Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Mitt sto är nu på dygn 242 och ungen är livlig därinne i magen. Det är SÅ mysigt och häftigt att känna sparkarna från den lilla
Men jag kan inte sticka under stol med att det är en lagom jobbig väntan. Två gånger har jag drömt att hon har kastat. Och för en vecka sen ca drömde jag att det stack ut två små hovar under halmen i Ladys box när jag kom dit en morgon. Minns paniken jag hade i drömmen, så döm om min förvåning när fölis reser sig upp ur halmhögen och ser pigg och kry ut! Jag vet att jag tänkte att detta måste vara ett medicinskt under, aldrig har väl ett 3 månader för tidigt fött föl överlevt förr?(ja, jag var rätt i tiden också i drömmen, hon har 3 mån kvar i verkligeheten.)
Jag var överlycklig och tog ut Lady i stallgången och fölis hoppade efter. Jag ropade på stallägaren att ett under hade skett och hon kom rusande och blev såklart lika förvånad hon. Hon tittade en stund på fölis och sa " Nu vet jag hur den kunde överleva så tidigt. Det är ju en rådjurskorsning". Hon kunde se det på färgen, den hade vit liksom genomskinlig päls och huden under var svart. I övrigt såg den ut som en riktig fölis.
Vi funderade på hur detta gått till och kom fram till att ett rådjur måste ha hoppat in i Ladys hage och betäckt henne på första brunsten efter att hon kastat förra året(Hon gjorde det på riktigt då). Sen hade jag ovetande om att hon redan var dräktig åkt i väg till seminstationen senare på våren och hon blev inseminerad med Figaro.(Konstigt att de inte upptäckte där på Ul att hon redan var dräktig, men det gjorde dom alltså inte).
Jag vet att jag i drömmen sörjde mitt Figaro-föl lite grann som jag blitt blåst på, men jag var såklart överlycklig ändå! Problemet var bara att Ladys mjölkproduktion inte kom igång (inte helt ovanligt vid rådjurskorsningar förklarade en veterinär för mig som jag ringde), så jag fick leta amma! Hittade en efter mkt om och med, det var en katt som förlorat sina ungar. Men det gick bra hursomhelst, sen vaknade jag *phu*
![]()
Jag vet. Hispan nästa för min del![]()
Hahaha, ja men det var inte kul alltså, väckte tydligen karln med när jag tog mej upp ur sängen. Hua, han hitta mej framför datorn och sa det, men vad tusan gör du öppe nu..
Då läste han mitt inlägg och skratta lite åt mej