EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
FML. Först fastnar bil m släp i en jävla backe på väg till tävling. När den är uppe för backen med lite traktorhjälp dör biljäveln när jag ska köra iväg. Startar som att inget har hänt när bärgaren kommer efter 45 min. Kör typ 5 km så stannar den mitt i en rondell på 108:an. Grr... Jag som ville tävla... Blir chill-helg istället. Har redan ångest.

FML. Först fastnar bil m släp i en jävla backe på väg till tävling. När den är uppe för backen med lite traktorhjälp dör biljäveln när jag ska köra iväg. Startar som att inget har hänt när bärgaren kommer efter 45 min. Kör typ 5 km så stannar den mitt i en rondell på 108:an. Grr... Jag som ville tävla... Blir chill-helg istället. Har redan ångest.
Jobbigt med dåliga bilar, min går hur bra som helst så länge det inte är dimma, regn eller minusgrader.. då vill den knappt starta och blir väldigt väldigt svag.Och lättar man minsta lilla på gasen innan motorn är varm så dör den.
Dvs Är man på klubben då det regnar och ska köra hem upp för deras skit branta backe med släp så får man ta ordentlig sats och absolut inte köra långsammare än 15kmh. Är tur att man har en förlåtande häst ;).

Nu är vi hemkomna efter dagen inomhusterräng. Det var kul men lite nervöst (ja, jag erkänner @Miiikaela_ ;) ) för det var ju mer än ett år sedan jag hoppade terränghinder sist.

Det började sisådär med ett halvsmalt hinder, ca 2 m brett, med björkbommar och nåt vitt plastaktigt under. Ingen bild på detta hinder för det var nedmonterat när jag kom på att jag skulle fota.
Den lilla taxen tyckte att här passar det väl fint att springa lite till vänster om hindret så det gjorde hon två gånger. Sen skärpte jag till mig och då gick det minsann alldeles utmärkt att skutta över åt alla håll och kanter.

Hinder nummer 2 susade vi över lätt som en plätt från ena hållet.....

....och sedan från andra hållet.

Efter det tyckte tränaren att det var läge att introduceracCoffin och taxen sa bara: Jajamen! Det här vet jag hur man gör. :D

Eftersom allt flöt på så bra så testade vi ett smalhinder. Näpp, sa hästan, Jag är för tjock för att komma emellan. Det är bredare på vänstersidan så vi tar den vägen, matte!
Då är det tur att man har en smart tränare som ser till att det blir lite jobbigare att hoppa på fel sida, se bild. :laugh: Taxen lät sig dock övertalas om att faktiskt både hon och matte hade smalnat av tillräckligt mycket för att klämma oss emellan stöden. :angel:

Vi seglade över en spets....

...och en vanlig oxer med lite bröte under.

Vi avslutade med att sättaq ihop hela kalaset till en liten bana och den tog vi oss igenom utan några krusiduller.

Epona hälsar att hindren var väldig goda. Det var nog tur att vi var sista gruppen för dekorationen liksom minskade i mängd när vi skulle skritta av. :angel:

Jobbigt med dåliga bilar, min går hur bra som helst så länge det inte är dimma, regn eller minusgrader.. då vill den knappt starta och blir väldigt väldigt svag.Och lättar man minsta lilla på gasen innan motorn är varm så dör den.
Dvs Är man på klubben då det regnar och ska köra hem upp för deras skit branta backe med släp så får man ta ordentlig sats och absolut inte köra långsammare än 15kmh. Är tur att man har en förlåtande häst ;).

Min har gått så fint tills nu :(

Det var ju inte mkt till inomhusterräng precis? Ungefär så ser det ju ut i mitt ridhus när jag ansträngt mig.

Det var ju väldigt lagom för min som inte sett något (typ knappt en gran) annat än bommar att hoppa över. Men nej, är man mer rutinerad så kan jag förstå om man blev lite besviken!

Kan man komma och hoppa hos dig då, när du anstränger dig vill säga :angel:;) vi insåg ju att om vi anstränger oss lite så kan vi göra samma sak här hemma också.

Det var ju inte mkt till inomhusterräng precis? Ungefär så ser det ju ut i mitt ridhus när jag ansträngt mig.

Eller hur? Lite granris, några lastpallar och små stubbar. För övrigt alldeles vanligt hindermaterial så det var mer som en vanlig hoppträning egentligen.

Viktoria hade åtminstone ansträngt sig med att släpa in en riktig stock och en sån här när hon hade sin senaste inomhusterräng. Vad kallar man förresten den hindertypen?

Eller hur? Lite granris, några lastpallar och små stubbar. För övrigt alldeles vanligt hindermaterial så det var mer som en vanlig hoppträning egentligen.

Viktoria hade åtminstone ansträngt sig med att släpa in en riktig stock och en sån här när hon hade sin senaste inomhusterräng. Vad kallar man förresten den hindertypen?

Tårtbit? :p Eller "Triple brush"

Jag ville till tereängbanan innan vi åker till Portugal men det är fucking fruset. Har bara hunnit med en runda iår :'(

Just nu är jag lycklig för jag kan konditionsträna (haha, skritt bara) på fast snöunderlag. Men tankarna flyger lätt iväg och jag insåg att jag saknar asfaltsträningen hemmavid. Vi har bara en 90-väg som är tungt trafikerad (utan vägren), men jag skulle ju kunna transportera iväg och träna.

Men räcker det med att träna 1 gång/vecka på asfalt? Alltså för att stärka senapparaten. Kan det tom räcka med varannan vecka? Letar på nätet men hittar ingenting om hur ofta, bara att man ska öka successivt och det har jag redan stenkoll på från distansrittstiden...

Idag ansträngde jag mig faktiskt lite... byggde upp lite olika smalhinder och en spets och en 5.50 En sådan där dag man inte orkar göra något egentligen då blir detta perfekt.

5.50

12705538_10153932624636797_5285959379995267584_n.jpg

smalhinder böjt spår , 3 galoppsprång till spets

12717364_10153932624396797_7078887231579603150_n.jpg

Spets

12742134_10153932624541797_1492393491865382439_n.jpg

Smalhinder 2

12734134_10153932624486797_1411126487136886822_n.jpg

Coffin orkade jag inte denna gången... Försökte hitta våra avbrutna bommar men lyckades inte så smalhindren blev ju lite små :p

Idag ansträngde jag mig faktiskt lite... byggde upp lite olika smalhinder och en spets och en 5.50 En sådan där dag man inte orkar göra något egentligen då blir detta perfekt.

Jag tyckte det där var väldigt ambitiöst för att vara "en sån där dag man inte orkar göra något". Hur många prylar hade du släpat fram en dag när du orkar göra något? :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 796
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama