En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Åh vad kul! Stort grattis! Har följt dig här och hållt tummarna ;). Får fortsätta hålla för att den stannar kvar som den ska!

Hej123:Åh vad spännande! Väntar på uppdatering ;)

Jag känner mig rätt otålig nu och på dåligt humör:meh: Varje gång set ringer så hoppas jag att det är läkaren och varje gång det inte är det så blir det en besvikelse.

Jag vill kunna göra något förutom att vänta!

Fortfarnade svagt streck i morse men kanske något tydligare än igår kväll. Jag känner mig tämligen säker på att jag är gravid men vill såklart ha det svart på vitt så i eftermiddag ska jag köpa ett digtalt test :)

Yay! Då kan vi göra en sommartråd senare idag :D

*kl
Tack för alla Grattis :)

Digitala testet visade Gravid så nu kan vi starta Sommartråden :)

+hej123

Stort grattis! :)

Kl

Här snurrar tankarna.
BIM idag. Ingen mens i sikte, känns inte som det är på gång heller.
Brukar alltid vara väldigt exakt. Nästan så man kan säga på timmen.
Gjorde ett test imorse dumt nog. :meh: Negativt såklart. Blir galen på det här snart.. :banghead:

Åh vad kul att ni båda fick ett sådant besked nästan samtidigt:)

Samma här. Jag menar, varför ska menseländet dröja om man ändå inte är gravid. Man blir ju helt lurad.:mad:

Men eller hur! Tror dock att det är på väg nu.
Har svag mensvärk som sakta ökar.. Suck..
Dumma kropp! :meh:

Och så känns det som om folk får barn till höger och vänster. Ofta i misstag och bara genom att tänka på sex :arghh:

Och en månad är så otroligt lång.

Och jag som ätit piller i några år är chockad över mensvärkens styrka, blodflödet, humöret och allt.

:mad:

Måste kl
Grattis lil-sis!!! Så glad för din skull :)

Äh det går inte så bra.. Klart att mensen kom.. :meh:
Nya tag igen då..

Hemskt nog är det nästan skönt också. Är på nåt sätt rädd för att vi ska lyckas igen. Har fått 3 missfall nu och vet ju att om jag blir gravid igen så går man ju bara och väntar på att det ska bli samma sak igen. :(

Aha, okej. Jag är ju av någon konstig orsak rädd för att inte kunna få barn alls, så det kändes och känns väldigt jobbigt med mens nu.

Det var jag också lite orolig för, att jag inte kunde längre. Här dessutom haft klamydia helt ovetandes, upptäcktes när jag skulle sätta in spiral.

Ovisshet är nog bland det värsta som finns!

Knapplån

Hoppar in här under anonymt nick för att jag inte vill att somliga som känner mig personligen på andra delar av forumet ska känna till dessa privata saker...

Sambon och jag har haft oskyddat sex under ett år utan att egentligen ha "försökt" bli gravida. Nu har vi precis haft en gravid-scare där jag gick 2 veckor förbi beräknad mens men ändå inte fick ett plus på nåt av de fem (;) ) tester som jag gjorde...
Besök hos läkaren och vaginalt ultraljud bekräftade sedan att det var tomt därinne och både sambon och jag blev mer besvikna än vi trodde vi skulle bli... Vi hade ju liksom redan blivit gravida i fantasin...

Läkaren konstaterade hursomhelst att det såg normalt ut och eftersom jag för 10 år sen hade problem med för höga prolaktinvärden togs blodprover på dessa och på sköldkörtelhormoner. I veckan kom provsvaren och allt är normalt.

Så nu går man och hoppas... Räknar dagar, känner efter, har sex när man inte ens är sugen ("...vi borde verkligen ha sex idag...") och hoppas, hoppas, hoppas...

Jag är trettio, sambon några år äldre och det är bebisverkstad för första bebisen för oss båda. Vi har varit ihop i 10 år så det är väl så dags nu... ;)

Välkommen till tråden!

Vi har haft lite liknande inställning som ni- händer det så händer det, men jag måste medge att jag försökt hitta mönster i mina cykler och att jag anat när jag haft ägglossning. Min lust går otroligt mycket upp och ned under en månad, så för min del tror jag att det är de dagarna som gäller om vi ska lyckas. Jag tog ut min p-stav i januari och än har inget hänt, men å andra sidan har vi inte legat ihjäl oss heller så jag är inte chockad. Jag är mer rädd för att jag ska bli stressad över att det inte tar sig, än att det inte ska bli någon graviditet just nu. För mig är det därför viktigt att fokusera på det vi har, och jag uppskattar verkligen livet utan barn vilket gör att jag inte känner någon stress. Vi har flera vänner som också slutat med p-medel det senaste halvåret, och för de flesta verkar det helt enkelt kunna ta lite tid. Men visst hade det varit fantastiskt att bli gravid, det tror jag att jag skulle känna.

*kl

Just nu har jag haft bekymmer med en förkylning under veckan som gick, och igår var vi hos vänner och drack en del vin. Jag mådde pyton på vägen hem och spydde innan jag somnade, trots att jag inte kände mig särskilt full. Efter frukost idag hände samma sak- plötsligt illamående och så var frukosten uppe. Fantastiskt roligt att bli magsjuk direkt efter förkylningen.... :( Känner mig dock helt fräsch i övrigt, så jag vet inte vad kroppen styr med. Inte kan man bli illamående dagar efter en befruktning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 587
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar