglossning än, jag brukar ha ÄL dag 13-15 typ. Kanske den kom tidigt, eller så har jag missat den, eller så hade jag ingen.

Känner mig lack.
Nidblödning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 922
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka