Min häst var sådan innan när han kom till mig. Fick ha boots och benskydd i hagen då han kom in med sår hela tiden..
Men det gav sig när min hovslagare skodde honom (varmskor) efter det har han inte fått ett enda sår! Så det kan faktiskt vara hovslagaren/skorna ifall du inte provat att byta redan då.
Han har sedan han kom blivit bättre om fötterna (men absolut långt ifrån bra, verkligen låååångt ifrån bra) för han såg förjävlig ut om fötterna när han kom. Bara hunnit med två skoningar men tycker heller inte att det blir tillräckligt bra så vi är faktiskt tillbaka i hovslagarträsket igen. Vi har en superduktig tjej som varmskor ett par hästar hos oss, tyvärr finns inte varmskoning på kartan då han i dagsläget inte fixar lukten etc med det. Han blir tokig! Men vi letar vidare efter någon annan i alla fall. Tror mycket absolut kan bero på hur han ser ut om fötterna. Någon med tips på bra hovslagare som verkar runt Göteborg/Lerum/Alingsås så tar jag gärna emot tips då mina egna idéer börjar tryta!