Jag är en tjuvläser är av rang i dessa trådar, men aldrig vågat skriva, men nu har jag lyckats skaffa nytt konto här, för jag vet inte var jag annars skulle vända mig… Jag hoppas nån kanske har någon klok tanke om denna händelse är okej.
Jag har genomgått 3 ivf behandlingar som ensamstående nu, ingen har lyckats
Och nu vid sista så blev jag en aning chockad och tappade förtroendet rejält. Jag köpte ett tre-pack behandlingar, jag förstår att det är ett företag som i första hand vill tjäna pengar, men det kändes ändå så fruktansvärt oprofessionellt vid sista behandlingen. Den påbörjades i augusti, efter sommarstängningen. Jag fick precis samma schema som vid andra behandlingen, där sju ägg plockades ut. Jag hade ingen läkarkontakt alls innan sprutstart tredje behandlingen, bokades bara in på ultraljud för att kolla äggblåsorna. Vid ultraljudet sa jag att det var konstigt att jag fortfarande hade mens, den borde vara slut för flera dagar sen. Det var ingen fara fick jag höra. Äggplocket blev två dagar senare, enbart tre ägg plockades ut. Vid äggplocket sa läkaren att jag hade bakteriell vaginos och undrade hur jag inte kunnat märka det. Jag fick antibiotika mot det, och fick höra att det kunde påverka återföringen negativt. När jag (mycket ledsen och nedslagen) tog medicinen senare på kvällen (vagiator) så inser jag att menskoppen suttit kvar
Den har alltså suttit där cirka en vecka, givetvis full med bakterier nu. Den har alltså suttit där under ett vaginalt ultraljud och sedan under ett äggplock, utan att detta har uppmärksammats av vården mer än att det stank när de kom åt innehållet och först vid äggplock, själva menskoppen noterades ändå inte.
Det kändes som de bara ville ha den sista behandlingen avklarad så fort som möjligt. Antal sprutdagar var betydligt färre än innan. Jag fick inte veta nåt om hur många äggblåsor det faktiskt var vid ultraljudet, men jag tyckte det såg ut som betydligt fler än tre, även om det såklart inte behöver betyda att det finns ägg i varje blåsa. Äggplocket gick fort, kändes nästan som de inte riktigt brydde sig om att kolla ordentligt ens. Och det känns som helt galet att de missar en menskopp. Är det verkligen rimligt att en ivf-klinik inte märker en sådan sak vid undersökning? Kan och borde jag ”klaga” på behandlingen? Hur i så fall?
Ja jag borde såklart själv komma ihåg menskoppen själv, och nej, jag kände ingen stank förrän jag kom åt menskoppens innehåll. Då kräktes jag nästan.