EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
@fio s bästa smarthet måste vara att bo i ett stall med hoppaspiranter. Om man frågar mig så är det rätt tröttsamt att bo i ett dressyrnördstall. Alla liksom skriker när man tar fram en bom. ? Och @Novali01 ...vi VET ju att du är bäst o sötast o snyggast o smartast. Om man inte räknar Emma Hessel... :P

@fio s bästa smarthet måste vara att bo i ett stall med hoppaspiranter. Om man frågar mig så är det rätt tröttsamt att bo i ett dressyrnördstall. Alla liksom skriker när man tar fram en bom. ? Och @Novali01 ...vi VET ju att du är bäst o sötast o snyggast o smartast. Om man inte räknar Emma Hessel... :P

Det bästa är att alla är överens om att det inte kommer in nått dressyrfolk i stallet ever!!

Jag är ju iofs en sådan som gärna har varierat med folk i stallet :D så för min del får det gärna finnas en eller två dressyrmänniskor. :angel: De får inte ha majoritet i och för sig. Då är det illa och kan inte bli annat än fel!

Det beror på vilken sorts dressyrmänniskor...
Såna som rider dressyr för att de tycker det är det roligaste som finns är ok men de som rider dressyr för att de inte vågar nåt annat är trista.

Fast... Finns den förstnämnda sorten ens? :confused:

Det beror på vilken sorts dressyrmänniskor...
Såna som rider dressyr för att de tycker det är det roligaste som finns är ok men de som rider dressyr för att de inte vågar nåt annat är trista.

Fast... Finns den förstnämnda sorten ens? :confused:

Hon i Ridsport häromveckan som hade en intressant poäng?

Usch, jag blir alltid så nervös när ditt namn står bredvid tråden, tror alltid vi gjort något dumt o får skäll :o

de som rider dressyr för att de inte vågar nåt annat är trista.

Eller hur? Jag brukar säga det till min stallägare som bara rider dressyr men då drar hon alltid upp nån gammal historia om hur länge hon fick ligga på sjukhus p g a bruten rygg efter att hon trillat av när hon hoppade senast. Det var nån gång på Hedenhös tid men, ok, hon har väl en hyfsat bra ursäkt till att låta bli. ;)

Utöver henne så är vi ju bara två stycken till i stallet, jag och hennes dotter. Dottern är den mest begåvade av oss alla och tar sig iallafall runt 1,30 på tävling utan att behöva skämmas.
Själv får jag höjdskräck nånstans runt 1m om det inte står minst ett hej-kom-och-hjälp-mig-hinder framför. Eller egentligen är det väl inte höjdskräck jag lider av utan avståndsskräck. Kommer vi bara rätt så kommer vi över men om vi kommer rätt eller inte är mer tur än skicklighet just nu. :laugh:

Hon i Ridsport häromveckan som hade en intressant poäng?

Usch, jag blir alltid så nervös när ditt namn står bredvid tråden, tror alltid vi gjort något dumt o får skäll :o
Jamenvisst var det nån i Ridsport som skrev nåt sånt?
Det var kul att se att det inte bara är jag och min umgängeskrets som tänker så. :)

F ö instämmer jag med @Gabby_Ossi - det är bara på dressyrforumet de behöver tänka så... :angel:

Jamenvisst var det nån i Ridsport som skrev nåt sånt?
Det var kul att se att det inte bara är jag och min umgängeskrets som tänker så. :)

F ö instämmer jag med @Gabby_Ossi - det är bara på dressyrforumet de behöver tänka så... :angel:

Ja det där att när dressyrryttare blev intervjuade o fick frågan om varför det blev dressyr så är det alltid pga de vågade inte hoppa/ponnyn ville inte hoppa o liknande. Hon red dressyr för att det var det bästa hon visste! :D

Jag älskar att träna dressyr! :love:

Men jag älskar att hoppa hinder, galoppera ute, hoppa terränghinder, rida på långtur och köra ute i skogen också. :D

Undrar om jag någonsin kommer välja gren. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 796
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
333
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama