En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta med vikt och fertilitet. Kan det vara min vikt som gör att jag inte blir gravid? Väger 84 kg i dagsläget. Tänker att jag ska försöka gå ned lite mer, helst kanske till 75. Men jag har tänkt att det inte borde vara vikten, för SÅ överviktig är jag ändå inte?

Har fattat det som så att som överviktig kan du ha problem med hormoner och dyl och därför kanske inte har ÄL, men om du har ÄL, är det ändå svårare att bli gravid då med övervikt?

Detta med vikt och fertilitet. Kan det vara min vikt som gör att jag inte blir gravid? Väger 84 kg i dagsläget. Tänker att jag ska försöka gå ned lite mer, helst kanske till 75. Men jag har tänkt att det inte borde vara vikten, för SÅ överviktig är jag ändå inte?

Har fattat det som så att som överviktig kan du ha problem med hormoner och dyl och därför kanske inte har ÄL, men om du har ÄL, är det ändå svårare att bli gravid då med övervikt?
Det där har jag inte fått några riktigt bra svar på.

Det är förenat med större risk/fler besvär att vara överviktig och gravid.

Samma med att det kan strula med ägglossning. Ofta då PCOS.

Missfallsrisken är en aning högre också.

Men annars verkar det luddigt. Dessutom räknas 10 kg knappt som övervikt. Det är väldigt lite.

Det beror ju lite på din längd också. Jag har ca 27, 5 i BMI. Gun tyckte inte det var så farligt, tror det är över 30 som det kan bli problem. Hon rekommenderade ändå viktminskning, odefinierat hur mkt men jag tror till ettBMI under 25.

Grät hela dagen igår och kände mig hyfsat cool när jag satte mig i bilen på väg till jobbet. Nu sitter jag dock på jobbet och gråter igen.

Har inte blött jättemycket utan har knappt stänkt på trosskydd, men det har kommit rejält med klumpar och annat gojs när jag torkat mig så jag antar att det mesta är ute? Har heller inte haft särskilt ont, mensvärk är flera gånger värre.

Känner mig så grymt besviken och ledsen över att jag efter en satans massa blanka graviditetstest inte lyckas behålla det när det väl blir ett plus. Orkar inte starta om från noll med ÄL-stickor som aldrig visar något, tempande och sekret-analyserande och inte minst att behöva känna lust på speciella dagar.

Dessutom satte åldersnojan sina vassa klor i mig inatt så har knappt sovit en blund eftersom jag funderat på om det är så att jag är för gammal för ett till barn.
Men du är väl inte så gammal?

Sen det här med veckoindikator. Ville inte säga något förut (kanske dumt att säga något nu också förvisso) men det verkar som om det stämmer ganska bra.

Följde en av de få seriösa (:grin:) trådarna på familjeliv för ett tag sen där man just diskuterade när veckoindikatorn visade för få veckor i förhållande till vad de borde.

Några hade missat att testet visade två veckor för lite.

Men sen verkade det tyvärr som om när det visade för lite så slutade det många gånger i missfall. Så tyvärr verkar det som om testet kan indikera ett missfall med hyffsad säkerhet.

Stämmde även på mig. Det borde ha visat 3+ på mig men visade 2+3 istället.

Vet egentligen inte varför jag skriver det till dig. Hjälper ju inte dig på något sätt.
Men, tja, jag vet inte, kanske kan det vara till nytta för någon

Sen det här med veckoindikator. Ville inte säga något förut (kanske dumt att säga något nu också förvisso) men det verkar som om det stämmer ganska bra.

Följde en av de få seriösa (:grin:) trådarna på familjeliv för ett tag sen där man just diskuterade när veckoindikatorn visade för få veckor i förhållande till vad de borde.

Men sen verkade det tyvärr som om när det visade för lite så slutade det många gånger i missfall. Så tyvärr verkar det som om testet kan indikera ett missfall med hyffsad säkerhet.

Vet egentligen inte varför jag skriver det till dig. Hjälper ju inte dig på något sätt.
Det verkar ju logiskt att veckoindikatorn visar mindre än vad det borde om det sker missfall. Hormonnivån slutar stiga, och stannar av på en nivå som motsvarar t.ex. vecka 2 istället för v 4.

Det verkar ju logiskt att veckoindikatorn visar mindre än vad det borde om det sker missfall. Hormonnivån slutar stiga, och stannar av på en nivå som motsvarar t.ex. vecka 2 istället för v 4.
Jo precis. Men det har varit/är många gånger så att folk funderar hur korrekt det visar och om det verkligen kan indikera ett missfall.

Jag är ju inte purung direkt när det kommer till barnalstrande. ;)

Är också helt övertygad om att veckoindikatorn är hyfsat korrekt och att den i mitt fall faktiskt visade att missfallet var på g. Hade ju dessutom tappat alla symtom ett par dagar innan så kroppen var väl helt inställd på att det som fanns skulle ut. Jag var ju också väldigt osäker just pga den där veckoindikationen så jag var lite inställd på att det skulle sluta såhär.

Hoppas också att tappade symtom och att hcg-nivån verkade vara på väg ner redan förra veckan innebär att kroppen startar om snabbt och att jag får ÄL snart igen!

Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
paprika - ÄL 19/4 BIM 3/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn 4 år

Beklagar alla ni som fått missfall :(

Här fortsätter livet med ÄL-stickor som vanligt. Har väl dock börjat inse att det inte kommer bli någon bebis 2015 som jag trodde när vi började försöka förra året. Så det känns lite tungt. Det fruktlösa bebisförsökandet märks också mer på maken nu än tidigare vilket, konstigt nog, känns rätt skönt. Att inte vara den ensam i tillvaron om att nojja över det och slippa den där klappen på axeln från andra som säger att "Det kommer gå braaa."

Cykeldag 25 och fortfarande igen temphöjning, vad fan är det här!?:banghead: Helt övertygad om att det kommer bli som förra cykeln, ingen mens och inte gravid. Skulle inte den där proverakuren starta om kroppen åt mig:cautious:

Jag är då fd ofrivilligt barnlös. Det tog nästan 3,5 år innan sonen låg i magen och 4 år från vi började försöka tills han föddes.

Jag var aktiv på familjeliv i valda trådar och följde många bloggar. Idag har alla utom två av de jag följde fått barn på olika vis. (Alla handlade om längtan efter barn och ivf etc).

Båda de som det inte gick för separerade dvs förhållandet tog slut.

Men tid tog det för många och förtvivlan hopp och djupa dalar.

Jag minns att jag tänkte bara man visste ATT det blev barn så småningom gör det inget att det tar tid men denna ovisshet... Det jag ville säga var att för de allra flesta löste det sig faktiskt inte lätt inte smidigt men alla har barn idag många fler än ett!

Kram från hon som varit där.

Cykeldag 25 och fortfarande igen temphöjning, vad fan är det här!?:banghead: Helt övertygad om att det kommer bli som förra cykeln, ingen mens och inte gravid. Skulle inte den där proverakuren starta om kroppen åt mig:cautious:

Provera gör ingenting för ägglossningen, även om många Gun vill prova det först (För några personer får cykeln en boost av Provera, men min erfarenhet är att Provera ofta är ganska meningslös. Vissa äter Provera i ett år utan annan effekt än regelbunden mens.

Jag är då fd ofrivilligt barnlös. Det tog nästan 3,5 år innan sonen låg i magen och 4 år från vi började försöka tills han föddes.

Jag var aktiv på familjeliv i valda trådar och följde många bloggar. Idag har alla utom två av de jag följde fått barn på olika vis. (Alla handlade om längtan efter barn och ivf etc).

Båda de som det inte gick för separerade dvs förhållandet tog slut.

Men tid tog det för många och förtvivlan hopp och djupa dalar.

Jag minns att jag tänkte bara man visste ATT det blev barn så småningom gör det inget att det tar tid men denna ovisshet... Det jag ville säga var att för de allra flesta löste det sig faktiskt inte lätt inte smidigt men alla har barn idag många fler än ett!

Kram från hon som varit där.

Det är bra att bli påmind om det emellanåt i vår situation. TACK! :)

Tänkte slänga in en fråga här... Hur lång tid efter avslutande p-medel kan man ha oregelbunden mens? När bör man söka hjälp? Slutade i november och var regelbundet dec och jan,sen har det varit si och så. Vi har tänkt börja försöka till sensommar/höst med syskon,så vore ju smidigt om systemet var igång tills dess!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 100
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka