Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida
Knapplån
Hoppar in här under anonymt nick för att jag inte vill att somliga som känner mig personligen på andra delar av forumet ska känna till dessa privata saker...
Sambon och jag har haft oskyddat sex under ett år utan att egentligen ha "försökt" bli gravida. Nu har vi precis haft en gravid-scare där jag gick 2 veckor förbi beräknad mens men ändå inte fick ett plus på nåt av de fem (
) tester som jag gjorde...
Besök hos läkaren och vaginalt ultraljud bekräftade sedan att det var tomt därinne och både sambon och jag blev mer besvikna än vi trodde vi skulle bli... Vi hade ju liksom redan blivit gravida i fantasin...
Läkaren konstaterade hursomhelst att det såg normalt ut och eftersom jag för 10 år sen hade problem med för höga prolaktinvärden togs blodprover på dessa och på sköldkörtelhormoner. I veckan kom provsvaren och allt är normalt.
Så nu går man och hoppas... Räknar dagar, känner efter, har sex när man inte ens är sugen ("...vi
borde verkligen ha sex idag...") och hoppas, hoppas, hoppas...
Jag är trettio, sambon några år äldre och det är bebisverkstad för första bebisen för oss båda. Vi har varit ihop i 10 år så det är väl så dags nu...