EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också hoppa... :down:
Idag har Åke motionerat sig själv i ridhuset vilket inte var tanken men han drog när jag skulle ta bort styltorna bak. Kom tillbaka rätt snabbt men drog en gång till och då gick jag därifrån och lämnade honom åt sitt öde.

Trodde att han skulle ha tröttnat när jag gick tillbaka men inte då, det var bara kul när jag tittade på... Med sadel och träns på. Suck.
Sen spelade han Allan hela vägen hem.

Satt och tittade på hööks academy avsnitt 2 med Viktoria Carlebäck och undrar om hon inte sadlar lite långt fram?
Tycker sadlarna ser ut att ligga på bogarna..
Eller är det bara jag :confused:

Jag googlade.. Och blev påmind om hur jäkla illa många hööksgrejor sitter..

Faktiskt var där lite felaktig info med oxå. Tex så får man visst tävla dressyr med pullarnosgrimma och sen ska man få in två fingrar mellan nosbenet och nosgrimman. Inte på sidan av för det får man ju typ alltid hur hårt man än spänner.

Men @fio , när @Speedway och jag kommer så hyr hon ( @Novali01 ) in sig på någon fancy arena. Jag har också hört ryktas om en dressyrtränare som också ska komma och hjälpa oss. Hon heter tydligen Mari-Loujis eller något.

Den dåren :eek: Då kan ni glömma att ni får lära er nått om att rida dressyr :sneaky: fancy stavning på det namnet förresten... är det artistnamnet tro? Låter som nått sådant där akademiskt ridtramsnamn :angel:

@fio Beror väl på vad man har för förväntningar tänker jag. Jag åkte egentligen bara dit för att köpa tränset som jag har glott på ett tag och så trillade det ner lite fler saker i korgen på vägen. Några reaprylar och några till fullpris.

Men @fio , när @Speedway och jag kommer så hyr hon ( @Novali01 ) in sig på någon fancy arena. Jag har också hört ryktas om en dressyrtränare som också ska komma och hjälpa oss. Hon heter tydligen Mari-Loujis eller något.

Jag har VISST ridbana OCH hinder, piluttan dig va, @fio och Marjie-Lojsie är en mycket välkänd figur från Ödebygden, har visst emigrerat dit från Fancy-Pancy land, och kommer hålla iiiiiingående lektioner om hur man rider öppna o sluta och vickar på höfterna!

På tala om gårdagens konversation om hööks så får ni höra något häpnadsväckande, JAG SKA DIT IDAG!

Jag =erkänd "hatare" av 90% av vad de gör (skrääääääpppp) ska till hööks. (lappen på bilden under är ju klockren)
539256_2382497218195_458441588_n.jpg

Jag har förstått att @Novali01 ska på clinic i morgon. Mycket avundsjuk är jag! Hoppas du lär dig massor --- som du sedan kan lära mig på ridlägret du ska ha för mig o @Speedway ! :D

Superclinic var det! Allt är plättlätt bara man håller i yttertygeln o slutar vara rädd för bommar på marken så förvandlas man i en handvändning till proffsryttare 'a la Steffi Holmen o mastodonthinder skuttas över lekande lätt!:sneaky:
Jag har redan planerat min egna variant av övningen för @Krumelur o lilla @Speedway :devil:

Blev det nån shopping?

Jag och mitt djur kommer vara så überstajlade på hopp- och skutträningen imorgon så dom andra tanterna kommer nog glömma av att dom har hoppskräck. :laugh:
nej orkade inte trängas med "the other peasants" :cool:...

(Eller vare så att det var helg, röd dag och sedan var bilen ej hemma :down: )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
311
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama