EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså studs med ett hinder uppe på banken är väl ändå lite annat? Är det så vanligt med en bank där det är upphopp och sedan nedhopp direkt på studs? Eller det var inte så det var i Friends (har inte sett nåt av det...)?

Men alltså studs med ett hinder uppe på banken är väl ändå lite annat? Är det så vanligt med en bank där det är upphopp och sedan nedhopp direkt på studs? Eller det var inte så det var i Friends (har inte sett nåt av det...)?

Jo, I Friends så var det upphopp och studs ut över häck och ja det är vanligt från 1* klass. Det är ju dock inte så många banor här hemma som har sådana hinder längre. Men jag har hoppat en hel del sådana förr i tiden här hemma.

Jag tror Tranemos bank är studs över en liten stock i 100 klass , men jag kommer inte ihåg om det är ett galoppsprång uppe på banken men jag tror faktiskt inte det för den är inte så lång? Någon annan kanske minns? Jag tränade ju för fasen på den för lite mer än ett år sedan.. GAAAH

Men någon här har väl ridit 100 klassen i Tranemo där banken varit med?

Aha, trodde det bara var upp- ner, har tittat lite på sändningen nu (inte sett omkullridningen dock) men där är ju en liten häck också.

Hittade sändningen från Friends o såg de två första ryttarna. Blir det bättre eller ska jag strunta i o se mer? Var det här någon gick omkull på banken eller vad ni pratat om ovan?

Ingen blir gladare än jag om den gräsliga tävlingformen går i graven snabbare än den uppstod.

Hittade sändningen från Friends o såg de två första ryttarna. Blir det bättre eller ska jag strunta i o se mer? Var det här någon gick omkull på banken eller vad ni pratat om ovan?

Ingen blir gladare än jag om den gräsliga tävlingformen går i graven snabbare än den uppstod.

Ingrid Klimke (30 min in i sändningen) tycker jag definitivt är sevärd :) Ekipaget som går omkull startar ca 35:35.

Man blir lite deppig tills Ingrid Klimke kommer in, så håll ut! :)

Det kommer den inte göra, utan tvärtom får vi nog se mer av den framöver!

Jo, I Friends så var det upphopp och studs ut över häck och ja det är vanligt från 1* klass. Det är ju dock inte så många banor här hemma som har sådana hinder längre. Men jag har hoppat en hel del sådana förr i tiden här hemma.

Jag tror Tranemos bank är studs över en liten stock i 100 klass , men jag kommer inte ihåg om det är ett galoppsprång uppe på banken men jag tror faktiskt inte det för den är inte så lång? Någon annan kanske minns? Jag tränade ju för fasen på den för lite mer än ett år sedan.. GAAAH

Men någon här har väl ridit 100 klassen i Tranemo där banken varit med?

Är nästan helt säker på att det är studs upp över den lilla stocken för då när jag ramlade av där o bröt benet så fick vi inte hoppa rakt fram där för att avståndet var så kort utan vi kom från andra hållet och hoppade snett över banken o sen ned på den sidan man hoppar upp i 100 klass.

• Gilla
Reactions: fio

På vilket sätt tycker du att den är gräslig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
310
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama