EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gillar förresten skarpt att det blir valfritt med 80 cm, jag kommer nog låta dagsformen (på mig...) avgöra höjden.

Eftersom mitt djur går bättre och bättre igen efter en tuff period när jag mest varit osäker så känner vi oss i alla fall lite peppade på inomhusterrängträningen på lördag. Hoppas att vi bara får hoppa pyttepyttesmå hinder ;) Och jag hoppas sitta kvar :up:

Han fick massage i fredags. Inga stora saker utöver det jag redan vet. Men lite spänd över bogen på höger sida vilket hon tog i tu med. Det tillsammans med att han är lite ojämn i muskulaturen (och överlag väldigt svag) i bakkärran och även länden kan ju vara en anledning till att det ibland tar emot i den där nedrans högergaloppen, han skjuter inte ifrån lika mycket på varje bakben. Med tanke på att hela hästen var typ tanig och ojämn när han kom så var det inte så illa som jag hade förberett mig på. Så något rätt gör vi i alla fall. :) i övrigt rekommenderade hon att vi skulle skynda långsamt, absolut utmana men inte glömma att det får ta tid för honom. Bakkärran hinner inte riktigt med utan behöver mycket mer muskler. Nu var han lite trött i den. Så att komma ihåg, mycket skritt (tur att vi redan skrittar en massa), klättring i backar med lite lutning, bommar och annars vanligt jobb och undvika stora hinder i den mån det går tills han blivit lite biffigare. Ett par månader till sen trodde hon att han skulle se betydligt bättre ut :up:

Så vi jobbar på rätt sätt i alla fall, vilket var skönt att höra. Annars var han mjuk och fin. Fick lite laser också, vilket ponnyhästen först tyckte var dödligt läskigt men i alla fall gick att övertala att genomföra (bara det var en seger, innan har han helt enkelt stuckit iväg med mig hängandes efter när något varit läskigt).

Åke tjock i ben igen. Åkte in istf att träna dressyr och ff inget att ta på men möjligtvis en infektionsbild på blodprov. Satt på antibiotika 6 dagar så får vi ultraljuda igen nästa vecka.
Avanmält nästa helg då... :yuck:

Japp då kom dagen när jag ställde mig på vågen ( 2 dagar för tidigt) och den visar - 10 kg :D. Tog 4.5 vecka!!

Förra veckan hade jag mens och gick bara ner 0.5 kg men nu 5 dgr senare visar den alltså typ - 1.5 kg till... Troligtvis hade jag väl kanske gått ner lite mer förra veckan.

Fast jag blir sur att 10 kg på vågen inte är mer egentligen på kroppen... Men jag har ju vägt 17 kg mindre än idag så.... ;)

Fast skulle jag gå ner 17 kg nu så hade jag sett ut som jag kom ut från ett sibiriskt fångläger..

@fio Jag åt en semla igår så jag har nog gått upp 10 kg. ;)

Fast det har jag ju förstås inte men det var dumt att äta semla för idag är jag sugen på precis allt så jag måste distrahera mig hårt med annat. :angel:

@fio Jag åt en semla igår så jag har nog gått upp 10 kg. ;)

Fast det har jag ju förstås inte men det var dumt att äta semla för idag är jag sugen på precis allt så jag måste distrahera mig hårt med annat. :angel:

Jag tänkte först oxå äta en semla men avstod. Vi hade fått på jobbet. Men jag tänkte att dom är inte så goda så det är värt att förstöra allt... Jag menar med sockersug och allt sådant som kommer till, tror inte jag hade gått upp ett gram pga en semla, kanske hade tagit en extra dag bara att bränna av den.

Ska fuska till helgen med prosecco och ett litet glas rött tänkte jag.. Det är det jag saknar mest och inte mat eller godis faktiskt. Dessutom är det typ 70 kcal i ett glas prosecco, inget fett och 2g kolhydrater/100g så det är ett mkt bättre val än en semla :D
Dessutom blir jag full som fan vilket är en bonus haha

Åke tjock i ben igen. Åkte in istf att träna dressyr och ff inget att ta på men möjligtvis en infektionsbild på blodprov. Satt på antibiotika 6 dagar så får vi ultraljuda igen nästa vecka.
Avanmält nästa helg då... :yuck:

Vilken herrans dålig cirkel ni hamnat i? Hoppas verkligen han kommer ur detta snarast...

@fio Grattis! Ska erkänna att jag trodde du skulle kastat in handduken för länge sen, bra jobbat verkligen! Här går det verkligen inte i den takten...suck....

Vilken herrans dålig cirkel ni hamnat i? Hoppas verkligen han kommer ur detta snarast...

@fio Grattis! Ska erkänna att jag trodde du skulle kastat in handduken för länge sen, bra jobbat verkligen! Här går det verkligen inte i den takten...suck....
Ja det är träligt, nu var han ju äntligen i full gång igen.

F ö äter jag två semlor till middag just nu... :angel: Det är långt till fälttävlanssäsongen. ;)

Ja det är träligt, nu var han ju äntligen i full gång igen.

F ö äter jag två semlor till middag just nu... :angel: Det är långt till fälttävlanssäsongen. ;)

Jag jobbar natt o har lyckats äta 3.5 semlor på 15 h men glömde den 4: de hemma. Mådde lite för illa efter 2 dagars för lite sömn för o äta den till frukost innan jobb idag så skulle ju ätit den nu :( Får bli i morgon istället :D

Mvh fälttävlanssäsong?

Jag jobbar natt o har lyckats äta 3.5 semlor på 15 h men glömde den 4: de hemma. Mådde lite för illa efter 2 dagars för lite sömn för o äta den till frukost innan jobb idag så skulle ju ätit den nu :( Får bli i morgon istället :D

Mvh fälttävlanssäsong?

Jag gillar inte semlor... Däremot kan jag ståta med att ha gått ned 20 kg på 9 månader och därefter gått upp 10 kg på 3 månader. :rofl: Ska ta tag i det igen. Någon dag. :p

Nu vet jag iaf vilken metod som fungerar på mig. :)

Jag gillar inte semlor... Däremot kan jag ståta med att ha gått ned 20 kg på 9 månader och därefter gått upp 10 kg på 3 månader. :rofl: Ska ta tag i det igen. Någon dag. :p

Nu vet jag iaf vilken metod som fungerar på mig. :)

Jag äääääälskar semlor :love: Dessutom håller man sig bra mätt hela natten om man byter ut ett knäckebröd mot en semla :D (burkar äta 3-4 st o en liten yoghurt 2 ggr/natt, nu räckte det med 2 resp 1 knäckebröd tillsammans med semla :D).

Ska förresten köpa pulsmätare, bra du svarade här så jag kom på d, PMar dig!

Känner att Den enda tråden urartat i beach 2016 sen jag mer eller mindre lämnade FT forumet :P
Är lite så att man får lite extra prestations ångest av att gå in här nu :p, innan var det bara att man inte ridit mer än 2 gånger i veckan sen i november men nu är det dessutom att man känner att man också borde gå ner några storlekar så att man kan hitta nya ridbyxor...:cautious: (var inne på hööks igår, lite hemskt att behöva ha 46or när man senast man köpte ridbyxor hade 40.. iofs är 46orna 2m för stora i midjan men häcken har växt lite sen dess...)

Mer ridning, Mer träning och mindre kolhydrater. (Vilket är hemskt då man bara blir mer sötsugen så fort man ens tänker tanken på diet.)

Är lite så att man får lite extra prestations ångest av att gå in här nu :p, innan var det bara att man inte ridit mer än 2 gånger i veckan sen i november men nu är det dessutom att man känner att man också borde gå ner några storlekar så att man kan hitta nya ridbyxor...:cautious: (var inne på hööks igår, lite hemskt att behöva ha 46or när man senast man köpte ridbyxor hade 40.. iofs är 46orna 2m för stora i midjan men häcken har växt lite sen dess...)

Mer ridning, Mer träning och mindre kolhydrater. (Vilket är hemskt då man bara blir mer sötsugen så fort man ens tänker tanken på diet.)

Jämfört med oss ligger du i hårdtrim!

Hästen min har fått skritta med ryttare 3 ggr sen olyckan... själv är jag satt på morfinpreparat för höft och knäleder och sambon har en tendens att köpa bakelser för att muntra upp mig. Bokat in oss på kurs för att komma igång med hennes rehab på ett bra sätt nästa månad, läkaren sa att man ska ha saker att se fram emot... hoppas jag inte misstolkade hur hon menade :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 796
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
333
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama