@Wilisia sprang hästen ifrån dig idag
Har dressyrtränaren skvallrat??
Så arg att jag ville skjuta mig själv. Den var överladdad, ska bara hänga lite, eh... det gick sådär. Var nog lite för sjuk för att rida vildhästar....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Wilisia sprang hästen ifrån dig idag
Har dressyrtränaren skvallrat??
Så arg att jag ville skjuta mig själv. Den var överladdad, ska bara hänga lite, eh... det gick sådär. Var nog lite för sjuk för att rida vildhästar....
Åh, precis så! Jag var ute i minus femton igår och hade velat rida längre än jag gjorde, men jag hade andra saker jag behövde göra också.Skåningar ska icke klaga över vädret. De senaste dagarna har ju vädret varit perfekt Det enda som fattas är mer snö, en decimeter eller två eller så
Ja, det är ju tur för honom!Haha..nä jag råkade ringa henne när hon var på väg därifrån. Hon gillar den där hästen nämligen och sa att det hade gått jättefint sen efter det lilla missödet.
Ja, hon verkar ju funka till en viss gräns men utvecklingen har inte gått så mycket framåt som den borde gjort. Svårt att svara på hur ont hon har men detta begränsar hennes rörelse iaf.@emma-vsm och det stör henne så mycket att hon måste svara på behandlingen? Tänkte på att hon ju säkert hade detta när du började, du hade ju problem med galoppen, och sen har det ju blivit så oändligt mycket bättre med din ridning och träning.
Hur märktes detta på din häst? Behandling?@emma-vsm Det är ju alltid lite lurigt när problemet sitter i området kring höften eftersom hästens motor befinner sig där och all kraft bakifrån går därigenom. Jag har ju själv haft en häst med pålagring på SI-ledens högra sida (d v s mellan korsbenet och höftbenet) och jag kan tänka mig att problematiken blir lite densamma.
Hur märktes detta på din häst? Behandling?
jag tror mycket på den här hästen, så jag håller verkligen tummarna.
Med regelbunden träning minimum 5 dagar/vecka och fokus på att den hela tiden skulle använda sin kropp på riktigt sätt så märktes problemet inte för utomstående.
Det är precis där jag är just nu med min nuvarande häst och jag kommer göra vad jag kan för att det ska fortsätta så.
Problemet märks inte för utomstående, men känner ni av det? För det har inte varit uppenbart för mina tränare eller andra att det är något fel. I alla fall inte i perioder när hon funkat på sitt bästa sätt.