EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är stoisk,jag tänker inte titta på @the_connemara s recept.
Och jag förstår fullständigt varför de gamla kärringarna @fio, @Novali01 och @Speedway har börjat med diet. Det måste vara något med åldern?
Jag har inte ändrat något med matintaget-- men börjar bli kärring-- och har gått upp 7 kg sedan början maj. WTF så här kan det ju inte vara? Men tydligen är det sant för ridbyxorna och säkerhetsvästen har blivit skitsmå.
Dukan verkar ju fungera om man har karaktär. Hur ska jag göra då?
OSA
Rida mer? :up:

/Lady_S

Skåningar ska icke klaga över vädret. De senaste dagarna har ju vädret varit perfekt :up: Det enda som fattas är mer snö, en decimeter eller två eller så :D

Jag har fått svaret av @Lady_S , rida mer.
Låter bra, men jag är lärare. Det var förr vi jobbade som barnen gick i skolan typ och att vi var lediga på loven, nu jobbar vi. Så hur gör ni egentligen, ni som rider fler än en häst om dagen?
-- Och jobbar 100% på ett annat " normaljobb 8-17"--

coo
Skåningar ska icke klaga över vädret. De senaste dagarna har ju vädret varit perfekt :up: Det enda som fattas är mer snö, en decimeter eller två eller så :D

Verkligen!!!! Norrlandsvinter några dagar :love: jag är så käääär! Det är.massa mer minus men VARMT ute för det blåser inte och är torrt för en gångs skull :D. O hästen är glad. Perfekt. Önskar oxå ngn dm snö till!

Jag har fått svaret av @Lady_S , rida mer.
Låter bra, men jag är lärare. Det var förr vi jobbade som barnen gick i skolan typ och att vi var lediga på loven, nu jobbar vi. Så hur gör ni egentligen, ni som rider fler än en häst om dagen?
-- Och jobbar 100% på ett annat " normaljobb 8-17"--

Rider bara en häst om dagen men mitt svar är som alltid - skiftjobb :love: vi jobbar typ 4-skift nu vilket gör 6 nätter på 2 veckor o 1 valfri 9hs dag. Jag älskar mitt jobb och ser dagsljuset varje dag. Bäst.

coo

Verkligen!!!! Norrlandsvinter några dagar :love: jag är så käääär! Det är.massa mer minus men VARMT ute för det blåser inte och är torrt för en gångs skull :D. O hästen är glad. Perfekt. Önskar oxå ngn dm snö till!

Exakt! Det var mycket otrevligare när jag red häromdagen, nollgradigt med fuktig luft och kraftig blåst :mad:
Imorse var det så behagligt så. Varken händer, fötter, öron eller lår blev kalla :up:

Tur för er att jag inte pallar lägga upp en bild :D nu ska jag vispa maaaaassor m grädde o titta på femtioelfte reprisen av Bron. Har inte ens ridit idag :D

Någon gång i mitt liv hade jag dock velat testa o gå ner i vikt. Men jag är så rädd att det blir nån jojogrej av det hela. Min kropp är liksom van vid mitt halvonyttiga leverne o verkar ha sin trivselvikt oavsett. Det ska man ju inte störa.

Jag är stoisk,jag tänker inte titta på @the_connemara s recept.
Och jag förstår fullständigt varför de gamla kärringarna @fio, @Novali01 och @Speedway har börjat med diet. Det måste vara något med åldern?
Jag har inte ändrat något med matintaget-- men börjar bli kärring-- och har gått upp 7 kg sedan början maj. WTF så här kan det ju inte vara? Men tydligen är det sant för ridbyxorna och säkerhetsvästen har blivit skitsmå.
Dukan verkar ju fungera om man har karaktär. Hur ska jag göra då?
OSA

All info finns i den där fb gruppen jag skrev om.

Det har folk sagt i typ 12 år nu. Dom ljuger alltså?! 10 år kvar :D Det är ju dock ett faktum att man mår betydligt bättre när man äter bättre, därför jag velat införa lite fler bättre vanor.

Tro fan att folk sagt det i 12 år.. Hur är det att ljuga? Du har ju minst 12 år kvar tills du blir 40+ så du lär få höra detta i minst 12 år till :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 790
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
331
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama