EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min häst var sådan innan när han kom till mig. Fick ha boots och benskydd i hagen då han kom in med sår hela tiden..
Men det gav sig när min hovslagare skodde honom (varmskor) efter det har han inte fått ett enda sår! Så det kan faktiskt vara hovslagaren/skorna ifall du inte provat att byta redan då. :)

Han har sedan han kom blivit bättre om fötterna (men absolut långt ifrån bra, verkligen låååångt ifrån bra) för han såg förjävlig ut om fötterna när han kom. Bara hunnit med två skoningar men tycker heller inte att det blir tillräckligt bra så vi är faktiskt tillbaka i hovslagarträsket igen. Vi har en superduktig tjej som varmskor ett par hästar hos oss, tyvärr finns inte varmskoning på kartan då han i dagsläget inte fixar lukten etc med det. Han blir tokig! Men vi letar vidare efter någon annan i alla fall. Tror mycket absolut kan bero på hur han ser ut om fötterna. Någon med tips på bra hovslagare som verkar runt Göteborg/Lerum/Alingsås så tar jag gärna emot tips :) då mina egna idéer börjar tryta!

Han har sedan han kom blivit bättre om fötterna (men absolut långt ifrån bra, verkligen låååångt ifrån bra) för han såg förjävlig ut om fötterna när han kom. Bara hunnit med två skoningar men tycker heller inte att det blir tillräckligt bra så vi är faktiskt tillbaka i hovslagarträsket igen. Vi har en superduktig tjej som varmskor ett par hästar hos oss, tyvärr finns inte varmskoning på kartan då han i dagsläget inte fixar lukten etc med det. Han blir tokig! Men vi letar vidare efter någon annan i alla fall. Tror mycket absolut kan bero på hur han ser ut om fötterna. Någon med tips på bra hovslagare som verkar runt Göteborg/Lerum/Alingsås så tar jag gärna emot tips :) då mina egna idéer börjar tryta!

Okej men då finns det hopp iaf! :)
Kan tyvärr inte hjälpa med hovslagare dock.

-17 jä**a grader imorse!:eek::eek: Blir galen, varför kan det inte hålla sig runt -4 ungefär? Vi har ju lagom med snö så man kan fräsa fram i full galopp överallt.
Har skickat min lille nyblivne 3-åring på insittning, hon har ca 9 dgr på sig att rida in honom, sen måste han hem igen!:D Verkar inte bli några bekymmer då hon på 3 dgr redan rider honom i skritt runt i ridhuset...:love:

Usch vi har -5 här nu och jag hatar det..vi har ju haft plusgrader dom senaste dagarna så varför kunde det inte fortsätta vara plus!!! För snögalopp krävs snö och det kan jag inte påstå att vi har så mycket av

Usch vi har -5 här nu och jag hatar det..vi har ju haft plusgrader dom senaste dagarna så varför kunde det inte fortsätta vara plus!!! För snögalopp krävs snö och det kan jag inte påstå att vi har så mycket av

Vi har runt -6 och visserligen snö, men jag vet inte hur mycket nytta man har av den när den är stenhård? Liksom en blandning mellan is och snö, eller is med snö på eller tvärt om :crazy::( går inte att galoppera så mycket på det heller! :mad:

Eller rättare sagt, hittar jag alternativ till frukost som funkar (alltså jag mår illa av typ allt) så spelar det ju ingen roll om d rycker. Jag vill inte ändra om allt, gå ner i vikt eller liknande. Addera bättre vanor att må bättre av bara är tanken för min del.

Hållter med. Brukar dock äta när stallet är klart och det funkar rätt bra. Är jag tvungen så får jag äta en bulle eller liknande. Jag är nog extremt beroende av socker, hehe...

Jag skulle dock vilja äta mer vegetariskt, eller bara vegetariskt, men jag orkar liksom inte göra mat, så jag äter antingen det någon annan har gjort eller typ tonfiskpasta så det går sådär. Jag kanske växer upp någon gång ;)

Jag hatar vinter och kyla så jag är grymt imponerad av mig själv som orkar ge mig ut med kusen i mörker och kyla vareviga kväll. Stallägaren utnämnde mig till sin idol igår när jag traskade ut påpälsad upp över öronen. Själv har hon lagt ridningen på is (moahaha, vilken rolig ordvits :rofl:) under en period.

Grusvägarna är som skridskobanor men vi har, tack och lov, några vägar i skogen och på elljusspåret som har fint snöunderlag så där springer vi glatt i både trav och galopp. Tänkte rida på grannens ridbana imorgon. Den har varit orörd med ett lagom tjock snötäcke fram tills igår då mitt lilla (o)djur fick för sig att traska ut ur sin hage och spatsera runt där en stund för att se om det fanns något ätbart. :devil:
Funderar på om ett 220v batteri skulle vara en god idé? :sneaky: Verkar hopplöst att få strömmen att funka ordentligt i den här kylan trots nya trådar och ett bra batteri som funkar finfint i varmare väder. Tips?

@Speedway Näe jag vågar vägra att rida ut i -17 grader...orka!:eek: Men på lördag ska jag ut iaf, måste ju rida min irländske galning så han inte laddar över helt! :D Sen ska jag på bal på slottet....:bump::banana::bump:

Har inga problem med att få elen att funka, när jag sätter på den...:angel:

Jag har värre blodcirkulation en 80-årig kedjerökare (Vilket jag inte är, varken det första eller det andra). Uteritterna just nu ser ut som följande: 1gg veckan försöker att inte gråta av köldskador (två gånger har jag vänt halvvägs trotts rikligt med kläder). Detta har med kylan resulterat att min vanligen ganska stabila häst är mer instabil och oberäknelig. Superbra! Speciellt när man är så kall att man har inte har kontroll på tyglar eller ben.

Att jag har en häst som dessutom är ap-tråkig att rida om han bara harvar i ridhus hela tiden är inte till en fördel. Blir mycket inomhusvaration: tömköring, dressyr, bommar+ promenader ute. Så länge jag kan hålla mig igång och få upp pulsen är det fine, men sitta still och åka i skogen :wtf:

Farbror häst är ordentligt täckad också, självklart när matte fryser och står i dressyrstall!... Försöker rättfärdiga de extra täcket med att han är gammal och behöver mer värme.

Dessutom ändrar sig tävlingsterminen i dressyr hela tiden, så jag kan inte planera året ordentligt. :banghead:

För att inte tala om de där segisarna som @Lady_S omger sig med, som vägrar ge mig några datum för sugar cup. :devil:

Och jag har gått ner 4.5 kg efter fem dagar i attackfas!! Inne på sjätte dagen nu!! Galet nöjd är jag!!

Jag hatar också vintern. Nu är det väl minus 10 och snö. Det ska INTE snöa i skåne!
Hästarna är så laddade att de knappt är ledbara. O jag kan ju inte rida pga mitt finger min irländska lippizaner skadade för 3.5 vecka sen!
Oavsett så står jag nu som ägare till den andra galna hästen, så nu har jag två :angel:

Appropå maten så ska jag göra efterrätt idag: http://www.kokaihop.se/recept/banoffee-pie-2 :D

Min häst har ju aldrig varit galen i hela sitt liv så det är en ny upplevelse. Lite för många år sedan jag red galna djur o inte vågar jag köra släp på isgatorna till tränaren hellre. Vi får lösa det så gott vi kan även om det blir lite krokigt :o Han kommer ju dock till sans när jag slutar dra i tyglarna hela tiden, det tog mig bara 2 veckor o inse, not so grundläggande för mig anymore :cool:

Jag är stoisk,jag tänker inte titta på @the_connemara s recept.
Och jag förstår fullständigt varför de gamla kärringarna @fio, @Novali01 och @Speedway har börjat med diet. Det måste vara något med åldern?
Jag har inte ändrat något med matintaget-- men börjar bli kärring-- och har gått upp 7 kg sedan början maj. WTF så här kan det ju inte vara? Men tydligen är det sant för ridbyxorna och säkerhetsvästen har blivit skitsmå.
Dukan verkar ju fungera om man har karaktär. Hur ska jag göra då?
OSA

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 787
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
327
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama