En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon är det oktober!
I min journal står det bara att jag ska invänta mens i början av oktober så nu kan den komma men helst inte på lördag. Ska ta Elonva dag 2 eller 3 och kan ringa enkom på vardagar.
Vad skönt att det äntligen blivit din tur att komma igång! Jag håller tummarna hårt för att det går hela vägen :heart

Mvh Miks

Imorgon är det oktober!
I min journal står det bara att jag ska invänta mens i början av oktober så nu kan den komma men helst inte på lördag. Ska ta Elonva dag 2 eller 3 och kan ringa enkom på vardagar.
Du kan ju ringa på fredag och fråga hur du ska göra ifall mensen börjar på "fel" dag. Jag skulle börja på dag 2, och om mensen började efter kl 18 så räknades den dagen inte som mensdag 1 utan 0. Fast så noga är det nog inte egentligen.

Du kan ju ringa på fredag och fråga hur du ska göra ifall mensen börjar på "fel" dag. Jag skulle börja på dag 2, och om mensen började efter kl 18 så räknades den dagen inte som mensdag 1 utan 0. Fast så noga är det nog inte egentligen.

Nej min mens är ju så konstig så jag tror inte att det spelar någon roll egentligen.

Ni som ätit Provera, hur har ni mått under tiden?

Jag var på väg in i nån slags ägglossning när behandlingen började. Hur påverkar Proveran pågående cykel?

Jag är jättetrött idag.

Jag var på väg in i nån slags ägglossning när behandlingen började. Hur påverkar Proveran pågående cykel?

Jag är jättetrött idag.
Du ska alltså äta Provera för att få igång mensen? Eller? Kommer du att kominera med Pergotime också, eller vad vill ni uppnå?

Jag har ätit motsvarande och märkte ingenting. Nu tar jag ju progesteron och känner nog inte nåt speciellt nu heller.

Jag är jättetrött idag.

Jag äter 20 mg provera dagligen pga endometrios. Är ev lite tröttare än jag skulle varit, men kan även vara att sjukdomen i sig har den effekten. Har lite humörpåverkan åxå med små dippar och lättirriterade stunder, innan kom detta innan mens men nu kommer det ju lite som det vill..
Misstänker att det gör att jag lättare får svampinfektioner :o men står inte med i fass så vet inte säkert.

Imorgon är det oktober!
En till här som håller tummarna så hårt det bara går :)
Måste vara skönt att något äntligen händer i motsats till allt väntande du har haft :up:

Du ska alltså äta Provera för att få igång mensen? Eller? Kommer du att kominera med Pergotime också, eller vad vill ni uppnå?

Jag har ätit motsvarande och märkte ingenting. Nu tar jag ju progesteron och känner nog inte nåt speciellt nu heller.

Prun satte in Provera i ett försök att få regelbundenhet i mina cykler och för att korta ner dem, om det går.
Hon vill spola innan Pergotime. Det ska vi göra i december. Då ska även maken med.
Varnade för att jag kan få PMS-symtom, men det vore inget nytt för mig i s f.

Antagligen är jag ganska bortglömd i tråden, gjorde bara ett kort gästspel när vi höll på med ivf efter oförklarlig barnlöshet. Har dock smygläst här en massa men tappade själv sugen och försökte tänka om att vi nog kunde leva utan barn. Främst har jag hållt tummarna för em-pirre som ju verkar ha haft samma slags problem som mig, dvs många års försök och oförklarlig barnlöshet. Men det verkar iaf gå bättre med ivf:en för dig, det glädjer mig!

Vill iaf mest uppdatera och berätta att jag hastigt och lustigt är gravid (ganska tidigt än så man vet ju såklart aldrig), och dessutom på helt vanlig väg. Så tappa inte hoppet tjejer! Kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 920
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 469
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben