EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är officiellt komplett dum i huvudet. Hur kan man inte sätta på snösulor när man skor om hästen den 9 februari när man bor i ödebygden? :banghead:

Skulle provrida en dressyrsadel igår och det gick ju så där. Hästar kan inte springa med 1 dm styltor. Dom kan inte gå så bra heller. Men sadeln låg bra på hästakraken i stallgången och jag satt som en smäck i den när vi stod still. Idag har det nog töat lite så jag ska göra ett nytt försök. :angel:

Även jag sysslar med viktnedgång. Har hittills gått ner 3,6 kilo så en något lugnare variant. Snittar iaf 0,6 kilo per vecka vilket är lagom för mig. (Jag gör nämligen inget annat än låter bli snask sex dagar i veckan med undantag för om jag blir bjuden på något extra smaskigt.)
Inte ska jag rida någon fälttävlan för det men jag måste ju iofs orka coacha ponnyerna :D Tanken är att båda ponnyerna ska gå Sugar cup i år. Från början skulle bara ungponnyn gå men ska jag ändå köra dit kan lika gärna gammeltanten få hänga med. Hon kommer vara lycklig i kubik :banana:

Jag är officiellt komplett dum i huvudet. Hur kan man inte sätta på snösulor när man skor om hästen den 9 februari när man bor i ödebygden? :banghead:

Det hänger ihop med att man är komplett dum i huvudet som bosätter sig i ödebygden..Så hur kan man förväntas fatta några smarta beslut då?

@Miiikaela_ Imorgon är det dags för dig. Är du fortfarande nervös? :D

Jag kunde faktiskt provrida den där rackarns dressyrsadeln igår och förutom att den ligger rysligt bra på hästen så sitter jag som en smäck i den. :up: Enda nackdelen med att köpa begagnat är väl att man inte kan välja färg och den råkar vara svart. Nu måste jag köpa ett matchande svart träns också eftersom jag bara har 2794 st mörkbruna och dom kan jag ju INTE ha till svart sadel. :p

Jag kunde faktiskt provrida den där rackarns dressyrsadeln igår och förutom att den ligger rysligt bra på hästen så sitter jag som en smäck i den. :up: Enda nackdelen med att köpa begagnat är väl att man inte kan välja färg och den råkar vara svart. Nu måste jag köpa ett matchande svart träns också eftersom jag bara har 2794 st mörkbruna och dom kan jag ju INTE ha till svart sadel. :p

Sjukt dum fråga! Klart jag fortfarande är nervöööös!! :nailbiting: finns fortfarande risk att dö = fortfarande skäl nog att vara nervös!

Men det är väl en ypperlig anledning att få köpa fler träns?! Ny kulör och allt! perfekt ursäkt för att få shoppa nytt :bump: smart drag!

Sjukt dum fråga! Klart jag fortfarande är nervöööös!! :nailbiting: finns fortfarande risk att dö = fortfarande skäl nog att vara nervös!

Men det är väl en ypperlig anledning att få köpa fler träns?! Ny kulör och allt! perfekt ursäkt för att få shoppa nytt :bump: smart drag!

Härligt! Jag ser fram emot en rapport senast imorgonkväll så att jag vet vad som väntar mig på söndag. :D

För övrigt så behöver jag aldrig några ursäkter för att shoppa. Det gör jag så gärna mest hela tiden. :laugh:

Härligt! Jag ser fram emot en rapport senast imorgonkväll så att jag vet vad som väntar mig på söndag. :D

För övrigt så behöver jag aldrig några ursäkter för att shoppa. Det gör jag så gärna mest hela tiden. :laugh:

I promise!

Jag vill också shoppa! Men just nu ekar kontot tomt efter att jag köpte en kryssning i Karibien. Kanske ska roa mig med att hoppa på bantingshysterin här inne istället så jag har något att göra när jag inte kan shoppa :grin:

Jag gjorde samma sak fast tvärtom. :D Jag köpte en begagnad brun dressyrsadel och har bara haft svart tidigare. Så nu har jag separata dressyr- och hoppträns, vilket också gjorde att jag behövde köpa ett bett till...

Men i hopprovet kommer jag nog att ha brunt träns till svart sadel, jag kommer inte orka byta träns där emellan.

/Lady_S

Men i hopprovet kommer jag nog att ha brunt träns till svart sadel, jag kommer inte orka byta träns där emellan.

Usch, hur ska jag kunna tävla fälttävlan om jag måste ha svart träns till brun sadel? Jag får hålla mig till rena dressyr- och hopptävlingar helt enkelt. :angel: :laugh:

Usch, hur ska jag kunna tävla fälttävlan om jag måste ha svart träns till brun sadel? Jag får hålla mig till rena dressyr- och hopptävlingar helt enkelt. :angel: :laugh:
Det är ganska många som brukar byta träns (men kanske mest för att de vill byta bett?), så det går ju. :)

Men jag ids inte...

/Lady_S

Jag orkar aldrig byta träns även om jag har samma bett. Så det blir brunt träns till svart dressyrsadel.
Jag hade faktiskt brunt Kandar till svart sadel och red både St George dressyr och svår internationell fälttävlan med det.

Så det går :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 796
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
333
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama