EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh, det räcker med en månads förberedelse ;)

Så här löste jag det i fjol, när "ridbanan" var snötäckt i början av april fortfarande och jag var hoppsugen... :angel:

150410_5528104b9606ee5f620e8754.jpg

Det är ju perfekt! :up: I Skåne är inte snö problemet utan fruset, knöligt och isigt. Den här s.k. vintern har paddocken dock varit ridbar nästan hela tiden, om än lerig.

Den här lilla traktorvägen (gamla landsvägen, svindlande tanke...) skottas vintertid av grannen, så där blir det ridbart ganska snabbt. Först var jag lite bekymrad då mina hinder är fastfrusna på "ridbanan", men så råkade jag visst köpa en grind, ett par hinderstöd och några bommar så ett eller två hinder ska jag få ihop ändå. :p

Den här lilla traktorvägen (gamla landsvägen, svindlande tanke...) skottas vintertid av grannen, så där blir det ridbart ganska snabbt. Först var jag lite bekymrad då mina hinder är fastfrusna på "ridbanan", men så råkade jag visst köpa en grind, ett par hinderstöd och några bommar så ett eller två hinder ska jag få ihop ändå. :p

Tänk så det kan bli ibland :angel: ;)

Aaaaah! :idea:

Kära tomten, i år ska jag bara göra roliga saker med Ariel, hon kommer mest få hoppa och galoppera fort, det är ju snällt mot henne, kan jag få en dressyrsadel, ett ridhus och en b-kortslastbil då? :angel:

Det låter rimligt :up: Dressyrsadel kan du få köpa av mig :p Jag har för många sadlar alternativt för få hästar.

Vad gör man när man är alldeles för stor och tjock för att rida söta små påwnies? Jo, man klär ut sin tax i grilliga ponnyfärger. :laugh:

Jag hoppas alla ser hur den stackars hästen lider...utspökad som ett påskris, antagligen kommer hon att emigrera vid lämpligt tillfälle till Skaraborg där hon sen lever lycklig i alla sina dagar med fri tillgång på mat ända tills hon säljs till Kanada!:devil::devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 796
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
333
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama