Äh, det räcker med en månads förberedelse
Så här löste jag det i fjol, när "ridbanan" var snötäckt i början av april fortfarande och jag var hoppsugen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, det räcker med en månads förberedelse
Så här löste jag det i fjol, när "ridbanan" var snötäckt i början av april fortfarande och jag var hoppsugen...
Men varför envisas du med att åka till ödebygden stup i kvarten? Är du masochist?
Det är ju perfekt! I Skåne är inte snö problemet utan fruset, knöligt och isigt. Den här s.k. vintern har paddocken dock varit ridbar nästan hela tiden, om än lerig.
Den här lilla traktorvägen (gamla landsvägen, svindlande tanke...) skottas vintertid av grannen, så där blir det ridbart ganska snabbt. Först var jag lite bekymrad då mina hinder är fastfrusna på "ridbanan", men så råkade jag visst köpa en grind, ett par hinderstöd och några bommar så ett eller två hinder ska jag få ihop ändå.
Tänk så det kan bli ibland
Jag förträngde min julklapp (ponnyn på avataren) så då var jag ju tvungen att köpa en ny!
Är man väldigt snäll får man väldigt många julklappar
Och bara för att jag skrev prosecco fick jag direkt reklam för alkohol på buke...
Aaaaah!
Kära tomten, i år ska jag bara göra roliga saker med Ariel, hon kommer mest få hoppa och galoppera fort, det är ju snällt mot henne, kan jag få en dressyrsadel, ett ridhus och en b-kortslastbil då?
Det låter rimligt Dressyrsadel kan du få köpa av mig Jag har för många sadlar alternativt för få hästar.
Skaffa fler hästar...
Jag har faktiskt så smått börjat fundera på att åtminstone låna en b-ponny till dottern nu till sommaren
De är dock beroendeframkallande...
Foto: Sanna Svensson.