En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fullt utslag på ÄL-test ikväll!

Får se om jag lyckas väcka sambon som tvunget skulle se på fotboll, tydligen görs det bäst med stängda ögon, ljudligt snarkandes. :meh:

Nähä... När han hade "tittat" klart på fotbollen (läs: sovit hela andra halvlek), så vaknade stackarn och var sååå förkyld! :(

Och det vet vi ju alla hur hemskt det är! Manliga förkylningar är inte att leka med... :meh: :banghead:

Får hoppas det räckte med gökandet igår!

Vilse: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Robl: BIM 2/7
Girasol: Embryotransfer av 2 st embryon 20/6 BIM 2/7 men officiell testdag 5/7. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08

Oj! Har haft super mycket att göra o inte skänkt en tanke på buke ;)
Eftersom förra mensen va jättesen så vet jag inte riktigt med äl o bim nu. Men kör på appens datum :) så har då bim 2/7 istället.

Jag o sambon har kört på minst varannan dag så hoppas nu :)

Du fick tag på en gammal lista så jag flyttade in dig i den senaste :)

Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Robl: BIM 2/7
Girasol: Embryotransfer av 2 st embryon 20/6 BIM 2/7 men officiell testdag 5/7. 3e försöket ivf. - 38 år.
Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse
: ÄL 11/7 BIM 14-22/7 - 27 år, andra försöket, son född -13

Och jag kan inte testa på ett tag ännu, eftersom jag kan testa positivt p.g.a. pregnylen. Vill alltså absolut inte testa förrän det gått några dagar efter BIM... Ifall inte mensen kommer alltså.

Åh gudars, jag får sån ångest över att jag skrev ut det i den här tråden. :arghh:
Jag är ju kanske inte den mest anonyma användaren nu för tiden.

Än en gång – säg inte ett knyst till någon, @Kethets och @AraSlei, med flera. Jag orkar typ inte med det här :crazy:

Självklart inte :)

(och grattis, ni kommer bli fantastiska föräldrar och ert barn kommer få typ världens bästa uppväxt!!)

Självklart inte :)

(och grattis, ni kommer bli fantastiska föräldrar och ert barn kommer få typ världens bästa uppväxt!!)

Alltså fy fan. Jag försöker just nu enbart slå bort tanken på att jag ska föda ett barn. Jag vill verkligen inte vara med på förlossningen. Problemet är att jag inte heller vill göra kejsarsnitt. Jag tänker att teleportering är ett bra alternativ. Eller storken. Storken känns pålitlig...

*tar fram papperspåsen igen, och fokuserar på att det är typ 245 dagar kvar. Långa dagar, tänker jag.*

Alltså fy fan. Jag försöker just nu enbart slå bort tanken på att jag ska föda ett barn. Jag vill verkligen inte vara med på förlossningen. Problemet är att jag inte heller vill göra kejsarsnitt. Jag tänker att teleportering är ett bra alternativ. Eller storken. Storken känns pålitlig...

*tar fram papperspåsen igen, och fokuserar på att det är typ 245 dagar kvar. Långa dagar, tänker jag.*

Ta epidural, så är det lugnt. Men det brukar ändå aldrig bli som man har tänkt sig, så slappna av och ta det som det kommer. Och grattis!

Hör av dig om du vill prata!

och alltså 245 dagar på dig att förbereda dig och börja längta :) Jag var panikslagen vid mitt plus på tanken att JAG skulle klämma ut ett barn. Det kändes helt absurt sjukt. Men paniken vändes till en annan känsla och till slut så var det något som jag såg framemot med skräckblandad förtjusning. Det är en av anledningarna varför man har 9 månader på sig att smälta den där tanken tror jag ;) Går inte panikkänslan över så får man ta det med sin BM när det närmar sig.

@Blueberry Grattis!

Jag är i vecka 37 nu med 25 dagar kvar och har väl känt likadant som du nu gör i princip hela tiden. :o
På ett sätt vill ja bara att det ska vara över så jag kan få min kropp tillbaka. Men å andra sidan är jag inte alls sugen varken på att föda barn eller göra snitt.
Snitt är dessutom på tapeten då bäbis inte vill vända sig utan ligger för tillfället i säte. :cool:

@Mois gyn sa att jag skulle vänta två veckor från injektionen. Jag tar nog det säkra före det osäkra och väntar tills 7.7 ifall inte mensen dyker upp före det.

Åh det där skulle kunna vara skrivet av mig. Ord för ord

och alltså 245 dagar på dig att förbereda dig och börja längta :) Jag var panikslagen vid mitt plus på tanken att JAG skulle klämma ut ett barn. Det kändes helt absurt sjukt. Men paniken vändes till en annan känsla och till slut så var det något som jag såg framemot med skräckblandad förtjusning. Det är en av anledningarna varför man har 9 månader på sig att smälta den där tanken tror jag ;) Går inte panikkänslan över så får man ta det med sin BM när det närmar sig.

Fast man har ju inte 9 månader på sig, den första har ju redan passerat när man plussar om man testar tidigt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 529
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 659
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII