En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Jag har bim på torsdag. Tempen har redan dykt rejält och jag har börjat känna lätt molande värk. Så vet med 99% att mensen kommer komma som vanligt (för varför skulle den inte? Som den gjort senaste 21 försöken, eller vad vi nu är uppe i).

Äter en näve kosttillskott per dag, ser till att gå minst 7500 steg samt utför 30-60 min yinyoga dagligen. Jag vill känna att jag gjort "allt" inför ivfen. Sen om det spelar någon roll eller inte är svårt att säga.

Håller tummarna för er alla!

Kram! Fast mensen kommit 21 senaste försöken så blir ju varje försök lika utmattande och jobbigt, när det inte tar sig... 🧡

Det är också så jobbigt att liksom PMS-känslor och ej-gravid-besked ska sammanfalla i tid. Jag är ju alltid ur balans såhär inför mens, och så ska man i det redan instabila känslolivet orka hantera det där skitbeskedet.

Ingen graviditet här heller denna gång. Man känner ju mer och mer likgiltighet på nåt vis, sån igenkänning i att "Nä, såklart inte denna gång heller, vad dum jag är som ens hoppades på nåt annat"...

Nya tag nästa månad. Vi borde hinna få till precis ett försök till innan första besöket på IVF-klinilen, om inte nästa ägglossning skulle hamna lite för sent i cykeln.

Det är också så jobbigt att liksom PMS-känslor och ej-gravid-besked ska sammanfalla i tid. Jag är ju alltid ur balans såhär inför mens, och så ska man i det redan instabila känslolivet orka hantera det där skitbeskedet.

Ingen graviditet här heller denna gång. Man känner ju mer och mer likgiltighet på nåt vis, sån igenkänning i att "Nä, såklart inte denna gång heller, vad dum jag är som ens hoppades på nåt annat"...

Nya tag nästa månad. Vi borde hinna få till precis ett försök till innan första besöket på IVF-klinilen, om inte nästa ägglossning skulle hamna lite för sent i cykeln.
Exakt så känns det!! Håller med om det där med pms och det negativa beskedet. Trots ökad likgiltighet för varje gång så vägrar det där plågsamma lilla hoppet innan/efter varje ägglossning dö. Visste inte att hopp kan vara så smärtsamt innan vi började den här resan! 💔 ❤️ Vi hinner också med ett försök innan första ivf-mötet i januari. Kram!

Exakt så känns det!! Håller med om det där med pms och det negativa beskedet. Trots ökad likgiltighet för varje gång så vägrar det där plågsamma lilla hoppet innan/efter varje ägglossning dö. Visste inte att hopp kan vara så smärtsamt innan vi började den här resan! 💔 ❤️ Vi hinner också med ett försök innan första ivf-mötet i januari. Kram!
Då lär vi få följa varandra på IVF-resan också ☺️ Ändå skönt att prova nåt nytt.

Nu upprepar sig samma visa igen 😭

Jag tog flera testa-tidigt test som visade helt negativt fram till BIM+13. På det första testet taget typ BIM+10 såg jag en SUPERSVAG skugga, alltså så svag så det likväl kunde vara inbillning, jag var tvungen att hålla under starkt lyse och då kaaaanske jag kunde se tendens till var ett streck ev kunde vara. Svårt att avgöra liksom. Tänkte direkt att det var ett spökstreck och om det skulle vara nåt annat skulle testen kommande dagar visa ett tydligare streck - men testen följande två dagar visade helt blankt negativt. Då slutade jag också testa och slutade ta progresteron 😔 Drack även vin, badade varmt bubbelbad mm...

Idag slog det mig att jag inte fått mens fast jag varit utan proggisarna ett par dagar. Den brukar komma inom 1,5 dag, ibland dagen efter avslut. Har också tyckt att brösten spänt lite, litegrann. Men tempen har gått ner osv som den gör inför mens och när jag också slutar ta proggisarna.

Menmen, jag tar ett test nu på kvällen för säkerhets skull. BIM+15. Och jag får en sån där svag skugga igen, dock klart tydligare denna gång. Den är dock fortfarande oerhört, oerhört svag. Knappt märkbar, men samtidigt finns den där nu...

Det är inte rimligt att ett testa-tidigt-test är såhär svagt på BIM+15. Så nåt är kajko tänker jag, precis som förra gånger. Ev utomkveds igen? Tempen har ju också dykt som sagt.

Orkar inte en sväng till. Ivf-besöket kommer ju få skjutas på då också, när hela det här ska dra ut på tiden 😭

Nu upprepar sig samma visa igen 😭

Jag tog flera testa-tidigt test som visade helt negativt fram till BIM+13. På det första testet taget typ BIM+10 såg jag en SUPERSVAG skugga, alltså så svag så det likväl kunde vara inbillning, jag var tvungen att hålla under starkt lyse och då kaaaanske jag kunde se tendens till var ett streck ev kunde vara. Svårt att avgöra liksom. Tänkte direkt att det var ett spökstreck och om det skulle vara nåt annat skulle testen kommande dagar visa ett tydligare streck - men testen följande två dagar visade helt blankt negativt. Då slutade jag också testa och slutade ta progresteron 😔 Drack även vin, badade varmt bubbelbad mm...

Idag slog det mig att jag inte fått mens fast jag varit utan proggisarna ett par dagar. Den brukar komma inom 1,5 dag, ibland dagen efter avslut. Har också tyckt att brösten spänt lite, litegrann. Men tempen har gått ner osv som den gör inför mens och när jag också slutar ta proggisarna.

Menmen, jag tar ett test nu på kvällen för säkerhets skull. BIM+15. Och jag får en sån där svag skugga igen, dock klart tydligare denna gång. Den är dock fortfarande oerhört, oerhört svag. Knappt märkbar, men samtidigt finns den där nu...

Det är inte rimligt att ett testa-tidigt-test är såhär svagt på BIM+15. Så nåt är kajko tänker jag, precis som förra gånger. Ev utomkveds igen? Tempen har ju också dykt som sagt.

Orkar inte en sväng till. Ivf-besöket kommer ju få skjutas på då också, när hela det här ska dra ut på tiden 😭

Nej men fanken vad jobbigt! Hoppas verkligen det kan lösa sig för er snart! ❤️

Så då, inväntar mens och ägglossning och hela altet för att sen kunna påbörja första försöket för denna omgången.
Vi har ett barn sedan tidigare men har precis bestämt oss för att försöka skaffa ännu ett.

Taggad på att försöka få ett syskon till vårt barn, även om jag ärligt talat inte är jättesugen på att vara gravid igen osv.
Första barnet tog drygt ett halvår att "få till" så börjar direkt med tydliga ägglossningstester denna gången.

Nej men fanken vad jobbigt! Hoppas verkligen det kan lösa sig för er snart! ❤️
Tack...

Tog ett digitalt idag (skrev såklart fel med BIM osv i orginalinlägget, menade ÄL+...) och det visar gravid 1-2 veckor såklart. Blä. Jag orkar inte.

Hoppades fram tills idag att det var spökstreck jag såg på de vanliga (tog ett nytt imorse och det var bara väldigt svagt igen, därav det digitala). Idag började jag blöda också, ljusrosa flytningar än så länge. Lite mensvärk. Vet inte vad jag ska göra nu. Petade ju in en proggis igår kväll då jag ju vet att det inte är bra att progresteronet plötsligt slutat tillföras OM det nu skulle vara en riktig graviditet (blödning och missfall kan sättas igång av det sjunkande progresteronet).

Men nu började jag ju blöda ändå. Om det är inducerat av det sjunkande progresteronet eller om jag skulle börjat blöda ändå vet jag inte. Och jag har ju ändå varit utan proggisar i två dagar så skadan är väl redan skedd nu ändå...

Mem nu vet jag inte om jag ska fortsätta med progresteronet eller ska jag sluta nu... Fortsätter jag kanske jag hindrar/förskjuter blödningen så det tar längre tid att blödas ut. Men även om sannolikheten väl är minimal så vill jag ju göra allt för att hålla kvar detta om det skulle vara ngt livskraftigt. Men känns väl helt osannolikt när jag redan börjat blöda och testerna visar så svagt.

Känner mig så ledsen 😔

Tack...

Tog ett digitalt idag (skrev såklart fel med BIM osv i orginalinlägget, menade ÄL+...) och det visar gravid 1-2 veckor såklart. Blä. Jag orkar inte.

Hoppades fram tills idag att det var spökstreck jag såg på de vanliga (tog ett nytt imorse och det var bara väldigt svagt igen, därav det digitala). Idag började jag blöda också, ljusrosa flytningar än så länge. Lite mensvärk. Vet inte vad jag ska göra nu. Petade ju in en proggis igår kväll då jag ju vet att det inte är bra att progresteronet plötsligt slutat tillföras OM det nu skulle vara en riktig graviditet (blödning och missfall kan sättas igång av det sjunkande progresteronet).

Men nu började jag ju blöda ändå. Om det är inducerat av det sjunkande progresteronet eller om jag skulle börjat blöda ändå vet jag inte. Och jag har ju ändå varit utan proggisar i två dagar så skadan är väl redan skedd nu ändå...

Mem nu vet jag inte om jag ska fortsätta med progresteronet eller ska jag sluta nu... Fortsätter jag kanske jag hindrar/förskjuter blödningen så det tar längre tid att blödas ut. Men även om sannolikheten väl är minimal så vill jag ju göra allt för att hålla kvar detta om det skulle vara ngt livskraftigt. Men känns väl helt osannolikt när jag redan börjat blöda och testerna visar så svagt.

Känner mig så ledsen 😔
Många som gör ivf ska sluta ta progesteron på testdagen även vid positivt test.
Det jag vill säga är att abrupt avslutande behöver inte vara fel. Om du inte vet att du har progesteronbrist/låga nivåer då.

Håller tummarna för dig. Vet hur det känns när blödning börjar dock.

Det jag vill säga är att abrupt avslutande behöver inte vara fel. Om du inte vet att du har progesteronbrist/låga nivåer då.

Tack. Jag har för låga progresteronnivåer, därav tar jag tillskott. Jag slutade lite för tidigt med progresteronet denna cykel. Eller allt är relativt. Jag vet inte helt säkert vad som "rätt". Gyn som skrev ut tabletterna sa - ta dem till 12 dagar efter ÄL, gör gravtest, är det negativt så sluta, annars fortsätt med tabletterna till gravvecka 12. Men i april i år fick jag ju positivt gravtest vid 14-15 dagar efter ÄL fast de gravtesten runt ÄL+12 varit negativa. Men eftersom jag slutat med progresteronet började jag ju blöda och jag vet ju än idag inte om det var pga plötsligt avslut av proggisarna eller om jag ändå fått missfall. Jag googlade då runt och såg att de flesta tog proggisarna fram till BIM och fått det rekommenderat, så jag bestämde då att göra samma sak + köpa superkänsliga tester. Denna gång slutade jag dock med proggisarna vid ÄL+12/13 eftersom jag ville få igång nästa cykel så snabbt som möjligt (i och med stundande Ivf-process och vi verkligen var på håret att hinna med ett försök till innan vårt första besök där). Flera ultratidiga test visat negativt och jag hade absolut inga känningar alls på graviditet. Jag var helt övertygad om att det inte tagit sig. Men jag känner mig ju urkorkad nu (snälla, ingen behöver slå mer på mig sng detta, det var idiotiskt att ta ut en icke-graviditet i förskott innan BIM ens varit)

Nu grämer jag mig såklart... Vad hade hänt om jag även denna cykel tagit progresteronet till BIM. Jag hade iaf inte blödit idag, för proggisarna håller mensen undan för mig, men jag vet ju inte om jag bara hållt tillbaka blödning i en ofostrig graviditet/utomkveds eller om jag faktiskt haft en livsduglig graviditet som progresteronet då hjälpt mig att upprhålla. Jag är ju en idiot som gjorde samma misstag som jag lovat mig själv (sen apri) att inte göra...

Men det är samtidigt ingen idé att gräma mig nu. Gjort är gjort. Brösten värker mer än någonsin och jag går runt här hemma, försöker sysselsätta mig med smått, gråter om vartannat. Försöker tänka att vi faktiskt HAR blivit gravida 3 ggr på 1,5 år. Om ett eller två missfall varit självförvållade så är det ju ändå ett bra tecken att det kan GÅ, om jag bara sköter proggisarna väl framöver.

Hädanefter ska jag bara använda digitala test, hur snordyrt det än blir. Tänker inte hålla på och behöva tolka ev spökstreck eller ej. Tänker aldrig avsluta proggisarna innan 14 dagar efter ÄL igen, även om jag sa det förra gången också 😔

Hoppas bara det går fort att blöda ut detta och få tillbaka ägglossning igen.

Läste nu om ditt inlägg och såg att du skrev att många med Ivf SKA SLUTA med proggisarna även vid positivt test. Tack, det kändes ändå lite bättre att veta. Även om det kanske inte är tillämpligt på mig så tröstade det att veta att abrupta avslut inte alltid resulterar i missfall...

Tack 🧡

Så knäppt att få första barnet på fjärde försöket utan problem, till att gå till det här. Inte alls vad man förväntade sig.

Läste nu om ditt inlägg och såg att du skrev att många med Ivf SKA SLUTA med proggisarna även vid positivt test. Tack, det kändes ändå lite bättre att veta. Även om det kanske inte är tillämpligt på mig så tröstade det att veta att abrupta avslut inte alltid resulterar i missfall...

Tack 🧡

Så knäppt att få första barnet på fjärde försöket utan problem, till att gå till det här. Inte alls vad man förväntade sig.
Väldigt tufft ju att det håller på och svänger såhär! Om du orkar så skulle nog jag fortsätta med progesteron och testa igen om några dagar. När jag gjorde insemination och ivf fick jag testdag så sent som 18 dagar efter så det är egentligen inte så sent att inte plussa på äl+14 även om det är vanligt att det syns då... Men vården tar ytterligare marginal.. och jag skulle också sluta med proggisar när jag plussade när jag gjorde försök i naturlig cykel, och då kunde man sluta tvärt, så det är absolut inte säkert att det är kört bara för att du gjorde ett uppehåll!

Väldigt tufft ju att det håller på och svänger såhär! Om du orkar så skulle nog jag fortsätta med progesteron och testa igen om några dagar. När jag gjorde insemination och ivf fick jag testdag så sent som 18 dagar efter så det är egentligen inte så sent att inte plussa på äl+14 även om det är vanligt att det syns då... Men vården tar ytterligare marginal.. och jag skulle också sluta med proggisar när jag plussade när jag gjorde försök i naturlig cykel, och då kunde man sluta tvärt, så det är absolut inte säkert att det är kört bara för att du gjorde ett uppehåll!

Tack 🧡 Jag kör väl vidare med proggisar några dagar till men det blöder ordentligt nu och magen värker, så det är nog inget lönt eg.

Tack 🧡

Det ÄR vanligt att det tar mera tid andra gången ❤️
Du har ju blivit gravid flera gånger det måste ju vara lovande!

Sen har du på Inter vid skapat några missfall. Du har ju för fullt optimerat för graviditet! Att testerna visar negativt och du då slutat är ju enligt rekommendation. Det hade ju varit rekommendationen även om det varit IVF. Bra att du vet det redan nu innan ni är i IVF snurren.

Graviditeter är ju ett mysterium och rätt oberäkneliga. Men första barnet fick vi göra IVF, men andra var vi 2 år äldre och det tog sig på första ägglossningen efter jag slutat amma. Helt orimligt!

Det ÄR vanligt att det tar mera tid andra gången ❤️
Du har ju blivit gravid flera gånger det måste ju vara lovande!

Sen har du på Inter vid skapat några missfall. Du har ju för fullt optimerat för graviditet! Att testerna visar negativt och du då slutat är ju enligt rekommendation. Det hade ju varit rekommendationen även om det varit IVF. Bra att du vet det redan nu innan ni är i IVF snurren.

Graviditeter är ju ett mysterium och rätt oberäkneliga. Men första barnet fick vi göra IVF, men andra var vi 2 år äldre och det tog sig på första ägglossningen efter jag slutat amma. Helt orimligt!

Tack för att du tog dig tid att skriva 🧡

Ja, det är nyckfullt och konstigt. Jag var någonstans också inställd på att ett tredje missfall kommer vi väl inte att få.... De sa vid förra missfallet att det är så väldigt ovanligt med tre missfall i rad. Så någonstans har jag ändå tänkt att nästa gång det tar sig, då kommer det väl ta sig på riktigt. Men icke... 😢 Men ja, jag har bara hunnit ha ägglossning 7 gånger detta år och blivit gravid 3 gånger av de ägglossningarna. Känns ändå hoppfullt, särskilt eftersom jag är lite till åren. Samtidigt kan jag ibland tänka att vi kanske haft vår "tur" nu, och att nu kommer det inte bli fler befruktningar på länge 😔

Det här är också gången jag faktiskt känt mig psykiskt och fysiskt påverkad av missfallen. Känt mig mycket mer ledsen denna gång, jag blöder massor och det gör ont trots värktabletter. Blä.

Hur mår du @cherie?

För oss blir det ett nytt försök vid nästa ägglossning.

Tack för omtanken. Jag mår bra ändå, jag är inte långvarig i något känsloläge så det gick ganska snabbt för mig att börja tänka "okej, nu är det som det är, nya tag helt enkelt". Det lite jobbiga är att jag verkar ha slutat blöda redan idag - det har betett sig ungefär som en vanlig mens, och jag tycker det är för lite för att ha blödit ut allt (om jag jämför med tidigare gånger). Så jag är lite rädd att det ska bli sådär långdraget igen, dvs att jag inte blödit ut allt och så ska det ta flera veckor innan det drar igång igen osv.

När blir nästa ägglossning för dig? Håller såklart båda tummarna.

Tack för omtanken. Jag mår bra ändå, jag är inte långvarig i något känsloläge så det gick ganska snabbt för mig att börja tänka "okej, nu är det som det är, nya tag helt enkelt". Det lite jobbiga är att jag verkar ha slutat blöda redan idag - det har betett sig ungefär som en vanlig mens, och jag tycker det är för lite för att ha blödit ut allt (om jag jämför med tidigare gånger). Så jag är lite rädd att det ska bli sådär långdraget igen, dvs att jag inte blödit ut allt och så ska det ta flera veckor innan det drar igång igen osv.

När blir nästa ägglossning för dig? Håller såklart båda tummarna.
Så jobbigt. Det här med att man inte vet och bara får vänta kan ju vara minst lika jobbigt…

Om ungefär två veckor!

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 894
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tik som "luktar gott"

Hästrelaterat