En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag uppdaterar - har försökt vara coool och inte tänka aaalls på det här med att bli gravid :angel::angel::angel: Hehe, nej men min mens knasade sig totalt förra cykeln så vet inte alls när jag ska ha mens nu, men jag lägger upp enligt appen.

Is - ÄL 25/7 BIM 8/8, utan p medel sedan sep 14, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL ca 8/9 BIM ca 22/9, försök nr 8 efter missfall, inga barn
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Carand - ÄL 15/9 BIM 29/9 , försök nr 2, ett barn
MEJ84 - ÄL 14/9 BIM 30/9, Försök nr 14, 31 år, inga barn
Mikatela - ÄL ca 15/9 BIM 30/9. 27 år, inga barn
Monifa - ÄL 23/9 BIM 7/10 Försök nr 3, 23 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 26/9 BIM 9/10 (beräknat) försök nr 13, 27 år, inga barn (under utredning)
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 15/10
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn

lil-sis - väntar på IVF-start, oktober. Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn

viadukt - Inväntar dejt med Gunnar i slutet av september för att påbörja Pergokur. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Anonyma - slutat med p-ring 20.8. Hoppas på ägglossning första veckan i september, 31 inga barn

Humla - försök 5 mån, sannolikt 1 ÄL, 30 år, inga barn.

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

ninsan- väntar på ÄL, oregelbunden mens, ett MF, inga barn sen innan, försökt över ett år, 31 år[/QUOTE]

Supersnygg! :up: :D
Har kollat lite bakåt i tråden men kunde inte se något, vad betyder FET?
Frozen embryo transfer. Vi har alltså tre embryon i frysen. Vi gjorde ju en transfer med färskt embryo, men det dog ju vecka 6 ungefär. Så nu får vi tina ett fryst och se vad som händer. Jag gör stimulerad FET, alltså i egen menscykel, men stimulerad med östrogen och progesteron för att få bättre förutsättningar.

Jag hatar progesteronvagitorier. Hatar! Det är såå kul att gå omkring med nåt som känns som en halv tub smältost i vagina. :up: Och denna gång sa Gun att jag kommer att fortsätta tills jag antingen till 100% fått bekräftat att jag inte är gravid, eller till vecka 11. Kul!

Privata kan vara anslutna till landstinget och då gäller frikort etc.
Men jag tänker om man kallar det Prun istället för Gun så är det helt privat. Därför jag undrade. I Stockholm känns det som att majoriteten drivs privat så jag reflekterar inte ens över driftsformen.

Jag är lite förvirrad här. Hade slutat testa med äl-stickor den här månaden då jag tänkte att jag hade kommit så långt i cykeln att ägglossning var ganska osannolikt. Men igår fick jag lite äggviteflytningar, och testade igår, vilket var negativt. Testade idag på morgonen, och då var det näst intill positivt. Skulle dock ha önskat lite starkare sträck för att det verkligen skulle vara positivt. Nu på eftermiddagen är det lite svagare.
Jag är på dag 46 idag, kan man hoppas på ägglossning med så lång cykel?

Jag är lite förvirrad här. Hade slutat testa med äl-stickor den här månaden då jag tänkte att jag hade kommit så långt i cykeln att ägglossning var ganska osannolikt. Men igår fick jag lite äggviteflytningar, och testade igår, vilket var negativt. Testade idag på morgonen, och då var det näst intill positivt. Skulle dock ha önskat lite starkare sträck för att det verkligen skulle vara positivt. Nu på eftermiddagen är det lite svagare.
Jag är på dag 46 idag, kan man hoppas på ägglossning med så lång cykel?

Med min son plussade jag på dag 60 o det var precis i början, 1-2 på CB digitalt, så nog kan man ägglossa sent.

Men jag tänker om man kallar det Prun istället för Gun så är det helt privat. Därför jag undrade. I Stockholm känns det som att majoriteten drivs privat så jag reflekterar inte ens över driftsformen.
Logiskt ja, egentligen, men min Prun är ansluten (som jag fattat det).

Inte så jättevanligt med Prun här, om ja fått rätt info.

Blää, fick typisk mensvärk idag o ikväll rosa flytningar, såå förmodligen kommer mensen som ett brev på posten imorrn...:( Tråkigt det e o vänta, haha mindre bra på sånt!

Lilltösen blev ju till så lätt så man trodde inte man skulle behöva anstränga sig med nästa..:cautious:

Alla mediciner hemma på onsdag. Nu ska mensen hålla sig borta till måndag bara.

Dålig känsla i livmodern, hoppas den bara falsklarmar...

Hoppar in igen, sitter på rmc o väntar på kontroll för att se hur det ser ut. Förhoppningsvis ska det frysta embryot sen förra omgången in vid nästa ÄL, det sista vi har. Annars får vi börja om. Känns faktiskt mer jobbigt den här gången än förra.

"En släng av PCO", cellprov, aktiv vänster äggstock med en eller två stora fina blåsor men även ett pärlband, vilande höger som inte var lika vacker (syntes inte så mycket), inga cystor, ordinerad nytt blodprov idag och därefter Provera i 10 dagar tre gånger fram till jul. Återbesök bokat med tid för spolning och för träff av partner.
Sköldkörtelprover, prolaktin m m såg bra ut.

Nu åker jag till lab för nytt prov så att jag sen kan börja knapra piller. Hej, PMS?

Jag undrar hur länge det tar innan graviditetstest visa negativt efter att man börjat blöda. Började blöda igår kväll. Tog ett gravtest i natt som visade starkt positivt. Har försökt googla, och hittar endast diskussioner om ämnet på forum. Där framgår det att det kan ta upp till en vecka, ibland längre, innan testet visar negativt. Vilka erfarenheter och kunskaper finns det här? Jag tror jag var i v 7+2 igår.

Hoppas det är ok att undanbe sig beklaganden, det orkar jag inte riktigt med just nu :-( . Jag vill bara ha svar på min fråga så jag vet hur länge jag behöver gå och hoppas förgäves (det kom rätt mkt blod i natt, och lite klumpar, så det vore jättekonstigt om det var ngt annat än ett mf).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 922
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka