EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm låter som något för mig!
Behöver komma igång med träningen, o att börja med att äta bättre och bli av med något kilo hjälper att inspirera..

Det bästa av allt... fick tips i fb gruppen så jag provade Pro Pud idag Proteinpudding/ chokladpudding som är tillåten mumma!! Caramell smaken ska visst vara god att frysa in och ha som glass!

Ja verkligen.. jag som tänkte stalla in han med skrittavstånd till terrängbana o allt. Men men man får hålla tummarna att det inte är något illa.

Nej vilken jäkla otur.. hoppas det inte är en senskada. Vilken terrängbana var det du skulle få skrittavstånd till?

Nej vilken jäkla otur.. hoppas det inte är en senskada. Vilken terrängbana var det du skulle få skrittavstånd till?

Planen va också att vi skulle satsa stenhårt för att komma ut på tävlingsbanorna iår..

Gärds, jobbar ju 10 min därifrån och letar därför boende i området och tänkte att de blir ju perfekt :rage:

Jag har velat äta bättre mat i flera år. Bestämde mig för att köpa en kokbok (eftersom jag fortf inte letar upp recept på nätet/i appar). Nu vet jag ju dock inte vilken kokbok jag ska köpa :angel: Suck.

Vill äta mer vegetariskt, mindre sämre kolhydrater, mindre kött, inte utesluta mejeriprodukter, gärna ersatt en del gluten men inte med stärkelse osv. Kommer ju aldrig hända att jag hittar en jävla bok! En bokhylla kanske. Mest inne på ngn form av GI, man kanske får en del på köpet då?

Oj.. jag lever på bullar... och.. (ja jag vet att det är livsfarligt) energydryck. Men jag äter ordentligt ibland.

Oj.. jag lever på bullar... och.. (ja jag vet att det är livsfarligt) energydryck. Men jag äter ordentligt ibland.

Ja alltså mackor och oboy räknas liksom inte in i min tanke m gluten o GI, glömde skriva detta :angel:

Eller rättare sagt, hittar jag alternativ till frukost som funkar (alltså jag mår illa av typ allt) så spelar det ju ingen roll om d rycker. Jag vill inte ändra om allt, gå ner i vikt eller liknande. Addera bättre vanor att må bättre av bara är tanken för min del.

Det bästa av allt... fick tips i fb gruppen så jag provade Pro Pud idag Proteinpudding/ chokladpudding som är tillåten mumma!! Caramell smaken ska visst vara god att frysa in och ha som glass!

Min mamma har kört på Dukan ett tag, eller ja hon började för över ett år sedan. Har väl sedan fuskat i perioder men annars kör hon och ibland när hon känner att fuskandet gått för långt så kör hon en proteinvecka igen. Det jag ville komma fram till är att i alla fall hennes fall har det varit enkelt även att behålla vikten sånär som på 1-2 kg även under perioden man skall äta "som vanligt". Hon är supernöjd! :) Så tror ändå det är en bra diet även om jag är lite motståndare, jag är mer "ät med sunt förnuft-typen" men vet också att många behöver en mer radikal förändring för att komma igång ordentligt. Och ja Caramellsmaken är mumma både fryst (smakar verkligen glass) och som den är ;)

Senast ändrad:
Nu har hovslagarna verkat hästarna och tog sig en ordentlig titt på min kuse.
Dom tyckte inte det kändes som senorna och att det med all säkerhet är en vrickning alt hovböldsbristning. Så dom gav rådet att avvakta till på måndag och ge honom boxvila under tiden. Och att bandagera båda benen för att hålla nere svullnaden och stöd åt andra benet.

Så peppar peppar kanske det inte är så farligt!

Jaha jag som tänkte sko hästen nu och komma igång...
Då är han svullen bak på skenbenet med andra ord en troligen senskada :down:

Hovis kommer imorgon förmiddag och ska få titta först sedan blir det vet och ultraljud....

Jag som nyss köpt ny sadel m.m. :cry:

Gud så tråkigt! Hoppas det inte är en senskada. Jag skall sluta gnälla över mitt djur som kommer in med sår titt som tätt, det ena värre än det andra. Det är i alla fall inte en senskada. Just nu står han med ett broddsparkssår på ena frambenet. :( Känns trist att inte riktigt få något flyt i träningen. Under de tre månaderna hos mig har han nog lyckats med runt 15-20 sår av olika varierande grad. Absolut är inte alla illa men han kanske skulle kunna låta bli att trampa på sig själv, bröta och busa runt så himla mycket. Just nu vill jag ställa honom i en hage själv inlindad i bubbelplast typ, men då vet jag också att han kommer vara totalt oridbar och med på tok för mycket energi. Känns lite som att välja mellan pest eller kolera. Just nu längtar jag efter vår och sommar när man i alla fall slipper brodden!

Om den inte lyckas med något blir det nog en inomhusterrängträning den 13 februari i alla fall :)

Gud så tråkigt! Hoppas det inte är en senskada. Jag skall sluta gnälla över mitt djur som kommer in med sår titt som tätt, det ena värre än det andra. Det är i alla fall inte en senskada. Just nu står han med ett broddsparkssår på ena frambenet. :( Känns trist att inte riktigt få något flyt i träningen. Under de tre månaderna hos mig har han nog lyckats med runt 15-20 sår av olika varierande grad. Absolut är inte alla illa men han kanske skulle kunna låta bli att trampa på sig själv, bröta och busa runt så himla mycket. Just nu vill jag ställa honom i en hage själv inlindad i bubbelplast typ, men då vet jag också att han kommer vara totalt oridbar och med på tok för mycket energi. Känns lite som att välja mellan pest eller kolera. Just nu längtar jag efter vår och sommar när man i alla fall slipper brodden!

Om den inte lyckas med något blir det nog en inomhusterrängträning den 13 februari i alla fall :)

Min häst var sådan innan när han kom till mig. Fick ha boots och benskydd i hagen då han kom in med sår hela tiden..
Men det gav sig när min hovslagare skodde honom (varmskor) efter det har han inte fått ett enda sår! Så det kan faktiskt vara hovslagaren/skorna ifall du inte provat att byta redan då. :)

Just nu vill jag ställa honom i en hage själv inlindad i bubbelplast typ, men då vet jag också att han kommer vara totalt oridbar och med på tok för mycket energi.

Min häst är helt tvärtom. Har gått i egen hage sedan hon jagade hagkompisen och gick omkull. Nu är hon väldigt lugn och sansad och behöver inte längre bli arg på någon annan som tar "hennes" mat.

-17 jä**a grader imorse!:eek::eek: Blir galen, varför kan det inte hålla sig runt -4 ungefär? Vi har ju lagom med snö så man kan fräsa fram i full galopp överallt.
Har skickat min lille nyblivne 3-åring på insittning, hon har ca 9 dgr på sig att rida in honom, sen måste han hem igen!:D Verkar inte bli några bekymmer då hon på 3 dgr redan rider honom i skritt runt i ridhuset...:love:

Min häst är helt tvärtom. Har gått i egen hage sedan hon jagade hagkompisen och gick omkull. Nu är hon väldigt lugn och sansad och behöver inte längre bli arg på någon annan som tar "hennes" mat.

Jag önskar att så var fallet med den här men det är det inte. Han kryper ur skinnet. Han behöver ha någon att busa och umgås med annars blir han tokig. Han har mycket energi som det är och ibland är jag inte speciellt sugen på att sitta på honom även med kompisar. Det är inte så att de inte trivs i varandras sällskap. De fungerar kanonbra tillsammans det är snarare min som är lite klumpig och som kanske inte alltid ger sig när någon annan inte vill leka. Så det är helt på honom men att ställa honom själv finns inte på kartan (tyvärr, önskar jag kunde säga att han trivdes bättre själv). Då skulle det bara vara för min skull och jag vill inte ta ifrån honom hans umgänge för min skull!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 787
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
327
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama