EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer sitta bänkad i ridhuset nästa vecka... med popcorn dem ska hålla "Hoppträning för dressyrhästar".

Står i ett dressyrträningsstall så det kommer va massa av våra "tanter" med. Jag förklarade att jag snarare tyckte de skulle kalla det för "hoppträning för dressyrryttare", det är inte HÄSTARNA det är FEL:D :sneaky:

Satt och tittade på hööks academy avsnitt 2 med Viktoria Carlebäck och undrar om hon inte sadlar lite långt fram?
Tycker sadlarna ser ut att ligga på bogarna..
Eller är det bara jag :confused:

Eller är det bara filmerna i sin helhet som är lite pinsamma? Jag pallade inte att titta så värst länge. :D
Vet inte riktigt om jag ska påpeka det för VC eller inte men det kan väl hända att jag gör om hon blir lite odräglig vid något tillfälle. :angel:

@KSF Låter som du får leta ny stallplats snart....:D
hahaha har stått där i snart 3-4 år... börjar bli acklimatiserad. HELT normalt med folk som är over the moon över att våga hoppa den lilla surfingbrädan till hinder vi har på våran trängslinga samt den lilla pinnen (att kalla det för stock är förolämpande)...

SERIÖST rädda mig! Betalar stora summor för att nöta i dressyrsadel, accepterar längre mannar och diskuterar invänjande på kandar... Gone over to the dark side!:nailbiting: dadadada dadada da daaaaaaa
[<--Nynna darth vaider/star wars temat]

@KSF Här i trakterna kallas den typ av företeelse för muppgrupp. Där ingår bl a jag men bara för att det är FEL PÅ MIN HÄST!!!!!
Jo men nu ska min häst troligen vara med med annan pilot, han kommer bli ytterst FÖROLÄMPAD om du kallar honom dressyrhäst och jag om han kallas mupp (av någon annan en mig)!

Eller är det bara filmerna i sin helhet som är lite pinsamma? Jag pallade inte att titta så värst länge. :D
Vet inte riktigt om jag ska påpeka det för VC eller inte men det kan väl hända att jag gör om hon blir lite odräglig vid något tillfälle. :angel:

Inte så lite... skulle jag säga :o

Det måste ju finnas någon anledning till att hon inte har delat filmerna på sin fb tänker jag ! :D

Hon säger dessutom att det enbart finns två olika sadlar, dressyr och hopp...
Undrar vad westernfolk då rider i? :idea:

Var inne på Hööks idag för att spana in rean. Den är lika pinsam som filmerna.
Va mest bara tröjor, jackor och en massa allroundschabrak.
Hitta dock ett träns som va riktigt snyggt men de va självklart i fel storlek!! :rage:

Så jag får spara pengarna och lägga dom på gekås i slutet av månaden istället :grin:

Och istället brände jag över 1000kr på hööks (inte på värdelösa rean dock). Kunde lika bra köpa fodrade Roeckl vantar när jag var där, äntligen har de vettiga vantar med! Har förtärande inget eget som jag tycker sitter bra men de har ju tagit in nya märken som gör det. (HW, Spoorks, UHIP etc.).

Tycker dock personalen är galet otrevliga här... Fick vänta i 15 min på att fråga om jag FICK kasta min take away latte mugg. Stod där som ett fån medan de packade varor. Ställde den tillslut på en stol, kasta den själva då... SUCK. De gav inte heller några vettiga svar på när de skulle få in mer UHIP-kjolar (deras egna satt ju son F-A(-Z-)N) så beställde en billigare från UHIP's hemsida medan vi pratade. Totalt -1700kr idag då... hehehe. Tur att jag jobbar extra denna månad!

Hästen fick nya snabba vinterpjuks idag på det, ska ju betalas sådant tråkigt med! Men nu vågar jag och racerbilen i alla fall ut och konditionsträna i snön!

Sådär, då var hoppträningsdebuten i muppgruppen avklarad. Förmodligen var det den nyinköpta tröjan och schabraket från Hööks som gjorde susen för det gick riktigt bra. Vi snubblade inte på en endaste bom trots att Carlerbäckskan envisades med att lägga väldigt många av dom direkt på backen. :D

Nu har jag äntligen hittat en diet som passar mig! Ska börja på söndag! Till våren kommer ingen känna igen mig!!!

Han är en dressyrhäst och du är en dressyrnörd. Så, då har vi konstaterat faktum. :sneaky:
NEJ_zpswrdkq8tj.jpg

NEJ!
För bevis se bild ovan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 782
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 096
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
325
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama