En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kommer jag med mina funderingar här igen... Tidiga missfall - kan man på något sätt veta om man haft det?
Tycker allt har varit så konstigt denna månaden...

Mensen var 4-5 dagar sen (vilket iofs inte säger så mycket eftersom jag inte vet om jag har regelbunden cykel), men det jag vet är att jag alltid har 7-8 dagar lång mens, med lite ibörjan, mycket under dag 4-5 och sen minskar det för att försvinna under dag 7/8.
Denna gången blöder jag massor dag 1 och 2, samt har REJÄLA smärtor, över maxdosen på diklofenak och jag hade ändå ont.. dag 3 mindre av både mängd och smärta, idag (dag 4) är det iprincip borta, behövs bara använda trosskydd typ.

Lägger man sen till de symptom (inbillningar??)
* foglossningsont 2 gånger
* Känslan "jag är gravid *leer supermycket tills jag kommer på att jag inte har plussat*"

Så, ni som kanske vet lite mer än mig, kan man på något vis veta/gissa att man haft missfall? Eller borde jag ha hunnit plussa?

*oron för att min korta lutealfas ska ställa till det har kommit tillbaka* :(

Nu kommer jag med mina funderingar här igen... Tidiga missfall - kan man på något sätt veta om man haft det?
Tycker allt har varit så konstigt denna månaden...

Mensen var 4-5 dagar sen (vilket iofs inte säger så mycket eftersom jag inte vet om jag har regelbunden cykel), men det jag vet är att jag alltid har 7-8 dagar lång mens, med lite ibörjan, mycket under dag 4-5 och sen minskar det för att försvinna under dag 7/8.
Denna gången blöder jag massor dag 1 och 2, samt har REJÄLA smärtor, över maxdosen på diklofenak och jag hade ändå ont.. dag 3 mindre av både mängd och smärta, idag (dag 4) är det iprincip borta, behövs bara använda trosskydd typ.

Lägger man sen till de symptom (inbillningar??)
* foglossningsont 2 gånger
* Känslan "jag är gravid *leer supermycket tills jag kommer på att jag inte har plussat*"

Så, ni som kanske vet lite mer än mig, kan man på något vis veta/gissa att man haft missfall? Eller borde jag ha hunnit plussa?

*oron för att min korta lutealfas ska ställa till det har kommit tillbaka* :(

Rimligen bör du ha hunnit plussa för att kunna kalla det ett tidigt missfall. Eftersom du testar tidigt. Men att ägget blev befruktat men sen inte hittade något bra ställe att fästa vid eller inte lyckades fästa ordentligt är ju inte omöjligt.

Jag håller tummarna @robl !!

Själv så tror jag att det kommer att bli en olidlig väntan på Bim för mig denna gången.. Jag väntar redan och jag har inte ens passerat ÄL hahaha
Denna omgången har vi tänkt ligga varje dag, har tidigare hört att varannan eller var tredje dag skulle vara det optimala. Men sambon hävdar att varje dag är bäst (hehe) och efter lite googling så verkar det ju inte helt dumt. Så länge lusten finns varje dag så kör vi på det :D

Min gyn förbjöd mig att nuppa varje dag. Varannan eller var tredje var tydligen säkrare.

Det verkar vara olika skolor beroende på var man läser.

Hyfsat nära ägglossning är nog viktigast, det spelar ju ingen roll hur mycket man ligger om man inte prickar ägglossning.

Vilket sambons mellanson och dotter uppenbarligen inte hade lärt sig i skolan.

Så fort de prickade en ägglossning gick det fint. Tänk om hon hade lyssnar på mig från början, då hade hon kalvat för ett halvår sedan :p

Ha! Nä precis. Det är faktiskt hemskt hur lite man vet om sin kropp innan man börjar försöka bli med barn. De flesta verkar i alla fall ha väldigt dålig koll på hur det funkar.

@Girasol har du haft några symtom av enbart Ovitrell? Jag har riktigt superont i brösten! Dag 7 efter injektionen, 7 dagar till mens.

Ingen aning, vet bara att ovitrellen går ganska fort ur mitt system, ger inget utslag på gravtest. Däremot har jag vansinnigt ont i brösten, så pass att jag vaknade i natt -men det kan jag ha innan mens också. Har åkt på både en släng uvi och svamp så blir jourläkarcentralen imorgon. Även haft rejält ont som molande mensvärk hela dagen och fått finnar. Så vore väldigt, väldigt förvånad om jag inte får min mens på onsdag :nailbiting: :cry:

En överläkare på gastrointestinalkirurgen har kollat min journal, så jag antar att en accepterad remiss är på gång.

Jag är hemskt kluven till om vi ska fortsätta nuppa i skarpt läge eller strunta i det nu. Jag vet inte vilket jag vill mest just nu och sambon är ju meningslös att diskutera med för han bryr sig inte om vilket. :crazy:

@lil-sis Oj, förstår att det är svårt! Men kanske lika bra att försöka i skarpt läge i väntan på datum för op. Finns ju dock risk att du får gå igenom liknande saker igen, och det är ju tufft ... Så sett till det kanske det är bäst att avvakta. Svårt att ge råd, det handlar nog mest om vad du pallar emotionellt.

@lil-sis låter jobbigt :( Det är bara du som vet, så jag vågar inte svara något.

@Girasol mina bröst är så galet ömma att jag inte kan gå utan bh, inte vända mig i sängen, och att ta bort bh:n på kvällen är döden. Jag hoppas verkligen att det inte har med pregnylen att göra. :cautious:

Min sambo kan vara lite liknande, det känns som att han inte är engagerad och att man står där själv med olika beslut.
Mutter...

Det är väl eg inte brist på engagemang utan mer att det är mitt beslut och han är nöjd med vilket som.

Barn har han ju en flock redan, som förökar sig.

Vi är på så olika ställen i livet på det viset.

Men han lämnar beslutet åt dig? blir det inte då att du känner dig ensam och får kämpa på egen hand?

Det är ju mitt beslut till syvende och sist. Vad svårt det blev att förklara.

Det är klart att jag känner mig ensam i beslutet.

Och det är ju bättre att klämma ut en knodd först och operera sen istället för att gå ner 40kg och sen gå upp igen och dessutom kanske ha problem med näringstillförseln.

Rent statistiskt hinner jag inte bli gravid innan op iaf...

Vi får se hur det blir antar jag.

@lil-sis

Jag avundas inte din situation, och hoppas innerligt att det löser sig med både graviditet och operation för dig.

Jag hänger inte riktigt med i alla svängar, är operationen på gång nu, finns det ingen som helst chans att bli gravid innan?

@lil-sis

Jag avundas inte din situation, och hoppas innerligt att det löser sig med både graviditet och operation för dig.

Jag hänger inte riktigt med i alla svängar, är operationen på gång nu, finns det ingen som helst chans att bli gravid innan?

Troligen blir det op i september men jag vet inte 100% än, kanske vågar ringa på måndag och fråga.

Det har tagit exakt fem försök att bli gravid båda de tidigare gångerna som slutat med X och misstänkt X (har inte synts ngt i livmodern alls).

Och vi har försökt en gång nu och statistiskt blir det fyra försök kvar vilket skulle ge plus först i oktober.

Sen eftersom det inte slutat så väl hittills vill jag inte skjuta på op pga ett tidigt plus utan isf blir nog nästa vecka sista försöket för då hinner jag kolla att det sitter där det ska och iaf gå ett par veckor innan jag ber om senare op.

Och allt bök har gjort att jag hinner fundera på om alls ens vill försöka längre :confused:

Och allt bök har gjort att jag hinner fundera på om alls ens vill försöka längre :confused:

Förstår det :(
Troligen världens sämsta liknelse, men även om jag är gravid just nu, har jag också funderat många många gånger på om det verkligen är värt det.
Vet inte hur många gånger jag tänkt att om det skiter sig under graviditeten så orkar jag helt enkelt inte gå igenom det igen.
Du skulle väl också ha nu i sommar? Allt du gått igenom de senaste nio månaderna runt graviditet/x skulle nog få vem som helst att fundera över om det är värt det.
...Och det kan man ju inte svara på förrän efteråt :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 505
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 070
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar