Läste precis i ridsport att någon longerade sina inridnar 6 veckor innan de hoppar upp. Gör folk det?
Gör dom inte så på hippologutbildningarna? Flyinge/strömsholm
Normala folk gör inte det, verkligen inte!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste precis i ridsport att någon longerade sina inridnar 6 veckor innan de hoppar upp. Gör folk det?
Jo, jag har hört det. Har till och med gått på Strömsholm men måste förträngt det. Jag longerar inte ens, om jag inte har ett sadeltvångsmonsterGör dom inte så på hippologutbildningarna? Flyinge/strömsholm
Normala folk gör inte det, verkligen inte!
När man är fattig har man inte råd att vara kräsen... @Gabby_Ossi ! Ta anglon, låter ju kul iaf!
Jaha han ska gå FT? Ja då lär vi ju se honom ute.
Är det bara jags om tycker att @fio är extremt dålig på att uppdatera sin viktnedgång??
Själv kör jag en kur nu som består av feber och paracetamol. Väldigt effektiv.
Apropå inomhusterräng så har dom nånting i Mölndal 13-14 februari som jag är lite sugen på. Nu har ju snön regnat bort här så det går att ta sig ut med transporten.
@fio Du får fira med en semla
Själv så kommer jag inte få debutera någon 1* klass till våren då min dam har fått en blödning på gaffelbandet igen (jag tror inte vi får fler chanser...) så hon ska få gå till avelsboxen och ev göra comeback som dressyrhäst senare.
Jag har hennes son som nu blir 3 och ett litet "projekt" som om jag får ordning på kan ut och hoppa debutant till våren. Men det känns tungt, äntligen haft medvind varit felfri i terrängen alla starter (om jag inte hoppat fel hinder eller ramlat av) Klockren häst och dressyren började fungera sååå bra efter hjälp med ny tränare. Har varit såå taggad på att det ska bli vår sen vi avlsutade säsongen perfekt!
Så går hon och drar upp en gammal skada på gaffelbandet under en lugnare period av träning (förmodligen i hagen...)Så himla tråkigt när man inte får planera deras pension själv
Bara för att jag är sentimental får ni ett gäng bilder att beskåda. Det har blivit några under årens lopp...
Trist!Själv så kommer jag inte få debutera någon 1* klass till våren då min dam har fått en blödning på gaffelbandet igen (jag tror inte vi får fler chanser...) så hon ska få gå till avelsboxen och ev göra comeback som dressyrhäst senare.
Jag har hennes son som nu blir 3 och ett litet "projekt" som om jag får ordning på kan ut och hoppa debutant till våren. Men det känns tungt, äntligen haft medvind varit felfri i terrängen alla starter (om jag inte hoppat fel hinder eller ramlat av) Klockren häst och dressyren började fungera sååå bra efter hjälp med ny tränare. Har varit såå taggad på att det ska bli vår sen vi avlsutade säsongen perfekt!
Så går hon och drar upp en gammal skada på gaffelbandet under en lugnare period av träning (förmodligen i hagen...)Så himla tråkigt när man inte får planera deras pension själv
Bara för att jag är sentimental får ni ett gäng bilder att beskåda. Det har blivit några under årens lopp...
Till Kanada??? Var det en sån supertotto? Vad kul!kl
Nu blir det irländsk FT-satsning för hela pengen! Har sålt min lilla holländska till Kanada, hon åker på söndag och börjat med att inhandla liten irländsk påwnie!
Veckans dietuppdatering!
Jag gick ner ytterligare 0.7 kg sen igår så minus 1.3 kg på denna veckan och totalt 8 kg nu!!
Ja snälla du kan väl ut och tävla på din 3 åring till våren så kan vi övriga i tråden slå vad om hur många år du blir avstängd
Jag har tänkt att delta i alla fall den 13. Blir debut på terränghinder någonsin för hästen så vi har bett om nybörjarvarianten så vi får väl se. Hela hästen är just nu rädd för hela livet så vi får väl se om det kan bli fälttävlanshäst av den alls. Men skam den som ger sig, jag hoppas innerligt det är en fas han går igenom. Just nu har vi nämligen inte så kul. Men vi har i alla fall som plan att komma iväg den 13:e (med mål att inte ramla av fler än 10 ggr, mindre än det får anses som en seger)!
Ang inridning så låter 6 veckor longering som onödigt mycket, vi gjorde nog iof så på Bollerup men det var mest för att vi elever bara hade en lektion i veckan och vi fick inte göra nya grejer utan lärarna där.
Jag kör på det jag lärde mig hos Camilla, uppsittning när hästarna accepterar inspänningar och förstår kommandon, så efter 1-2 veckor. Hela inridningen klar på ca 4 veckor.
Jag blir mörkrädd när jag läser sådant där. Antar att det är extremt korta pass det handlar om, men det är säkert folk som läser och tror att det är ok att longera en tvååring 20-30 min varje dag i sex veckor.
Jag använder mig gärna av longering för att lära in rösthjälper, men då är det kanske 1-2 pass per vecka...
Axelsson? Tycker inte om att spänna in unghästar, men det är nog mer än smaksak Men håller med om tiden!)
Alltså jag vet inte ens om jag gillar det om det är korta pass. Alltså hur korta pass kan man ens göra?
För att lämna inridningen har jag faktiskt tävlat dressyr i helgen, på Max. Han gick in i sitt ponnymode så jag fick ponnysparka halva programmet.... Tur han gjorde upp och hoppade fantastiskt idag och att jag fick krama om honom när han låg o sov. Sigrid får vänta med dressyrtävling lite. Skulle rasta av henne lite och galopperade lite, hennes utekompis var död när vi var klara, Sigrid fortfarande pigg. Tappade henne på stallgången, hon sprang ut igen och sprang full fart och bockade två varv på galoppbanan. Ooops