Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som tänkte att jag kunde startat tråden så du slapp! Det verkar gå dåligt när du startar den så jag tänkte vi skulle bryta trenden! Attans att du var så snabb!Hepp! Vi var nära 2000 inlägg, så jag startar väl en ny tråd. Igen...
Tredje? Nej jag har väl nog startat fyra av trådarna... Eller t.o.m. fem kanske. Och nu är det tjugonde försöket. Börjar bli lite onödigt mycket.Jag som tänkte att jag kunde startat tråden så du slapp! Det verkar gå dåligt när du startar den så jag tänkte vi skulle bryta trenden! Attans att du var så snabb!
Nu hoppas vi att det är tredje (?) gången gillt!
Mvh Miks
Skit också är det så många trådar du startat! Nää då hade vi verkligen behövt bryta trenden!Tredje? Nej jag har väl nog startat fyra av trådarna... Eller t.o.m. fem kanske. Och nu är det tjugonde försöket. Börjar bli lite onödigt mycket.
Hepp! Vi var nära 2000 inlägg, så jag startar väl en ny tråd. Igen...
Min vän som är gravid i vecka 30 är det som använder alla medicinerna som jag skrev upp. Hon har dem okejade av barnmorskan och läkaren som är kopplad till mvc. Man ska ju vara försiktig med medicin när man är gravid men det är ibland sämre att bli riktigt sjuk än att ta medicin.Symbicort ska inte användas under graviditet eftersom det innehåller kortisonliknande preparat vilket kan ge missbildningar. Aurius rekommenderas inte heller när man är gravid. Nasonex finns det inga rekommendationer på att använda under graviditet eftersom underlag saknas så det hade jag inte heller tagit om jag hade velat bli eller varit gravid.
Mitt tips till dig @Hyldeblomst är att du kontaktar din läkare på vårdcentralen för rådgivning och att du sedan själv kollar i fass vad det står om graviditet. Jag blev rekommenderad en kortisonspray som gravid och som tur var så var jag misstänksam och kollade upp det och som jag trodde så skulle man inte använda den under graviditeten. Vissa läkare har extremt dålig koll.
Symbicort ska inte användas under graviditet eftersom det innehåller kortisonliknande preparat vilket kan ge missbildningar. Aurius rekommenderas inte heller när man är gravid. Nasonex finns det inga rekommendationer på att använda under graviditet eftersom underlag saknas så det hade jag inte heller tagit om jag hade velat bli eller varit gravid.
Mitt tips till dig @Hyldeblomst är att du kontaktar din läkare på vårdcentralen för rådgivning och att du sedan själv kollar i fass vad det står om graviditet. Jag blev rekommenderad en kortisonspray som gravid och som tur var så var jag misstänksam och kollade upp det och som jag trodde så skulle man inte använda den under graviditeten. Vissa läkare har extremt dålig koll.
I FASS är rekommendationerna ofta överdrivet försiktiga. Det görs oftast inga studier på gravida och det är först när många gravida kvinnor använt ett preparat som man våga rekommendera det. Och då oftast inte i FASS men det finns andra informationskällor.Symbicort ska inte användas under graviditet eftersom det innehåller kortisonliknande preparat vilket kan ge missbildningar. Aurius rekommenderas inte heller när man är gravid. Nasonex finns det inga rekommendationer på att använda under graviditet eftersom underlag saknas så det hade jag inte heller tagit om jag hade velat bli eller varit gravid.
Man har mer och mer gått ifrån att kortison är farligt under en graviditet. Vissa kvinnor går tom på prednisolon under graviditeten för att motverka missfall.Symbicort ska inte användas under graviditet eftersom det innehåller kortisonliknande preparat vilket kan ge missbildningar. Aurius rekommenderas inte heller när man är gravid. Nasonex finns det inga rekommendationer på att använda under graviditet eftersom underlag saknas så det hade jag inte heller tagit om jag hade velat bli eller varit gravid.
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
paprika - ÄL 19/4 BIM 3/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn