En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Min cykel är jättekonstig den här gången.. mensen kom idag på dag 38, normalt är 30-32 för mig. Mensvärken från helvetet också såklart...

Så konstigt! Och inte tidigt missfall? Eller att ägglossning uteblev så cykeln blev lite längre? 🤷Man förstår ibland inte hur kroppen beter sig.

Så konstigt! Och inte tidigt missfall? Eller att ägglossning uteblev så cykeln blev lite längre? 🤷Man förstår ibland inte hur kroppen beter sig.

Nä, jag var sjuk i influensa i två veckor över ÄL så vi hoppade över försök den här månaden :down: Kanske att den ställde till det. Kroppen är verkligen svår att förstå ibland

Min vän gjorde i Finland. Där är det lagligt att gentesta äggen och på så sätt identifiera problem som de aldrig kunde i Sverige. Hon känner att hon förlorat 6 år på Sveriges dumma lagar

Helt blankt test idag på ultratidigt test. Som väntat. Har absolut noll gravsymtom och efter totalt 5 graviditeter (en abort, en dotter, två missfall eller utomkveds, ett konstaterat utomkveds) så vet jag hur kroppen känns i en tidig graviditet...

Känns mest jobbigt för hoppet framåt, inte att det blev blankt just denna månad. Urk! Så synd att vi inte fick några ägg till frysen heller....
Nä vad tråkigt 😕 Har du hört av dig till kliniken om vad som blir nästa steg?
Jag gjorde HSSG igår och allt såg bra ut så nu skickas remissen iväg. Sen är det bara ett besök hos beteendevetare som återstår innan vi får börja. Nu fick jag även bekräftat av läkaren igår att det kommer bli IVF direkt pga min ålder. I övrigt är alla prover som tagits bra även AMH låg okej (inom referens för min ålder) trots att det togs under p-pillerbehandling, så sannolikt ligger det högre till och med.
Jag tycker att det känns skönt att det blir IVF direkt då jag inte vill slösa några försök på insemination när graviditetschanserna är så pass mycket lägre än vid IVF.

Min vän gjorde i Finland. Där är det lagligt att gentesta äggen och på så sätt identifiera problem som de aldrig kunde i Sverige. Hon känner att hon förlorat 6 år på Sveriges dumma lagar
Var en artikel i DN om just detta för några veckor sedan. Hur man skulle kunna bespara vården, men framförallt kvinnorna, mycket mer pengar och lidande om man från början kunde testa och sortera bort ägg som ändå aldrig är livsdugliga. Och att det redan görs i andra länder.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det... 2
Svar
22
· Visningar
2 863
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 662
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny... 2
Svar
22
· Visningar
4 179
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 860
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka