Det är jättevanligt från 1-2* klass
haha jag är en Rookie men jag tänker att hade det inte varit så kort hade det ju inte hänt, å andra sidan hade det förmodligen heller inte hänt om han inte ridit flat out mot banken heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
haha jag är en Rookie
Ja, det är alltid en ren fröjd att se henne rida. Hon rider så mjukt och balanserat och hästarna ser alltid väldigt nöjda ut.
Det brukar vara studs med någon form av uthopp över häck eller liknande.
Det är väl tom studs på banken i 100 klassen i Tranemo om jag inte minns helt fel?
Åkerbo tex brukar ha det i 1* klass@fio Aha! Bäst att börja träna då om vi ska kunna rida 1* nästa år!
Men alltså studs med ett hinder uppe på banken är väl ändå lite annat? Är det så vanligt med en bank där det är upphopp och sedan nedhopp direkt på studs? Eller det var inte så det var i Friends (har inte sett nåt av det...)?
Hittade sändningen från Friends o såg de två första ryttarna. Blir det bättre eller ska jag strunta i o se mer? Var det här någon gick omkull på banken eller vad ni pratat om ovan?
Ingen blir gladare än jag om den gräsliga tävlingformen går i graven snabbare än den uppstod.
Hittade sändningen från Friends o såg de två första ryttarna. Blir det bättre eller ska jag strunta i o se mer? Var det här någon gick omkull på banken eller vad ni pratat om ovan?
Ingen blir gladare än jag om den gräsliga tävlingformen går i graven snabbare än den uppstod.
Jo, I Friends så var det upphopp och studs ut över häck och ja det är vanligt från 1* klass. Det är ju dock inte så många banor här hemma som har sådana hinder längre. Men jag har hoppat en hel del sådana förr i tiden här hemma.
Jag tror Tranemos bank är studs över en liten stock i 100 klass , men jag kommer inte ihåg om det är ett galoppsprång uppe på banken men jag tror faktiskt inte det för den är inte så lång? Någon annan kanske minns? Jag tränade ju för fasen på den för lite mer än ett år sedan.. GAAAH
Men någon här har väl ridit 100 klassen i Tranemo där banken varit med?
Det kommer den inte göra, utan tvärtom får vi nog se mer av den framöver!
På vilket sätt tycker du att den är gräslig?