EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag orkar aldrig byta träns även om jag har samma bett. Så det blir brunt träns till svart dressyrsadel.
Jag hade faktiskt brunt Kandar till svart sadel och red både St George dressyr och svår internationell fälttävlan med det.

Så det går :D

Om man kan rida, ja. För min del spelar det ingen roll om jag så har grönt träns och rosa sadel....det blir liksom inte bättre än LB ändå. ;)

Ja,vi kan väl konstatera att fälttävlansfolk inte har något sinne för matchning helt enkelt. Grälla färger och vara i mål i tid är det som gäller. :laugh:
Är nog en kvarleva från allt galopp folk som sadlat om till fälttävlan :p, Där är det verkligen grälla färger och först i mål som vinner ;).

Då jag var liten så ville jag bli jockey, dvs jag hade jeans, en alldeles för stor knallblå tröja och gymnastik skor med mocka chaps. För det var så arbetsryttarna jag kände såg ut :p. Sen hade jag världens ben muskler som stod i jockey sits utan sadel på min gamla ponny :p.

Sen blev jag feg dressyr tant som måste matcha schabraket och lindorna med min egen överdel...

Är nog en kvarleva från allt galopp folk som sadlat om till fälttävlan :p, Där är det verkligen grälla färger och först i mål som vinner ;).

Då jag var liten så ville jag bli jockey, dvs jag hade jeans, en alldeles för stor knallblå tröja och gymnastik skor med mocka chaps. För det var så arbetsryttarna jag kände såg ut :p. Sen hade jag världens ben muskler som stod i jockey sits utan sadel på min gamla ponny :p.

Sen blev jag feg dressyr tant som måste matcha schabraket och lindorna med min egen överdel...

Jag ville också bli jockey! Du kan ju tänka hur det såg ut, jag var kraftigt byggd redan som elvaåring och så jockeysits på en (förvisso liten och nätt) fjordhäst. :rofl: Hade tom tagit loss skärmen på min jofahjälm och målat den blågul. :love:

@Krumelur Bara söndag för mig och min tax. @Miiikaela_ avslöjar nog inte vilken tid hon rider för hon har publikskräck. :D

Jag hoppade bara idag. Missade dock att någon skulle tänkas vilja veta ;) jag red i första gruppen dvs kl 10. Trodde jag skulle dö men det gick fint. Eller ja fint är väl att ta i. Det såg definitivt inte fint ut men vi överlevde :up::bump: snälla hästen kollade inte på mycket så han skötte sig prima! Var lite i chock när jag kom in. Hästen klarar knappt folk på vår lills läktare hemma så när jag insåg att det satt ihop med stallet och människor packade både hö, kraft och spolade hästar typ i ridhuset trodde jag att vi skulle avlida. Men inte då. Hästen får guldstjärna för beteende. Nu ska jag bara lära mig rida också.

I övrigt var det lite gott och blandat. Smalhinder, "koffin", spets, häck. Mycket granar ;) tyckte det var lagom för oss. Hästen är ju trots allt helt grön och jag är galet ringrostig! Vi är nöjda :up:

Kryssning i Karibien låter fasansfullt tråkigt. Ska du verkligen åka? Jag kan offra mig och ta den istället även om det tar emot nåt fruktansvärt. :angel:

Hmm tror jag vill åka faktiskt. Tror framförallt att min sambo kommer bli lite besviken om jag skickar en stand-in men jag lovar att tänka på saken. Med paketet kommer även 9 dagar i Florida så du blir i så fall borta 2,5 vecka. Bara ta så du vet vad du erbjuder dig till tänkte jag :D;)

Hmm tror jag vill åka faktiskt. Tror framförallt att min sambo kommer bli lite besviken om jag skickar en stand-in men jag lovar att tänka på saken. Med paketet kommer även 9 dagar i Florida så du blir i så fall borta 2,5 vecka. Bara ta så du vet vad du erbjuder dig till tänkte jag :D;)

Ja speciellt om stand-inen är en gammal kärring hehe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 796
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama