En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Jag tycker att när man googlar, läser olika testers bruksanvisningar etc att det står att hormonet som ska läsas av är som lägst på morgonen och får sin topp under dagen, typ mellan 10-17 eller nåt sånt. Det har stämt för mig som i perioder testat vid olika tidpunkter varje dag, och samtliga ggr har jag alltid fått tydligast utslag efter lunchtid/eftermiddag och även framåt kvällen. Jag har aldrig haft ett helt positivt ÄL-test på morgonen, men kanske en slump.

Numera testar jag bara efter lunchtid.
 
Jag testade alltid på morgonen. Men med det sagt så säger egentligen inte testen mer än att kroppen försöker ägglossa. Inte att den kommer lyckas. Så att komplettera med att låta basaltemperatur och ha koll på sekret är nog egentligen mest effektivt 😊
 
Vid ivf så ska mannen inte ha utlösning x dagar innan sperman ska lämnas. Minns inte vad x är (2 kanske?), men anledningen var kvalitet. Det borde betyda att varannan dag är bättre än varje dag.

När ägglossningstest ska tas blev jag aldrig klok på. På nåt jag köpte stod det morgon, men kliniken sa em. Jag fick utslag oavsett så jag körde morgon för tyckte det var enklast.
För oss 2019 så var rekommendationen från klinik 2-4 dagar innan.

När vi lyckades tillverka vår diy-bebis så hade det gått flera veckor sen senast.
 
IMG_3080.jpeg
Spökstreck?
 
Jag står inför mens imorgon. Har verkligen alla vanliga symtom - ökade flytningar, lite mensvärk som kommer och går, huvudvärk, uppblåst mage, galet sötsug, mjuk livmodertapp etc. Har också en trötthet utan dess like (inte bra tajming att börja jobba samma vecka som för mens).

Med tanke på alla symtom är väl sannolikheten hög att den kommer imorgon, men jag hoppas ändå på att lutealfasen skjuts upp iaf någon dag eller två. Känns så hopplöst annars!Höga förhoppningar när munkpepparn gav så galet bra effekt på ägglossningen, som nu kanske är sak samma liksom...
 
Jag står inför mens imorgon. Har verkligen alla vanliga symtom - ökade flytningar, lite mensvärk som kommer och går, huvudvärk, uppblåst mage, galet sötsug, mjuk livmodertapp etc. Har också en trötthet utan dess like (inte bra tajming att börja jobba samma vecka som för mens).

Med tanke på alla symtom är väl sannolikheten hög att den kommer imorgon, men jag hoppas ändå på att lutealfasen skjuts upp iaf någon dag eller två. Känns så hopplöst annars!Höga förhoppningar när munkpepparn gav så galet bra effekt på ägglossningen, som nu kanske är sak samma liksom...
Håller tummarna! Än är det inte över :)
Vore så kul att kunna följas åt när vi har nästan samma datum att förhålla oss till!

Edit: mina symtom är lite udda till skillnad från mina tidigare graviditeter; har snarare noll flytningar, annars har jag haft massor… dock lika uppblåst som de andra gångerna :meh: och min tapp är alltid hård och hög, så även denna gången.
 
Ingen mens idag! Så en dag längre lutealfas än vanligt! 9 dagar efter ÄL nu. Alltid nåt! Känns som att mensen är på väg som sagt - molande mensvärk från och till, spända bröst, huvudvärk och trötthet osv. Man tänker såklart hoppfullt att det också kan vara graviditetstecken. Vi hann dock bara ha sex en gång innan ÄL denna cykel eftersom jag så hastigt och snabbt fick ägglossning, och det vore ju otroligt att bli gravid på första försöket med munkpeppar. Men känns ändå hoppfullt för varje dag längre som lutealfasen blir. Då kanske munkpepparn faktiskt kan öka chansen att bli gravid också på sikt ☺️
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 483
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 426
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 807
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp