Problemet märks inte för utomstående, men känner ni av det? För det har inte varit uppenbart för mina tränare eller andra att det är något fel. I alla fall inte i perioder när hon funkat på sitt bästa sätt.
Du kan inte ställa en sån fråga till mig som är hippokondriker. Jag tror ju alltid att min häst är döende.
När jag blir som mest osäker så låter jag min tömkörningstränare (hon som också är fysioterapeut) kolla på hästen, både muskulärt och i rörelse. Säger hon något så ringer jag veterinären på en nanosekund.
Skämt åsido så känner jag inte av det i nuläget. Tvärtom så känns hon bättre än någonsin just nu. Tömkörningen har varit guld värd i det uppbyggande arbetet.
En sak som både jag och hopptränaren noterat är att hon inte alls är lika het i hoppningen längre. Nu har vi förvisso bara hunnit träna en gång än men tränaren, som känner oss väl, påpekade just det att hästen såg så lugn ut. Och det är ett bra tecken tycker jag. Min häst är ju annars en sån som gärna vill springa ifrån när det blir lite jobbigt.