En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar bli lite intresserad av de där äl-testerna. Kan man alltså ha en liten stegring utan att man faktiskt får ÄL? Vad gör att man får stegringen då?

Jag ska lägga upp mina snart 60 stickor och fota så kan man rätt tydligt se variationerna som kan vara utan att det varit ägglossning.

Då var det dags att uppdatera listan. Har mailat kliniken för att då tid för ett besök nästa vecka, och så ska maken lämna in ett prov. Känns som det aldrig kommer bli ngt när jag ser hur siffran för antalet försök ökar.

Är lite nervös inför undersökningen. Inte för själva undersökningen utan för vad de kan hitta. Om det är en "vägg" som delar av livmodern, som är främsta skälet till den utökade undersökningen, så kommer den behöva opereras. Det bokar vi en ny tid för. Men vad innebär en sådan operation? Jag törs inte ens googla - gillar inte tanken på att bli skuren i om jag inte absolut måste.

Känner så med dig @fia-lisa . När det äntligen ser ut att ta sig! Fortsätter hålla tummarna!

fia-lisa - ÄL 10/3 BIM 24/3, Försök nr 15, 37 år, 1 barn 4 år
Cynthia - Äl 11/3 BIM 25/3 Försökt tio månader, 30 år, inga barn
Is - ÄL 13/3 BIM 27/3 försök nr 4 typ, 26 år, inga barn
Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
robl - ÄL 28/3 BIM 11/4, försök nr 11, 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 1/4 (beräknad) BIM 14/4, 27 år, 6:e försöket, inga barn
MEJ84 - Äl 1/4 BIM 16/4 försök nr 9, 31 år, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
paprika - ÄL 19/4 BIM 3/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn

Tramptass - väntar på kroppens omstart, 33 år, ett barn
lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn[/QUOTE]

Hade glömt att ändra antalet försök.

fia-lisa - ÄL 10/3 BIM 24/3, Försök nr 15, 37 år, 1 barn 4 år
em-pirre - ÄL 3/4 BIM 18/4, Försök nr 20, 29 år, inga barn

lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn

Har fått molvärk och ökade blödningar med färskt blod med klump i. Känns som om det inte finns så mycket mer att hoppas på.

Vad gör man nu? Väntar till dess att man blött klart? Behöver man kontrolleras av vården på något vis? Och hur lång tid brukar det ta innan kroppen hittar in i normal cykel igen?

Usch vad jag hatar detta. Det känns helt hopplöst det här med att skaffa barn...

Vad tråkigt, då är vi i samma sits. :( Jag behövde inte åka till gyn för någon koll vid missfall i v 7, så tidigt tar kroppen hand om allt själv. Jag har så gott som slutat blöda nu, 12 dagar senare, men inte helt. Fick tillsägelse att undvika tamponger och samlag så länge man blöder, annars är det bara att bryta ihop och komma igen. Kram!

Happ, inga smärtor i magen alls idag och konsekvent negativa äl-tester även idag, så det verkar definitivt vara över för den här månaden. Håller tummarna för att någon envis jäkel överlevde ända tills ägget släppte.

Imorgon drar jag på semester och är borta resten av veckan, så jag får annat att tänka på...så då bara måste det ju ta sig! ;)

Vad tråkigt, då är vi i samma sits. :( Jag behövde inte åka till gyn för någon koll vid missfall i v 7, så tidigt tar kroppen hand om allt själv. Jag har så gott som slutat blöda nu, 12 dagar senare, men inte helt. Fick tillsägelse att undvika tamponger och samlag så länge man blöder, annars är det bara att bryta ihop och komma igen. Kram!
Beklagar :(

Jag brukar läsa i alla årstidsföräldrar-trådar. Det brukar alltid vara en som får missfall. Alltid lika tråkigt.

Jag hör till höstföräldrar 2014. Skulle ha varit med i vårföräldrar 2014 egentligen.

Många kramar

Ja men då kommer jag in och tjatar igen då. Nivå 2. Cykeldag 22.

För övrigt är jag inte illamående p g a graviditet i a f. Det blev väldigt tydligt på stickan i helgen. Illamåendet får jag helt enkelt skylla på hästens skada.

Inte så värst positiv idag.

Grät hela dagen igår och kände mig hyfsat cool när jag satte mig i bilen på väg till jobbet. Nu sitter jag dock på jobbet och gråter igen.

Har inte blött jättemycket utan har knappt stänkt på trosskydd, men det har kommit rejält med klumpar och annat gojs när jag torkat mig så jag antar att det mesta är ute? Har heller inte haft särskilt ont, mensvärk är flera gånger värre.

Känner mig så grymt besviken och ledsen över att jag efter en satans massa blanka graviditetstest inte lyckas behålla det när det väl blir ett plus. Orkar inte starta om från noll med ÄL-stickor som aldrig visar något, tempande och sekret-analyserande och inte minst att behöva känna lust på speciella dagar.

Dessutom satte åldersnojan sina vassa klor i mig inatt så har knappt sovit en blund eftersom jag funderat på om det är så att jag är för gammal för ett till barn.

Vad ledsamt, beklagar. Jag behöver heller inte åka in om det inte är så att jag får feber och ont, men det känns som att kroppen fixar det här själv ändå.

Hur tänker ni om att försöka igen? Tänker ni vänta någon cykel eller är försöker ni direkt?

Känner så med dig @fia-lisa . När det äntligen ser ut att ta sig! Fortsätter hålla tummarna!
[/QUOTE]
Tack för hållna tummar. Jag är dock tämligen övertygad om att det är klart för denna gång efter vad som kommit ut. Dessutom helt symtomfri idag.

Flyttar ner mig själv i listan också.

em-pirre - ÄL 4/4 BIM 19/4, Försök nr 19, 29 år, inga barn (första försöket med Pergotime)
hemlig - kommer missa försök i samband med nästa ÄL, så satsar på ÄL i april med förhoppningen att sambon är hemma då, 31,5 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn 4 år

Men fy vad tråkigt. Vänta tills det blött klart, egentligen ingenting man gör sådär tidigt. Enligt en gynekolog jag träffade skulle man gärna vänta en mens med att bli gravid för att få bort rester av gammal slemhinna. Det råkade hon säga ett par dagar för sent. Ta ett test efter att blödningarna slutat och se om det är blankt, sen kan man i princip gå på det direkt igen. Många vet inte ens om att de är gravida sådär tidigt så ta det som en vanlig mens bara. Försiktig med tampong och grejer pga infektionsrisken.

Tack för råd och tips. Är väl egentligen inte det lilla risgrynet i sig jag sörjer utan tanken på att jag är tillbaka på ruta 0 igen. Eller nästan minus 1 eftersom jag nu inte har en aning om hur cykeln är.

Vad ledsamt, beklagar. Jag behöver heller inte åka in om det inte är så att jag får feber och ont, men det känns som att kroppen fixar det här själv ändå.

Hur tänker ni om att försöka igen? Tänker ni vänta någon cykel eller är försöker ni direkt?

Jag känner att jag behöver lite tid på mig att landa, så vi väntar nog en cykel. Men förmodligen kommer jag känna stressen när cykeln väl kommer igång och inte vilja "missa" en chans... Jag har ändå haft hyfsat kraftig blödning de här 12 dagarna så jag kan inte tänka mig att något finns kvar. Drabbades också av åldersnoja precis som du, nu blir det ingen bebis i år heller....

Tack för råd och tips. Är väl egentligen inte det lilla risgrynet i sig jag sörjer utan tanken på att jag är tillbaka på ruta 0 igen. Eller nästan minus 1 eftersom jag nu inte har en aning om hur cykeln är.
Mitt MF var i v.6 och jag blev gravid på nästa ÄL, 2 veckor senare så i vissa fall går det väldigt snabbt. Nu vet du att du kan och det är ju mycket värt.

Slutade blöda igår, äggviteflytning idag... Maskineriet verkar helt på det klara med att det ska göras barn, då ska bara det bara hålla sig kvar också!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat